• 0

HELP een leverancier wil langskomen

Momenteel draai ik mijn bedrijf grotendeels vanuit een studentenkamer.

Dit is financieel heel aantrekkelijk tijdens mijn opstartfase en geeft normaal geen problemen omdat ik zelf naar klanten toe ga.

Maar dan komt onherroepelijk dat moment dat je er niet om heen kunt. Of de leverancier soms even langs mag komen om de boel verder uit te komen leggen.

 

Op die momenten zou ik willen dat ik een kantoor had om fatsoenlijk verder zaken te kunnen doen.

Hoe lossen ZZPers die dit probleem herkennen dit op?

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

er is maar 1 oplossing, die zwijnenstal opruimen :D

 

nee, er zijn verschillende mogelijkheden..

- jij naar de leverancier toe gaan ipv hij naar jou..

- afspreken in een Hotel of restaurant in de buurt (Al dan niet in afgehuurde ruimte)

- een flexibel kantoor huren er zijn er vele van hoog nivo tot "ik geloof dat me studentenkamer nog beter eruit ziet.." google op flexibel kantoor en je vind er genoeg..

 

In elk geval hoef je je nergens voor te schamen in de zin dat je geen kantoor hebt, als het goed is zal jou leverancier dat ook wel snappen dat een webdesigner niet een groot kantoorpand heeft. Sommige leveranciers willen gewoon even aan je snuffelen of je bij elkaar past en of je "in het echt" net zo overkomt als via de mail/telefoon contacten..

Link naar reactie
  • 0

Spruce

 

Wat dacht je van een virtueel kantoor?

Ik werk samen met een fijne partij die zo'n kantoor verhuren. Je hebt dan een bedrijfsadres en kunt een spreekkamer huren om een leverancier te ontvangen.

Je kunt ook gewoon aangeven dat je geen bezoekadres hebt maar wel ergens kunt afspreken?

Wat bij vaak hielp was een tegenafspraak. U wilt langskomen? O maar ik zit "toevallig" volgende week maandag dinsdag en donderdag bij u in de buurt ( noem een stad in de buurt) het is dan gemakkelijker dat ik even bij u langskom.

Schikt dat? of wat dwingender maar werkt heel goed, "welke van deze dagen komt u het beste uit?"...

 

gr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Er gaat echt een wereld voor me open.

En ik maar zoeken naar bedrijven die een deel van hun kantoorruimte zouden willen delen.

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dat jaren gedaan, vanuit huis gewerkt en nooit isiemand langs gekomen.

 

Zo doe je dat:

[*]Bellen dat je binnenkort in de buurt bent en bij hun langs kunt gaan.

[*]Ik zit in een verbouwing dus kunnen we in locatie x afspreken

[*]In het midden afspreken, dat bespaart hun een hoop reistijd (wat aardig van je)

 

Dennis

 

 

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

 

Zo doe je dat:

[*]Bellen dat je binnenkort in de buurt bent en bij hun langs kunt gaan.

[*]Ik zit in een verbouwing dus kunnen we in locatie x afspreken

[*]In het midden afspreken, dat bespaart hun een hoop reistijd (wat aardig van je)

 

 

Waarom zou je eromheen draaien? Ik neem toch aan dat je een open relatie hebt met je leverancier? Dan kun je toch aangeven dat je vanuit huis werkt en dat je graag op de locatie van de leverancier wil afspreken of op een virtueel kantoor.

 

Of desnoods in de kroeg. Kan best gezellig worden ;D

Link naar reactie
  • 0

Mijn kracht zit 'm juist in het feit dat ik vanuit huis werk, het is voor mijn relaties eerder een voordeel dan een nadeel. Thuis ontvangen doe ik niet vaak, maar als ik het doe zeg ik er wel altijd even bij dat het een huisadres betreft. Met veel van mijn klanten heb ik ook een hele informele relatie en is dat geen probleem.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Even voor alle duidelijkheid, het gaat om een studentenhuis.

Dat komt toch niet bepaald profi over in elk geval.

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Even voor alle duidelijkheid, het gaat om een studentenhuis.

Dat komt toch niet bepaald profi over in elk geval.

Tja, het is je eigen inschatting. Ons huis heeft ook geen heel erg professionele uitstraling, maar een studentenhuis gaat misschien wat ver. Toen ik nog op kamers woonde zat bezoek op mijn bed: dat wil je je leverancier misschien niet aandoen ;D Is er een bezwaar op om de leverancier gewoon te vertellen waarom je hem liever niet thuis ontvangt? Is er een reden dat je je anders wilt voordoen?

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een in mijn ogen geniaal product. :)

Om bepaalde leveranciers van componenten mee te krijgen, moet je wel een beetje bluffen over te verwachtte aantallen.

En daar gaat het vaak mis.

Zo'n leverancier ziet het allemaal groter dan het is.

Bij de leverancier langsgaan is ook een optie natuurlijk.

Maar een virtueel kantoor of een vergaderruimte huren is ook al iets natuurlijk.

 

PS: voor dit product ben ik nog op zoek naar mensen die verstand hebben van stucadoren.

In ruil daarvoor wil ik later één prototype voor een periode beschikbaar stellen.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.