• 0

Een vraag betreft het Liquiditeitsplan

Beste Allemaal,

 

Een vraag betreft het Liquiditeitsplan daar moet je alle uitgavens op zetten prima dat is begrijpelijk.

 

Maar ik heb hier gezocht naar rente percentage voor een lening en dat is moeilijk te zeggen in verband met allerlij risico's. Dus hoe kan je dan in vredes naam je aflossing er op invullen. Of is dat niet nodig kijken ze gewoon naar de eindcijfers van de maand en daar uit bepalen ze of je het kan betalen.

 

Ik ben bezig met een excel bestand voor een webwinkel om met zo min mogelijk in te voeren een Liquiditeitsplan voor 4 jaar en een Exploitatiebegroting voor 4 jaar uit te rekenen. Dus vandaar de info die ik nodig heb.

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Allemaal,

 

Een vraag betreft het Liquiditeitsplan daar moet je alle uitgavens op zetten prima dat is begrijpelijk.

 

Maar ik heb hier gezocht naar rente percentage voor een lening en dat is moeilijk te zeggen in verband met allerlij risico's. Dus hoe kan je dan in vredes naam je aflossing er op invullen. Of is dat niet nodig kijken ze gewoon naar de eindcijfers van de maand en daar uit bepalen ze of je het kan betalen.

 

Ik ben bezig met een excel bestand voor een webwinkel om met zo min mogelijk in te voeren een Liquiditeitsplan voor 4 jaar en een Exploitatiebegroting voor 4 jaar uit te rekenen. Dus vandaar de info die ik nodig heb.

 

Groetjes

Ed

 

Misschien een offerte aanvragen bij de bank? ;)

 

Wat bedoel je met "zo min mogelijk in voeren"?

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ed,

 

Het aangeven van een reëel rentepercentage is moeilijk aangezien deze voornamelijk afhankelijk is van jouw financiële situatie en de risico's die met het plan gepaard gaan. Je moet eigenlijk voorkomen dat je een liquiditeitsprognose aanlevert waarbij de financiële lasten (rente+ aflossing) te krap zijn berekend en waarbij na correctie te weinig overblijft om van te leven.

 

Als ik jou was, zou ik dan gaan voor een hoog rentetarief van 7 a 8%. Een bank zal bij de beoordeling van de aanvraag, het door hen aan te bieden rentepercentage afzetten tegen het tarief in de prognose. Mocht jij een lager tarief hebben in de prognose, dan zullen ze de liquiditeitsprognose nader gaan bekijken en correcties gaan uitvoeren. Wees daarom op alle punten reëel en reken je niet rijk in zo'n prognose.

 

Een lening die je gebruikt voor aanschaf inventaris moet je terugbetaald hebben in 5 jaar (60 maanden), daarmee kun je wel rekening houden in jouw prognose. Als je een lening wilt voor aanschaf voorraad, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een krediet op de rekening. Daarmee ben je veel flexibeler.

 

Ik hoop dat je hiermee weer een stapje verder kan komen. Succes ermee.

Link naar reactie
  • 0

Maar even terug te komen op de vraag je maakt een ondernemings plan daar mee ga je naar de bank om een lening aan te vragen toch. Maar moet je nu de lenig al opnemen in je ondernemings plan. Of kunnen ze aan de hand van de Liquididteitsplan en Exploiditiebegroten opmaken of je het kan betalen.

 

Gretjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Zo min mogelijk houd in je uitgaves, inkoops prijs, verkoops prijs dit alles eenmalig. Per maand in te vullen aantal verwachte klanten per dag en aantal goederen per klant per dag.

 

Groetjes

Ed

 

Oke, maar je kunt beter meer berekenen ,zodat als het niet gaat volgens plan, er toch voldoende geld is om je lening te betalen en dergelijke...

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Maar even terug te komen op de vraag je maakt een ondernemings plan daar mee ga je naar de bank om een lening aan te vragen toch. Maar moet je nu de lenig al opnemen in je ondernemings plan. Of kunnen ze aan de hand van de Liquididteitsplan en Exploiditiebegroten opmaken of je het kan betalen.

