Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spruce
spruce
Ik sta op het punt om een site over te nemen, echter hier heb ik verder geen ervaring in.
Het gaat om een online spel & community site, welke in het verleden bewijsbaar lekker gedraaid heeft.
De vraagprijs is 5500 duizend euro.
Daarvoor krijg ik de server tot augustus, .nl en .be domein en het hele script + accounts.
De server kost 125 euro per maand.
De site is een beetje een aflopende zaak, maar dat komt meer omdat er weinig tijd in de site is gestoken.
2008 heeft bijvoorbeeld goed gedraaid, met ongeveer precies dezelfde site.
Enkele inkomstencijfers:
2008: 11000 euro
2009: 6900 euro
2010: 1570 euro (let op het jaar is nog niet om :))
Zo je kunt zien loopt het best behoorlijk af.
Maar het heeft zich in 2008 wel bewezen dat het kan.
De enige kosten die ik kan controleren zijn de serverkosten. Dat is al snel 1500 euro per jaar.
Wat me erg onduidelijk is, is hoeveel geld hij in banners/reclame heeft gestoken om op de inkomsten van 2008 te komen.
Die bezoekers komen namelijk ook niet zomaar vanzelf.
Wat denken de kenners hier op het forum?
Is de vraagprijs reëel voor de inkomsten die uit de site komen?
En welke overnamestrategieën zijn er nog meer mogelijk bij overname?
Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter
www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26874-welke-overname-modellen-zijn-er-mogelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag