• 0

BBZ regeling

Ik ben vandaag totaal onthutst door de gang van zaken bij mijn aanvraag voor BBZ financiering.

 

Mijn aanvraag is beoordeeld op basis van gevestigd ondernemerschap, terwijl ik net een nieuwe zaak ben gestart, aangezien de andere zakelijke activiteiten niet genoeg opleverden. Voor deze zaak vroeg ik een BBZ financiering aan. Ik heb helaas een negatief advies gekregen van het IMK.

 

Tijdens het gesprek bij de gemeente heb ik duidelijk gevraagd hoe de beoordeling zou plaatsvinden, op basis van een starterskrediet of op basis van gevestigd ondernemerschap. Er werd mij verzekerd op basis van starterskrediet,ik vroeg het het immers voor mijn nieuwe activiteit aan, en met mijn overige bezigheden kon ik maar beter stoppen aldus de adviseur.

Met het negatieve advies zou ik kunnen leven, nu snap ik er niets meer van, ik had zelf immers kunnen verzinnen dat de cijfers van een starter niet voldoen aan de eisen van een gevestigd ondernemer, dan was ik er niet eens aan begonnen. Ik vind dus ook dat op basis van deze rapportage de adviseur mij nooit door had mogen verwijzen naar het IMK.

 

Maar nu iets anders: Het eerste gesprek was met een extern adviseur van de gemeente. Deze adviseur liet mij weten dat hij bepaalde of mijn aanvraag in aanmerking kwam voor een beoordeling van het IMK. Maw ik moest deze adviseur overtuigen.

 

Nu kom ik er vandaag achter dat deze adviseur ook werkt bij het IMK, maw adviseur gemeente werkt voor het IMK en levert

order aan IMK. Dat is toch belangenverstrengeling? Ik heb echt het gevoel gebruikt te zijn, IMK haalt zo wel heel eenvoudig orders binnen!

 

Iemand dezelfde ervaring of misschien advies?

Ik voel me gewoon 2 maanden gebruikt, echt waar voor die rottige 2500 euro die ze er zelf mee binnenhalen...

 

groetjes

Tien

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hoop dat startende ondernemers in die kwetsbare positie er wat aan hebben en op zoek gaan naar echte financiering ipv gemeentelijke garantiestelling via corrupt bureautje Achterlijk BV.

 

MOD pet op:

 

Alex, juist dit soort uitingen van irritatie voegt niets toe aan een dergelijk onderwerp. TS weet net zo goed in welk valkuilenbos hij terecht gekomen is, daar voegt jouw irritatie niets aan toe.

 

Daarbij scheer je alles wel erg makkelijk over een kam zodat je de indruk wekt dat geen enkele gemeente dit soort zaken goed regelt en dat is natuurlijk geenszins waar!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Maar adviseer je me nu om zelfs morgen het gesprek maar niet meer aan te gaan?

Het lijkt me dat het de moeite loont een ultieme poging te wagen ze tot wijsheid te brengen, in mijn eigen belang.

1 dag van te voren de handdoek in de ring lijkt me ook vreemd, al was het maar om het voor mijn gevoel af te ronden.

Voor de rest heb je natuurlijk gelijk, ik heb spijt dat ik er aan ben begonnen.

Tien

 

Geen spijt dat ik er aan begonnen was. Die ervaring kun je niet aanpraten; daarom is zo'n traject heel goed. Leer van die ervaringen en trek je conclusies. Kostbare lessen, dat dan weer wel.

Blijf weg van ambtenaren en overheden maar morgen zou ik luisteren naar hun adviezen en vooral het tegendeel doen.

Ben ik verder mee gekomen dan doen wat zij adviseren. Zie hen als noodzakelijk kwaad om verder te komen.

Zolang trajectbegeleider ziet dat je verder komt, juist zonder dat bureau, zal deze je moeten ondersteunen. Daar moet je gebruik van maken. Voor de rest; vooral doorgaan, doorzetten, niet te veel van stuurlui a/d wal aantrekken en flink eigenwijs je koers trekken. Juist jij bent die onderneemster met het lef om te doen ipv eindeloos analyseren, evalueren, praatgroepen en werkoverleg! ;)

Link naar reactie
  • 0
Blijf weg van ambtenaren en overheden maar morgen zou ik luisteren naar hun adviezen en vooral het tegendeel doen.

Ben ik verder mee gekomen dan doen wat zij adviseren. Zie hen als noodzakelijk kwaad om verder te komen.

 

Ik vind het een slechte aktie om op basis van je eigen ervaringen mensen dit soort adviezen te geven. Dat het bij jou toevallig niet goed gegaan is betekent niet dat het altijd niet goed zal gaan, of dat het nooit goed is gegaan.

 

In het ergste geval volgt iemand je advies op en gaat hij/zij failliet omdat hij/zij niet bij de gemeente aangeklopt heeft. Beetje nuance dus, alstjeblieft.

Link naar reactie
  • 0

Ga morgen alleen maar vragen of ze bereid zijn ons te begeleiden en of adviseren. De adviseur van het IMK heeft naar mij duidelijk gesteld dat het niet hun taak is mij te adviseren of begeleiden.

 

Hier spreken ze hun eigen brochure tegen die ik van henzelf bij de gemeente heb ontvangen waarin staat:

 

De uitvoering van de WWB en het Bbz ligt in handen van de gemeente. Zij

beslist op uw aanvraag. Meestal vraagt de gemeente IMK Intermediair om een

onafhankelijk advies. IMK Intermediair BEGELEIDING staat klaar voor ondernemers

die (extra) support nodig hebben.

 

De gemeente neemt ook aan dat we advies en begeleiding krijgen wat geenszins het geval is, dit is dus duidelijk in tegenspraak met de informatie die je ontvangt als je aan het traject begint.

De gemeente stelt zelfs dat het BBZ niet bedoelt is om ondernemers de WSNP in te jagen.

 

Ik heb het IMK nu vandaag gemaild met een verzoek tot begeleiding zodat ik schriftelijk (digitaal ) bewijs heb van mijn hulpvraag. Ook heb ik ze bovenstaande gemaild,.

 

Ik ben benieuwd of ze op mijn mail reageren, of er morgen op terugkomen, maar het advies was goed, ik heb schriftelijk mijn hulpvraag nogmaals bekend gemaakt, dat kunnen ze dus nooit ontkennen.

Ik sta nu iets sterker en nogmaals wat er morgen ook gebeurt, ik heb me in ieder geval in een uiterste poging echt verdiept in de materie, en buiten dat ik dat altijd doe als ondernemer, serieus met zaken omgaan, heb ik er natuurlijk ook veel van geleerd.

 

Bijvoorbeeld dat het niet altijd een gunstig effect heeft om overheidsbedrijven te privatiseren.

De gemeente gaf dit ook aan als probleem in de thuiszorg.

 

Groetjes

Tien

Link naar reactie
  • -1

MOD pet op:

Alex, juist dit soort uitingen van irritatie voegt niets toe aan een dergelijk onderwerp. TS weet net zo goed in welk valkuilenbos hij terecht gekomen is, daar voegt jouw irritatie niets aan toe.

 

Daarbij scheer je alles wel erg makkelijk over een kam zodat je de indruk wekt dat geen enkele gemeente dit soort zaken goed regelt en dat is natuurlijk geenszins waar!

 

Groet

Joost

 

Ondernemerspet op:

Noem die gemeente dan! Kom met voorbeelden 'best practices' etc.

Het overigens geen irritatie maar ontmaskering van dubbele agenda's, zakkevullen en vooral maskeren grove onkunde wat vooral bakken gemeenschapsgelden kosten.

Adviesbureautjes welke 100% overheidsopdrachten collecteren om ondernemers van advies te voorzien en hen te veroordelen zijn spekkopers van laag allooi. :P

 

Link naar reactie
  • -3

@ Joost

 

 

Als je er geen ervaringen mee hebt heeft zo'n opsomming inderdaad geen zin. :-\

'"net zo min als het zin heeft om te doen alsof elke gemeente er een zooitje van maakt"

 

Dat alsof hoef ik ook niet te doen; overal waar PvdA & Groen (s)links in de gemeenteraad zit, is het een zooitje. Zelfs hun eigen kiezers hebben dat door en lopen naar andere partijen.

 

Maargoed; kern is dat BBZregeling geen zin heeft tenzij je in categorie der minderheden valt. Daar zijn gemeentelijke procedures op afgestemd. Niet op gezond ondernemen.

 

Link naar reactie
  • 0
Maargoed; kern is dat BBZregeling geen zin heeft tenzij je in categorie der minderheden valt. Daar zijn gemeentelijke procedures op afgestemd. Niet op gezond ondernemen.

 

Echt ongelofelijk hoe je maar die onzin uit blijft blaten...

 

Misschien is het een idee als we het onderwerp weer on-topic houden en het over de situatie van tintown gaan hebben in plaats van dit soort gezeur.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb 2x een normaal BBZ krediet gehad, zonder problemen. Het kan dus ook gewoon wel. Wanneer je alle onderbouwingen voor de aanvraag kunt staven, is er uit mijn ervaring (en van collega's) niets wat een BBZ in de weg staat.

 

En om hier nu de politiek bij in te mengen, gaat al helemaal nergens over..... >;(

 

edit : en volgens mij val ik in geen één minderheidsgroep. Blank, 38 jaar, getrouwd, 2 kindertjes en een (kapotte) Opel voor de deur. Naar een Golden Retreiver zijn we nog op zoek, om het burgelijke plaatje compleet te maken.

Link naar reactie
  • 0

Onze krediet behoefte is net te hoog 42000 euro.

Heb overigens net het rapport ontvangen, negatieve beslissing zoals ik al verwacht had.

 

De beoordeling is gebaseerd op inschattingen van het IMK over de omzet, namelijk 160.00 in het tweede jaar, eerste jaar 110.000.

 

Weet niet hoe ze aan die prognoses komen, gaan ze uit van het gemiddelde van de eerste 3 maanden voor het gehele jaar.

Met enige medewerking van het IMK zouden we met 20000 euro al gewoon door kunnen draaien, maar dan moeten ze ons als starter willen beoordelen, namelijk met begeleiding.

Zal het morgen moeten bespreken

 

Groetjes

Tien

Link naar reactie
  • 0
Onze krediet behoefte is net te hoog 42000 euro.

Heb overigens net het rapport ontvangen, negatieve beslissing zoals ik al verwacht had.

 

De beoordeling is gebaseerd op inschattingen van het IMK over de omzet, namelijk 160.00 in het tweede jaar, eerste jaar 110.000.

 

Weet niet hoe ze aan die prognoses komen, gaan ze uit van het gemiddelde van de eerste 3 maanden voor het gehele jaar.

Met enige medewerking van het IMK zouden we met 20000 euro al gewoon door kunnen draaien, maar dan moeten ze ons als starter willen beoordelen, namelijk met begeleiding.

Zal het morgen moeten bespreken

 

Volgens mij ga je hiermee het schip in: Als 42K niet lukt doe dan maar 20K. Als je dit morgen gaat bespreken hoe geloofwaardig kom je dan als ondernemer nog over. Iedere adviseur zal dit als noodsprong zien. ik denk dat je dan alleen maar op je liquiditeit beknibbeld en de problemen weer een paar maanden naar voren schuift.

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat er niet om dat we minder krediet vragen, maar dat ons aangegeven was dat er een mogelijkheid bestond 3 maanden de vinger aan de pols te houden, en te begeleiden, dus de kredietinjectie te spreiden over enkele maanden

 

Het IMK is echter niet bereid dat te doen.

Ze willen niet begeleiden, ik weet niet waarom niet, ga ik misschien morgen horen.

 

Groetjes

Tien

Link naar reactie
  • 0

n.a.v. je laatste post ben ik nog eens terug gaan lezen.

 

Mijn aanvraag is beoordeeld op basis van gevestigd ondernemerschap, terwijl ik net een nieuwe zaak ben gestart, aangezien de andere zakelijke activiteiten niet genoeg opleverden. Voor deze zaak vroeg ik een BBZ financiering aan. Ik heb helaas een negatief advies gekregen van het IMK.

 

Omdat de ene activiteit niet genoeg oplevert ga je een nieuwe zaak starten. maar om dit van de grond te krijgen heb je de BBZ nodig. Als ik adviseur van IMK of gemeente was zou ik hier direct al mijn twijfels over hebben. Ondernemen is niet iets van hoe de wind waait.

 

De kredietbehoefte is 42000 euro maar vervolgens laat je weten dat je met 20000 gewoon door kan draaien ?

 

Daarna laat je weer weten dat het er niet om gaat minder krediet te vragen maar om dat krediet te spreiden over 3 maanden.

 

Met dit soort gedraai ben ik bang dat je niet echt geloofwaardig overkomt. Heb je de aanvraag zelf opgesteld of heb je dit bijvoorbeeld door je boekhouder laten doen?

 

En heb je het krediet nodig voor achterstallige schulden in te lossen of als investering in je nieuwe bedrijf?

 

als ik als leek met enige ervaring in BBZ jouw topic lees heb ik toch wel wat vraagtekens. Het is heel makkelijk om af te geven op de adviseur maar ga eens op zijn stoel zitten en kijk dan eens objectief naar jouw aanvraag. Waar zitten de hiaten, waar rammelt het?

 

Uiteindelijk zit er ook een stukje bescherming in zo'n afwijzing. zelf bekijk je het al gauw door een roze bril. (eigen ervaring)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

@ tintown

 

misschien is de tijd je gegeven om laatste offerbod nog door te denken voor je die meeting ingaat;

 

Ipv meer dan maximaal krediet vragen kun je medefinanciering voorstellen, met elk hoog/laag risico en grote/kleine waarschijnlijkheid dat de kans v verkrijgen zich voordoet;

80% krediet x risico x kans

20% invest x risico x kans

 

In die tijd van deels toegekend krediet, kun je met begeleiding die investor binnen halen.

 

jammer dat ik je 'handel of dienst' niet weet maar voor simpel MKB haal je kengetallen bij de Rabo en een gesprek met accountmanager bank realiseert en valideert je verwachte cijfers.

 

Probeer in ieder geval met gemeente afspraken te maken over elkaars verwachtingen. Ook zonder dat adviesbureautje en gemeentelijke garantiestelling voor bankkrediet, zijn er voor echte ondernemers voldoende mogelijkheden. Ook daar kan/zal gemeente je in ondersteunen als je zelf verwachtingen uitspreek en met voorstel komt wat binnen hun capaciteit ligt. Hun uitgaven zijn immers onze belastingcenten...

 

Succes; haal eruit wat erin zit!

En laat je niet gek maken ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je verwarring. Ik had geld en heb dat geïnvesteerd in een nieuwe zaak, verbouwing, inventaris etc

Ik deed dit samen met een partner, waarmee ik af had gesproken dat hij 5000 euro per maand zou investeren aan kosten om de zaak een goede kans te geven.

 

Na enige maanden werd deze partner ziek, hij werd bijna blind en kreeg een tia in 1 week, waarschijnlijk had dit met elkaar te maken, hij wordt nog steeds behandeld en onderzocht.

Mijn rol werd toen heel zwaar ik zorgde voor hem, nam zijn uren en werk over, hij kon geen auto meer rijden, zichzelf niet meer verzorgen, PGB, huishoudster, taxipas, noem het maar op. Het gaat nu gelukkig redelijk met hem, hij zit thuis.

Terwijl had ik ook nog de zaak draaiende te houden.

 

Hij en zijn kinderen wilde dat hij zich terugtrok, dat was ook de enige oplosiing

ik heb toen geprobeerd zijn deel te verkopen, aangezien ook de injectie van 5000 euro per maand stopte.

Dat is zeer lastig in deze tijd, zoals je misschien begrijpt.

In een gesprek met de gemeente ambtenaar horeca adviseerde die me om BBZ aan te vragen in mijn eigen gemeente.

 

Hier is iets misgegaan, ik had mij er waarschijnlijk meer in moeten verdiepen.

Daar heb je een punt, ik had de tijd niet en te veel vertrouwen in de adviseur.

 

Waar de gemeente aangaf dat er begeleiding zou komen, en ik een advies zou krijgen, heb ik die nooit gehad

Er is mij in het eerste gesprek verteld dat ik als starter beoordeeld zou worden wanneer ik mijn eerdere activiteiten zou stoppen. Dat was ook noodzakelijk, ik had daar immers geen tijd meer voor.

 

Nu blijkt dat ik ook met de nieuwe zaak had moeten stoppen om voor de BBZ in aanmerking te komen.

Ben beoordeeld als gevestigd ondernemer met de cijfers van de nieuwe zaak, die slechts enkele maanden draaide.

 

Op basis van deze rapportage snap ik niet dat de adviseur mij in het eerste gesprek doorverwezen heeft, Ik zeg dus niet dat de rapportage fout is, ik zeg dat dit traject en deze rapportage nutteloos zijn geweest, puur technisch is er helemaal niets mis mee.

 

De 42000 euro heb ik niet verzonnen, is conclusie van het BBZ rapport, die een fulltimer hebben toegevoegd ter vervanging van mijn partner. Op het moment dat ik hoorde dat de gemeente adviseur bij het IMK werkte en ook de adviseur die de rapportage deed versterkte dat het gevoel bij mij dat er sprake was van belangenverstrengeling.

 

En zo ben ik op dit forum gekomen.

Ik snap het allemaal nog steeds niet goed, de gemeente zei vandaag weer dat ze me hadden moeten begeleiden, staat ook in de brochure die ik ontvangen heb van het IMK. Die tegenspraken en de negatieve afwijzing hebben mij zeer in verwarring gebracht. Waarom hebben ze me niet begeleid en geadviseerd?

 

En ook, neem het me maar niet kwalijk, maar ik het niet wenselijk dat een IMK adviseur adviseert over een rapportage door het IMK die door de gemeente betaald wordt. Dat brengt de ondernemer wel in een erg kwetsbare positie, het IMK heeft immers een zakelijk belang in het doorverwijzen van mij.

En dat zegt niets over de toegevoegde waarde van die doorverwijzing voor mij als ondernemer.

 

Hoop dat ik je vragen een betje beantwoord heb

Ik had beter een extern bureau in kunnen huren zo ingewikkeld is het, en zelfs de gemeente snapt het blijkbaar niet, daarom huren ze het IMK in immers..

 

Mijn veronderstelling was dat het IMK mij de regeling zou uitleggen, en me zou adviseren of en welke mogelijkheden er dan waren. Daarin heb ik me vergist.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@tintown

 

Vertrouw nooit op 'vrijblijvende' adviseurs en zeker niet die met de overheid samenwerken (en afhankelijk zijn van hun opdrachten). Een betaalde adviseur was wellicht beter geweest. Maarja, achteraf.... (in uurtarief, %omzet of aandelen). Vertrouw ook nooit een enkel advies zonder contra expertise van anderen. Niet dit forum maar betaalde professionals. Gratis is immers vaak voor niks ;)

Beterschap voor je partner!

 

Terzijde, een nieuwe partner zoeken voor een management buy-in (MBI) is ook optie ipv een investor.

Probeer dus ene deel v/d financiering te krijgen en tijd winnen met 'vrijblijvende' begeleiding om aanvullende financiering te zoeken middels die a.s. MBI-partner.

Het is niet zo ingewikkeld maar die belangenverstrengeling duurt even voordat je dat inziet. Nuteloos was het als je er geen voordeel uit weet te halen. Deelfinanciering, begeleiding naar MBI (partner met aanvullende financiering)

Hmm, Horeca, kan een brouwerij iets voor je betekenen? al was het maar een second opinion? Of anders Horeca NL?

Link naar reactie
  • 0

Helaas hebben in de berichten rond het onderwerp Bbz steeds de negatieve ervaringen van afgewezen ondernemers de overhand. Ik begrijp de emoties van deze kredietaanvragers en hun motivatie om hun frustraties te ventileren. Natuurlijk zijn deze daardoor in de overhand op een forum zoals dit. Er zijn echter ook heel veel voorbeelden van starters en gevestigde ondernemers die het danzkij deze regeling wèl hebben gered.

 

Dat er in procedures soms zaken misgaan en dat de uitvoering per gemeente kan verschillen is kwalijk. In de kern van de zaak is het echter een zeer ondernemersvriendelijke regeling. De Bbz is een "extra kans"-regeling. Zonder deze zouden bijvoorbeeld de ondernemers met financierinsgbehoefte die door banken zijn afgewezen sowieso geen mogelijkheden meer hebben. Ik ben het eens met Qudo, dat een ondernemer met een goede onderbouwing voor een aanvraag een goede kans van slagen heeft. En dat dat niets met minderheidsgroepen te maken heeft.

 

Ook een goed onderbouwde wijziging van de kredietaanvraag (naar een lager bedrag) van TS is naar mijn mening en ervaring zeker kansrijk. Ik zou niet teveel blijven hangen in je frustratie over de dubbele pet van de IMK-adviseur of andere procedurele aspecten. Gewoon opnieuw actie ondernemen. Als je wat meer achtergrondinformatie en cijfers kunt geven (of pm-en) wil ik daarvoor wel suggesties doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eerst vanmiddag het gesprek, geef jullie hier de reactie van de adviseur.

dan weet ik meer.

 

Aangezien we pas enkele maanden gestart zijn, gaat het meer om de prognoses, die heeft de tweede adviseur erg laag ingeschat. Nauwelijks groei

 

Het gaat om een horecazaak, dat is waarschijnlijk de reden.

We halen nu feesten partijen binnen en ik ben bezig met een samenwerking met een restaurant (eten uitbesteden)

 

Ik heb de mogelijkheid de zaak voor de helft te verkopen, maar dat is moeilijk in deze tijd, we hebben daar te veel haast voor, de horeca markt is slecht. Een samenwerking is gunstiger voor beide partijen.

 

Ik heb de adviseur gemaild dat we feesten en partijen hebben voor juni, aangezien ik hem telefonisch helemaal niet kon bereiken.

Bovendien zijn de maanden februari en maart altijd de slechtste maanden.

 

Zoals ik het rapport lees, ligt het gewoon aan de prognoses die hij geeft. Hij vindt me een goed ondernemer maar verwacht geen winst voor het eind van het jaar. En daar is het moeilijk tegen verweren, hij heeft cijfers ingevoerd en ik weet niet waar hij die cijfers op baseert, dus dat ga ik vanmiddag bespreken.

 

Ik vind het heel jammer dat er niet meer contact is geweest, de heren werken allebei bij het IMK, de eerste heeft me voorgelicht op basis van een starter, de ander heeft daar op afgewezen.

 

Puur technisch zou ik met mijn zaak moeten stoppen, uitkering aanvragen, en dan starters BBZ aanvragen, en hier zit ik mee. Als ik nu niet door kan trekken staan we machteloos, duurt het allemaal veel te lang. Heb van de gemeente telefonisch begrepen dat er ook tussenoplossingen zijn, maar dat ontkent weer de tweede medewerker van het IMK, dus ik sta mat.

 

Vandaag een gesprek met de eerste medewerker van het IMK , die ik met druk ga vragen of er geen andere mogelijkheden zijn. En dat is ook het probleem had liever 1 adviseur dan 2 plus de gemeente gehad, ze communiceren namelijk niet met elkaar.

 

Misschien heeft nog iemand een tip voor het gesprek van vanmiddag, of een andere tip.

Onze zaak kun je bekijken op www.tintown.nl. Dacht dat jullie dat wel begrepen hadden, aangezien dat hier mijn naam is.

 

Duim maar voor, tips zijn zeer welkom.

 

Groetjes

Tien

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik zou hier nog even het verloop van mijn gesprek met de gemeente (IMK) plaatsen.

 

Heb gisteren gesprek gehad met de gemeente IMK adviseur.

Hij heeft me verzekerd dat hij onafhankelijk is, ook al werkt hij tevens bij het IMK.

 

We mogen one zienswijze in de rapportage bij hoge uitzondering naar hem doormailen

Als er dingen veranderd moeten worden zal hij dat de tweede adviseur van het IMK laten doen.

 

We hebben dus nog een kans, we gaan het weekend de rapportage zeer goed doorlezen, en kunnen zo in ieder geval de belangrijke punten van ons ondernemersplan op de voorgrond brengen.

Naar onze mening was daar nu geen sprake van.

 

Het voordeel is dat er nu geen nieuwe aanvraag gedaan hoeft te worden, en het rapport nog niet naar de gemeente is gestuurd, kom ik immers in een bezwaarprocedure terecht, en die vertragingen zitten we natuurlijk helemaal niet op te wachten.

Hoe het afloopt is natuurlijk nog helemaal onzeker, ik hou jullie op de hoogte.

 

Groetjes

Tien

 

 

Link naar reactie
  • 0

wij hebben 2 jaar geleden een keer een aanvraag voor de BBZ ingediend, IMK langsgehad en nadien telefonisch te horen gekregen dat deze afgwezen is.

zij zouden deze advies dan ook naar de gemeente zoetermeer doorsturen en deze zou ons dan verder op de hoogte houden.

 

wij hebben hier dus NOOIT meer iets van vernomen, zelf na een tijdje achteraan gebeld, maar onze gemeente kon onze aanvraag niet vinden (!!)..

 

we zijn nu met een 2e aanvraag bezig, die is door de gemeente op 6 mei doorgestuurd en we hebben nog niets gehoord van IMK.

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.