• 0

Ervaring met Assure pay

Op mijn website bied ik als betaling mogelijkheid Ideal gekoppeld aan mijn Ing zakelijke rekening.

Helaas loopt dit niet altijd perfect in het laatste kwartaal 2009 ging het in een op de tien betalingen fout.

Nu gaat het in twee op de drie betalingen niet goed, en dat kost tijd, geeft ergernis en kost klanten.

InG zegt dat het aan de klanten ligt!

 

Wie heeft ervaringen met IDEAL via Assure PaY en hoe ligt daar de fout score.

 

 

De Kanjer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een klant die gebruik maakt van assurepay en daar tevreden over is. Zelf heb ik het getest als betaalsysteem, volgens mij kan er niet zoveel aan verkeerd.

 

Maar als 2 op de 3 betalingen nu verkeerd gaan, zit er denk ik toch wel iets anders fout. Een beetje afhankelijk van wat je verkoopt of afrekent haken er altijd wel mensen af op het moment dat het op betaling aankomt, maar dat ligt eerder in de orde van 1 op 10 zoals je voorheen ervaarde.

Link naar reactie
  • 1

Dit zijn onze ervaringen na 3 weken Assure Pay:

 

Nadat er in de afgelopen dagen bij Assure Pay wat akkefietjes waren voorgevallen omtrent de uitbetaling en over het ongevraagd verhogen van het uitbetalingstarief, heb ik vanmiddag 3 kwartier aan de telefoon gezeten met iemand van Currence die de 'audits' uitvoert m.b.t. certificering van CPSP's zoals dat officieel heet (Collecting Payment Service Provider).

 

Het lijkt erop dat Assure Pay de zaakjes nog niet helemaal voor elkaar heeft. Links en rechts wordt dan wel (voornamelijk door henzelf) beweerd dat men volledig gecertificeerd zou zijn. Dat is niet waar. Er bestaan op dit moment zo'n 25 CPSP's die (nog) niet gecertificeerd zijn maar een tijdelijke ontheffing hebben gekregen tot aan het moment dat men wel/niet in aanmerking komt voor goedkeuring door Currence.

 

In het gesprek kwamen de volgende punten naar voren:

 

1. Het aanmaken van een account geschiedt zonder enige controle. Pas achteraf worden gegevens zoals KvK en bankrelatie gecontroleerd. Volgens Currence zou een account pas actief mogen worden nadat e.e.a. is gecontroleerd. Dit heeft ermee te maken dat alleen bedrijven gebruik mogen maken van iDEAL. Je moet dus een geldig KvK-nummer hebben om iDEAL te mogen gebruiken. In de huidige situatie kunnen ook particulieren zich bij Assure Pay aanmelden, al dan niet met een zelfverzonnen KvK-nummer. Controle gebeurt immers pas achteraf en voor die tijd kunnen er al transacties plaatsvinden, zo claimt men althans op de website. Het is niet duidelijk wat er met dat soort 'illegale' transacties gebeurt.

 

2. Op geen enkele manier vindt er een technische keuring plaats van de interface tussen webshop en Assure Pay. Dit acht Currence wel wenselijk om te zien of de gebruikte plugin (aantoonbaar) goed functioneert. Denk aan de 7 testbestellingen bij 'idealm'. Die moeten succesvol zijn om iDEAL te gebruiken.

 

3. Volgens Currence is een CPSP verplicht om bij transacties de merchant-ID te tonen (de naam van de winkel). In tegenstelling tot hetgeen mij aanvankelijk door Assure Pay werd verteld, gebeurt dit volgens Currence bij vrijwel alle CPSP's. In het betaalscherm van de bank en op het bankafschrift moet voor de klant te allen tijde duidelijk zijn aan wie wordt betaald. Toch wordt bij transacties via Assure Pay steevast The Accompany BV als begunstigde vermeld en vraagt men 75 euro voor deze service terwijl het gratis (en standaard) zou moeten zijn.

 

4. Er is geen contract, er staat niets zwart-op-wit. Currence was uiterst verbaasd dat er na het aanmaken van een account bij Assure Pay op geen enkele manier iets 'op papier' komt te staan. Je maakt even snel online een account aan en that's it. Geen algemene voorwaarden, geen handtekening, geen goedkeuring. Assure Pay vindt dat het zo makkelijk mogelijk moet zijn en heel laagdrempelig. Mij best, maar bij eventuele problemen of conflicten heb je geen poot om op te staan. Dan geldt: Wie betaalt, die bepaalt, zal ik maar zeggen.

 

Als aanvulling op punt 4 moet me van het hart dat we een reseller-account bij Assure Pay hadden afgesloten. Daartoe moest vreemd genoeg wel een contract van 2 pagina's worden ondertekend en per post geretourneerd. En dat voor een paar cent per 'verworven' transactie terwijl het bij onze eigen transacties om honderden of duizenden euro's per transactie kan gaan.

 

Bovenstaande punten zijn (in uitgebreidere vorm) doorgegeven aan Assure Pay en aan Currence. Als tegenprestatie voor de aangereikte verbeterpunten zijn zojuist onze beider accounts door Assure Pay geblokkeerd of ontoegankelijk gemaakt. Ik vrees dat ik morgen een ernstige klacht bij Currence moet deponeren en aangifte zal gaan doen jegens The Accompany BV inzake oplichting indien de openstaande transacties (een kleine 2000 euro) niet terstond worden voldaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met Assure is eigenlijk best wel goed, ik had wat problemen met de installatie, maar dit werd via de telefoon in een paar minuten opgelost.

 

Ik heb nog geen betalingen ontvangen, maar dat komt omdat Ideaal nog niet gebruikt wordt (meeste orders zijn op rekening of worden na contact met de winkel via de bank betaald.

Link naar reactie
  • 0

Nu een aantal maanden verder sinds de laatste post in dit topic. Zijn er inmiddels meer ervaringen met dit bedrijf? Ik ben zelf op zoek naar een IDeal provider. ING spreekt me het meest aan, alleen we zijn een kleine onderneming en dan zijn die vaste kosten toch wel hoog.

 

Zijn die cerificerings issues die BeeldBouwers aankaart al opgelost? En hoe zit het met de integratie binnen de webshop. Kan het betalingsprocess in eigen stijl worden gemaakt (magento)? Belangrijkste redenen om voor Assure Pay te gaan zouden zijn geen vaste kosten + snelle uitbetalingsmogelijkeheid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.