 

Gretjes

Ed

 

Dat valt onder vreemd vermogen... Je moet alles zo uitwerken dat het lijkt alsof je het krediet al hebt binnengehaald...

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ed,

 

Het aangeven van een reëel rentepercentage is moeilijk aangezien deze voornamelijk afhankelijk is van jouw financiële situatie en de risico's die met het plan gepaard gaan. Je moet eigenlijk voorkomen dat je een liquiditeitsprognose aanlevert waarbij de financiële lasten (rente+ aflossing) te krap zijn berekend en waarbij na correctie te weinig overblijft om van te leven.

 

Als ik jou was, zou ik dan gaan voor een hoog rentetarief van 7 a 8%. Een bank zal bij de beoordeling van de aanvraag, het door hen aan te bieden rentepercentage afzetten tegen het tarief in de prognose. Mocht jij een lager tarief hebben in de prognose, dan zullen ze de liquiditeitsprognose nader gaan bekijken en correcties gaan uitvoeren. Wees daarom op alle punten reëel en reken je niet rijk in zo'n prognose.

 

Een lening die je gebruikt voor aanschaf inventaris moet je terugbetaald hebben in 5 jaar (60 maanden), daarmee kun je wel rekening houden in jouw prognose. Als je een lening wilt voor aanschaf voorraad, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een krediet op de rekening. Daarmee ben je veel flexibeler.

 

Ik hoop dat je hiermee weer een stapje verder kan komen. Succes ermee.

 

Beste Happy,

 

Bedankt voor je reactie en ik reken mij zelf zeker niet rijk ik dat je het terug moet betalen in 5 jaar dat wist ik wel maar vindt het een beetje krom. om iets in te vullen wat je kom vragen dus waar hun alleen antwoord op kunnen geven. En als alles klaar is laten we het ook eerst nog even nakijken bij een accountant.

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Zo min mogelijk houd in je uitgaves, inkoops prijs, verkoops prijs dit alles eenmalig. Per maand in te vullen aantal verwachte klanten per dag en aantal goederen per klant per dag.

 

Groetjes

Ed

 

Oke, maar je kunt beter meer berekenen ,zodat als het niet gaat volgens plan, er toch voldoende geld is om je lening te betalen en dergelijke...

 

Dat is zo maar je kan hem ook twee of drie keer maken dus een met de minimale inkomsten en met verwachten inkomsten en een met de beste inkomsten.

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Maar even terug te komen op de vraag je maakt een ondernemings plan daar mee ga je naar de bank om een lening aan te vragen toch. Maar moet je nu de lenig al opnemen in je ondernemings plan. Of kunnen ze aan de hand van de Liquididteitsplan en Exploiditiebegroten opmaken of je het kan betalen.

 

Gretjes

Ed

 

Dat valt onder vreemd vermogen... Je moet alles zo uitwerken dat het lijkt alsof je het krediet al hebt binnengehaald...

 

Ook dat begrijp dat het daar ingevult moet worden maar je moet wel een uitgangspunt hebben om de aflossing te berekenen.

Link naar reactie
  • 0

Zo min mogelijk houd in je uitgaves, inkoops prijs, verkoops prijs dit alles eenmalig. Per maand in te vullen aantal verwachte klanten per dag en aantal goederen per klant per dag.

 

Groetjes

Ed

 

Oke, maar je kunt beter meer berekenen ,zodat als het niet gaat volgens plan, er toch voldoende geld is om je lening te betalen en dergelijke...

 

Dat is zo maar je kan hem ook twee of drie keer maken dus een met de minimale inkomsten en met verwachten inkomsten en een met de beste inkomsten.

 

Groetjes

Ed

 

Uiteraard kan dat... Maar of de bank daar blij van wordt?

 

Een bank kijkt de haalbaarheid en hoe je het aanpakt. Je kunt wel 100 berekeningen maken, maar geen 1 is exact hetzelfde met jou uiteindelijke echte cijfers...Als dat wel zo is, kom ik je auto wassen!

 

Het beste is dus 1 meest realistische berekening...Dat vergt onderzoek, bijvoorbeeld bij de concurrent, hoe hebben zij het gedaan? Hoe is het hun vergaan met de verkoop? Bla...Bla...Bla...

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Dag Ed,

 

Het is gebruikelijk dat een ondernemer zelf zijn huiswerk doet. Je moet wel aangeven

in je liquiditeitsbegroting dat je rente en aflossingsbetalingen doet.

 

Succes.

Groet, Jeroen

 

Hoi Jeroen,

 

Dus wat is mijn huiswerk dan voor deze zondag ik moet naar de bank gaan voor een bedrijf krediet zonder ondernemingsplan en dan vragen of ze me geld willen lenen tegen welke rente.

 

En de liquiditeitsbegroting die volg ik nu wel na 3 dag van 20 uur achter een pc te hebben gezeten, wat waar moet en hoe moet komen.Met 5 verschillende voorbeeld plannen en die van de rabobank zijn alle bedragen afgerond, om het makelijk te maken en bijde voorbeelden van de rabobank zijn financiel het zelfde dus zelfde waardes.

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Zo min mogelijk houd in je uitgaves, inkoops prijs, verkoops prijs dit alles eenmalig. Per maand in te vullen aantal verwachte klanten per dag en aantal goederen per klant per dag.

 

Groetjes

Ed

 

Oke, maar je kunt beter meer berekenen ,zodat als het niet gaat volgens plan, er toch voldoende geld is om je lening te betalen en dergelijke...

 

Dat is zo maar je kan hem ook twee of drie keer maken dus een met de minimale inkomsten en met verwachten inkomsten en een met de beste inkomsten.

 

Groetjes

Ed

 

Uiteraard kan dat... Maar of de bank daar blij van wordt?

 

Een bank kijkt de haalbaarheid en hoe je het aanpakt. Je kunt wel 100 berekeningen maken, maar geen 1 is exact hetzelfde met jou uiteindelijke echte cijfers...Als dat wel zo is, kom ik je auto wassen!

 

Het beste is dus 1 meest realistische berekening...Dat vergt onderzoek, bijvoorbeeld bij de concurrent, hoe hebben zij het gedaan? Hoe is het hun vergaan met de verkoop? Bla...Bla...Bla...

 

Mee eens en wat betreft mijn cuncurrenten heb ik al vragen gesteld via mail want ja als je een winkel begint kan je even bij de buren binnen lopen. Met dus als resultaat op mijn email is dat niemand het beantwoord of ze zijn bang voor concurrentie. En mijn doelgroep bestaat uit 3miljoen nederlanders( volgens CBS) dus als ik daar een half procent per jaar van heb dan ben ik rijk. Dus daar ga ik ook maar niet van uit het eerste is dat ik er van kan leven de rest komt later rijk zijn is niet leuk alleen makelijk. Dus wat betreft de concurrenten 9 van de 10 verkopen het zelfde product van de zelfde leverancier en ikke dus net even niet. Maar antwoorden krijgen daar heb ik geen hoop op. Ik heb er al tien tallen gemailt met als resultaat nul, ik ik stel de vragen gewoon netjes.

Link naar reactie
  • 0

Maar even terug te komen op de vraag je maakt een ondernemings plan daar mee ga je naar de bank om een lening aan te vragen toch. Maar moet je nu de lenig al opnemen in je ondernemings plan. Of kunnen ze aan de hand van de Liquididteitsplan en Exploiditiebegroten opmaken of je het kan betalen.

 

Gretjes

Ed

 

Dat valt onder vreemd vermogen... Je moet alles zo uitwerken dat het lijkt alsof je het krediet al hebt binnengehaald...

 

Ook dat begrijp dat het daar ingevult moet worden maar je moet wel een uitgangspunt hebben om de aflossing te berekenen.

 

Uitgangspunt is toch niet zo moeilijk?

 

Je hebt als financiering 100.000 euro tegen 8% rente. Deze moet terugbetaald zijn binnen 5 jaar.

 

60 maanden dus...

 

100.000: 60 = 1.666,66 per maand.

100.000: 5= 20.000 per jaar.

 

Rente 1e jaar:100.000+8% - 100.000 = 8.000 euro rente/jaar : 12 = 666.66p/m

Rente 2e jaar: 80.000+8% - 80.000 = 6.400 euro rente/jaar : 12 = 533.33 p/m

Rente 3e jaar: 60.000+8%- 60.000= 4.800 euro rente/jaar : 12 = 400 p/m

Rente 4e jaar: 40.000+8% - 40.000=3.200 euro rente/jaar : 12 = 266.66 p/m

Rente 5e jaar: 20.000+8% - 20.000= 1.600 euro rentejaar : 12 = 133.33 p/m

 

Aflossing 1e jaar: 20.000 + 8.000 rente= 28.000 : 12 = 2.333,33 aflossing per maand

Aflossing 2e jaar: 20.000 + 6.400 rente= 26.400 : 12 = 2.200 aflossing per maand

Aflossing 3e jaar: 20.000 + 4.800 rente= 24.800 : 12 = 2.066,66 aflossing per maand

Aflossing 4e jaar: 20.000 + 3.200 rente = 23.200: 12 = 1.933,33 aflossing per maand

Aflossing 5e jaar: 20.000 + 1.600 rente = 21.600: 12 = 1.800 aflossing per maand

 

 

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Maar even terug te komen op de vraag je maakt een ondernemings plan daar mee ga je naar de bank om een lening aan te vragen toch. Maar moet je nu de lenig al opnemen in je ondernemings plan. Of kunnen ze aan de hand van de Liquididteitsplan en Exploiditiebegroten opmaken of je het kan betalen.

 

Gretjes

Ed

 

Dat valt onder vreemd vermogen... Je moet alles zo uitwerken dat het lijkt alsof je het krediet al hebt binnengehaald...

 

Ook dat begrijp dat het daar ingevult moet worden maar je moet wel een uitgangspunt hebben om de aflossing te berekenen.

 

Uitgangspunt is toch niet zo moeilijk?

 

Je hebt als financiering 100.000 euro tegen 8% rente. Deze moet terugbetaald zijn binnen 5 jaar.

 

60 maanden dus...

 

100.000: 60 = 1.666,66 per maand.

100.000: 5= 20.000 per jaar.

 

Rente 1e jaar:100.000+8% - 100.000 = 8.000 euro rente/jaar : 12 = 666.66p/m

Rente 2e jaar: 80.000+8% - 80.000 = 6.400 euro rente/jaar : 12 = 533.33 p/m

Rente 3e jaar: 60.000+8%- 60.000= 4.800 euro rente/jaar : 12 = 400 p/m

Rente 4e jaar: 40.000+8% - 40.000=3.200 euro rente/jaar : 12 = 266.66 p/m

Rente 5e jaar: 20.000+8% - 20.000= 1.600 euro rentejaar : 12 = 133.33 p/m

 

Aflossing 1e jaar: 20.000 + 8.000 rente= 28.000 : 12 = 2.333,33 aflossing per maand

Aflossing 2e jaar: 20.000 + 6.400 rente= 26.400 : 12 = 2.200 aflossing per maand

Aflossing 3e jaar: 20.000 + 4.800 rente= 24.800 : 12 = 2.066,66 aflossing per maand

Aflossing 4e jaar: 20.000 + 3.200 rente = 23.200: 12 = 1.933,33 aflossing per maand

Aflossing 5e jaar: 20.000 + 1.600 rente = 21.600: 12 = 1.800 aflossing per maand

 

 

 

Uitgangspunt is ook niet moeilijk maar je moet wel een indicatie hebben van het rente percentage dan kan je de bereking wel maken dus we gaan van 8% uit.

