Voor zowel mij als verschillende mede-ondernemers die ik heb gesproken bestaan er nog heel wat onduidelijkheden over wat er nu precies wel en niet mag volgens de nieuwe telecommunicatiewet. Sommige zaken zijn heel duidelijk: geen ongewenste e-mails (reclame) naar particulieren en bedrijven meer. Voor mij zitten hier echter nog wat onduidelijkheden in.
Wat is nu het geval in het volgende voorbeeld?
Bedrijf A is actief als webdesignbureau, en heeft enkele jaren geleden een adressenbestand gekocht met e-mailadressen van webdesignbureaus (zelfde sector) over de hele wereld. Bedrijf A heeft jarenlang 'nieuwsbrieven' of reclamemails gestuurd naar deze adressen, om op die manier klanten te werven. Er bevond zich altijd een uitschrijflink in alle e-mails. De eigenaars van de e-mailadressen hebben zich weliswaar nooit zelfstandig ingeschreven om de mailingen te ontvangen van bedrijf A, maar zij hebben zich ook nooit uitgeschreven, niet voor en niet na de telecommunicatiewet.
Vraag: Mag bedrijf A wel of niet hun mailingen voortzetten aan de e-mailadressen van collega webdesignbureaus die zich nooit hebben in/uitgeschreven, en waarbij een uitschrijflink wordt geplaatst in elke mail?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marco-
Marco-
Voor zowel mij als verschillende mede-ondernemers die ik heb gesproken bestaan er nog heel wat onduidelijkheden over wat er nu precies wel en niet mag volgens de nieuwe telecommunicatiewet. Sommige zaken zijn heel duidelijk: geen ongewenste e-mails (reclame) naar particulieren en bedrijven meer. Voor mij zitten hier echter nog wat onduidelijkheden in.
Wat is nu het geval in het volgende voorbeeld?
Bedrijf A is actief als webdesignbureau, en heeft enkele jaren geleden een adressenbestand gekocht met e-mailadressen van webdesignbureaus (zelfde sector) over de hele wereld. Bedrijf A heeft jarenlang 'nieuwsbrieven' of reclamemails gestuurd naar deze adressen, om op die manier klanten te werven. Er bevond zich altijd een uitschrijflink in alle e-mails. De eigenaars van de e-mailadressen hebben zich weliswaar nooit zelfstandig ingeschreven om de mailingen te ontvangen van bedrijf A, maar zij hebben zich ook nooit uitgeschreven, niet voor en niet na de telecommunicatiewet.
Vraag: Mag bedrijf A wel of niet hun mailingen voortzetten aan de e-mailadressen van collega webdesignbureaus die zich nooit hebben in/uitgeschreven, en waarbij een uitschrijflink wordt geplaatst in elke mail?
Alvast bedankt voor jullie reacties of tips.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26885-telecommunicatiewet-wat-mag-wel-en-wat-zeker-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag