• 0

nieuwe bedrijfsactiviteiten

Hallo allemaal, ik weet niet of dit het goede topic is maar anders hoor ik het wel.

 

 

Het volgende speelt, op dit moment heb ik een 4tal jaren een eenmanszaak in de IT sector met 4 man personeel. Dit loopt allemaal goed.

 

Nou heb ik een nieuw soort product wat via internet verkocht gaat worden, hierover krijg ik een gedeelte provisie. Het is absoluut geen IT regeralteerd product.

 

Mijn vraag is nou of het ik dit binnen mijn bestaande eenmanszaak kan gaan doen of dat het beter is om er bijvoorbeeld een LTD voor op te richten. Wat zijn jullie ervaringen met coplete nieuwe bedrijfsactiviteiten die je eigenlijk buiten het bestaande wilt houden?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn persoonlijke mening is dat je het beste je bestaande bedrijf met personeel kan omzetten naar een BV, en je nieuwe activiteiten (online verkopen) als eenmanszaak te gaan doen.

 

Met 4 man personeel loop je een ondernemersrisico dat je mijns inziens beter kan afdekken met een BV. Het online verkopen van iets kan prima als eenmanszaak.

 

Just my two cents :-)

Link naar reactie
  • 0

Het eenvoudigste is het gewoon binnen je huidige eenmanszaak doen, voor de Kamer van koophandel is het simpel, je kunt maar 1 eenmanszaak inschrijven dus een 2e eenmanszaak oprichten kan niet, maar je kunt wel een extra handelsnaam inschrijven voor je nieuwe activiteiten bij je huidige eenmanszaak. je zet dan op je website gewoon het kvk nummer van je huidige eenmanszaak en kunt van start..

Vervolgens kun je voor deze activiteiten een aparte administratie opzetten om zo onderscheid te houden van je andere bedrijf/activiteiten. voor de inkomstenbelasting geef je dan gewoon weer beide activiteiten aan.

 

Het oprichten van een Ltd lijkt me een slechte oplossing omdat de reputatie van Ltd's in Nederland ronduit slecht is, zoek maar eens op google of dit forum naar "Ltd oprichten" veel ondernemers lukt het niet eens om een bankrekening te openen.

 

De vraag blijft waarom je een Ltd wilt oprichten? raad degene van wie je provisie krijgt dat aan, vind je het zelf handig vanwege het lage aandelenkapitaal? de reden waarom jij het wil is wel belangrijk om je verder te kunnen helpen met het kiezen van de beste oplossing zodat we wel het juiste probleemstelling oplossen voor jou..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Roel,

 

Dankjewel voor de reactie. Dankjewel voor de tip om een nieuwe handelsnaam in te schrijven.

 

De reden dat ik aan de LTD dacht is het lage startkapitaal wat ingebracht hoeft te worden. Graag zou ik een B.V. oprichten alleen helaas heb ik momenteel niet de financiele middelen €18.000 beschikbaar om in te brengen. Onze jaaromzet is rond de 150K. Doordat we zelf een net betalingsbeleid hebben en alles vrijwel direct betalen is de cash flow niet altijd erg goed, waardoor we niet permanent het bedrag van 18K beschikbaar hebben.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als je niet in de gelegenheid bent even 18k te fourneren, dan loop je met vier personeelsleden wel een heel groot risico. Maar voor de oprichting van een BV maakt dat niet uit, je kunt ook je huidige onderneming inbrengen.

 

Het lijkt mij in ieder geval niet onverstandig om eens naast de fiscale aspecten ook de risico's goed in kaart te brengen en op basis daarvan een structuur op te zetten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.