Link naar reactie
  • 0

Zo min mogelijk houd in je uitgaves, inkoops prijs, verkoops prijs dit alles eenmalig. Per maand in te vullen aantal verwachte klanten per dag en aantal goederen per klant per dag.

 

Groetjes

Ed

 

Oke, maar je kunt beter meer berekenen ,zodat als het niet gaat volgens plan, er toch voldoende geld is om je lening te betalen en dergelijke...

 

Dat is zo maar je kan hem ook twee of drie keer maken dus een met de minimale inkomsten en met verwachten inkomsten en een met de beste inkomsten.

 

Groetjes

Ed

 

Uiteraard kan dat... Maar of de bank daar blij van wordt?

 

Een bank kijkt de haalbaarheid en hoe je het aanpakt. Je kunt wel 100 berekeningen maken, maar geen 1 is exact hetzelfde met jou uiteindelijke echte cijfers...Als dat wel zo is, kom ik je auto wassen!

 

Het beste is dus 1 meest realistische berekening...Dat vergt onderzoek, bijvoorbeeld bij de concurrent, hoe hebben zij het gedaan? Hoe is het hun vergaan met de verkoop? Bla...Bla...Bla...

 

Mee eens en wat betreft mijn cuncurrenten heb ik al vragen gesteld via mail want ja als je een winkel begint kan je even bij de buren binnen lopen. Met dus als resultaat op mijn email is dat niemand het beantwoord of ze zijn bang voor concurrentie. En mijn doelgroep bestaat uit 3miljoen nederlanders( volgens CBS) dus als ik daar een half procent per jaar van heb dan ben ik rijk. Dus daar ga ik ook maar niet van uit het eerste is dat ik er van kan leven de rest komt later rijk zijn is niet leuk alleen makelijk. Dus wat betreft de concurrenten 9 van de 10 verkopen het zelfde product van de zelfde leverancier en ikke dus net even niet. Maar antwoorden krijgen daar heb ik geen hoop op. Ik heb er al tien tallen gemailt met als resultaat nul, ik ik stel de vragen gewoon netjes.

 

Koop eens iets bij je concurrent... ;) Dan weet je hoe de zaken daar gaan... Zij gaan je echt niet hun business plan toesturen, dat moet je zelf zien te analyseren...Onderzoeken, niet alleen vragen stellen...

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet, de bank heeft jou nodig... Jij niet de bank... ;)

 

Dus als jij met een goed plan, en een goed voorstel komt, doen ze echt wel zaken met je. Hoe meer banken je akkoord geven, hoe harder je kunt onderhandelen over de rente...

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

 

Koop eens iets bij je concurrent... ;) Dan weet je hoe de zaken daar gaan... Zij gaan je echt niet hun business plan toesturen, dat moet je zelf zien te analyseren...Onderzoeken, niet alleen vragen stellen...

 

Dat heb ik wel eens gedaan en jij waarschijnlijk ook, maar leg uit ik koop iet uit jouw webwinkel en dan weet ik gelijk hoe jij het gedaan heb. En hoe jouw verkoop verloopt, en ik vraag niet om hun business plan en dat wil ik ook niet die moet je gewoon zelf schrijven anders kan je er niet achter staan.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet, de bank heeft jou nodig... Jij niet de bank... ;)

 

Dus als jij met een goed plan, en een goed voorstel komt, doen ze echt wel zaken met je. Hoe meer banken je akkoord geven, hoe harder je kunt onderhandelen over de rente...

 

Die instelling heb ik ook dat hun mij nodig daarom allles goed op papier zetten en de tijd voor nemen niet even zeggen dat doe ik even in een avondje.

Link naar reactie
  • 0

 

Koop eens iets bij je concurrent... ;) Dan weet je hoe de zaken daar gaan... Zij gaan je echt niet hun business plan toesturen, dat moet je zelf zien te analyseren...Onderzoeken, niet alleen vragen stellen...

 

Dat heb ik wel eens gedaan en jij waarschijnlijk ook, maar leg uit ik koop iet uit jouw webwinkel en dan weet ik gelijk hoe jij het gedaan heb. En hoe jouw verkoop verloopt, en ik vraag niet om hun business plan en dat wil ik ook niet die moet je gewoon zelf schrijven anders kan je er niet achter staan.

 

Als ik iets koop bij bol.com, krijg ik als ik me aanmeld een mail met daarin 4 cadeautjes... Ik trap er niet in, maar de gemiddelde Nederlander wel...

 

Wat zijn die 4 cadeautjes? Gratis verzending en 3 nutteloze dingen. Maar ik kom wel weer op de website bol.com. Daardoor wordt mijn aandacht opnieuw gericht op bol.com. Op de begin pagina staan aanbiedingen, daar raak je in geïnteresseerd dus ga je kijken...Dat vertel jij weer verder aan familie en vrienden, en die gaan ook kijken... Dubbele mond-op-mond reclame:

-De klant tegen vrienden: "Bij bol.com gekocht"

-De klant op een verjaardag: " Bij bol.com krijg je bij je aanmelding en bestelling 4 gratis cadeautjes"

 

Oftewel, die maken gebruik van een goedkope en makkelijke marketing truc....Het kost je niks, want je kunt dat allemaal automatisch instellen in de webshop...

 

Mijn pakketje komt aan, met daarop heel groot: "Bol.com" ... Dus de post sorteerders en postbode hebben die naam ook gelijk weer. Maar ik ben op dat moment net niet thuis, dus wordt hij bij de buren afgeleverd, ook daar zien zij: "bol.com"...

 

Ik haal mijn pakket op bij de buren, en in mijn pakket zit een boekje met aanbiedingen... Je kijkt toch altijd wel even...Misschien ga je er wel voor terug naar de website...

 

Zo weet je al hoe zij in marketing investeren... Hoe krijgen ze klanten?

-Mond op mond

-Reclame op tv

-Reclame op internet

-Terugkomende klanten

Dat zijn er een paar...

 

 

Terug op aarde.

Link naar reactie
  • 0

oke dat is een marketing truc maar dat zeg nog steeds niks over hoe het verloopt dat er daad werkelijk honderde klant op af komen en of de truc ook daad werkelijk werkt. Daar gaan we met ze allen maar vanuit maar ik snap nu wat je bedoelt met de vraag koop iets bij je concurrent. Dan gaan we nu maar weer even verder met mijn berekeningen.

 

En bedankt voor je reactie's

 

Groetjes

Ed

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet, de bank heeft jou nodig... Jij niet de bank... ;)

 

Dus als jij met een goed plan, en een goed voorstel komt, doen ze echt wel zaken met je. Hoe meer banken je akkoord geven, hoe harder je kunt onderhandelen over de rente...

 

Deze opmerking valt op. Ik merk bij onze bank dat wij veel kritischer kijken naar de risico's en minder naar de hoeveelheid leningen die wij "verkopen". De recessie heeft dermate veel invloed op veel bedrijven dat wij ervoor zorgen dat wij de bestaande risico's zoveel mogelijk beperken en zo weinig risico's binnen willen halen. Daarnaast wordt er veel meer naar rendement gekeken, dus die tijd dat banken over elkaar heen vielen met offertes, is wel een beetje geweest.

 

Het maken van meerdere prognoses is een goed idee. Maak een reële begroting en een begroting waarbij je de omzetdoelstelling voor bijvoorbeeld 75% haalt. Als je dan laat zien dat je kosten flexibel zijn en je nog steeds aan je bancaire verplichtingen kan voldoen, geeft dit de bank een veel beter gevoel. Niet alleen een beter gevoel bij het bedrijf, maar voornamelijk bij de ondernemer die verder denkt dan alleen een successtory.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Het percentage kan bij een lening zonder onderpand of bijvoorbeeld R/C krediet nog wel hoger liggen. Tot 11-12%. Het ligt dus wel degelijk, en daar heb jij geheel gelijk in, aan het aanbod wat je krijgt. Een standaard is er niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.