• 0

Telecommunicatiewet: wat mag wel, en wat zeker niet?

Voor zowel mij als verschillende mede-ondernemers die ik heb gesproken bestaan er nog heel wat onduidelijkheden over wat er nu precies wel en niet mag volgens de nieuwe telecommunicatiewet. Sommige zaken zijn heel duidelijk: geen ongewenste e-mails (reclame) naar particulieren en bedrijven meer. Voor mij zitten hier echter nog wat onduidelijkheden in.

 

Wat is nu het geval in het volgende voorbeeld?

 

Bedrijf A is actief als webdesignbureau, en heeft enkele jaren geleden een adressenbestand gekocht met e-mailadressen van webdesignbureaus (zelfde sector) over de hele wereld. Bedrijf A heeft jarenlang 'nieuwsbrieven' of reclamemails gestuurd naar deze adressen, om op die manier klanten te werven. Er bevond zich altijd een uitschrijflink in alle e-mails. De eigenaars van de e-mailadressen hebben zich weliswaar nooit zelfstandig ingeschreven om de mailingen te ontvangen van bedrijf A, maar zij hebben zich ook nooit uitgeschreven, niet voor en niet na de telecommunicatiewet.

 

Vraag: Mag bedrijf A wel of niet hun mailingen voortzetten aan de e-mailadressen van collega webdesignbureaus die zich nooit hebben in/uitgeschreven, en waarbij een uitschrijflink wordt geplaatst in elke mail?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties of tips.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Simpel: nee.

 

Hallo Peter,

 

Bedankt voor je reactie. Daar was ik al bang voor. Toch hoorde ik onlangs van mensen die nota bene actief zijn in de (online) reclamewereld dat het in dit specifiek voorbeeld wel zou mogen, onder het motto: ja, want:

 

1) je stuurt de mails naar deze adressen al jaren

2) het zijn adressen uit dezelfde sector

3) je biedt een uitschrijflink in elke e-mail

4) zij hebben zich nooit uitgeschreven

5) zij hebben zich nooit ingeschreven, maar dit mocht nog voor de komst van de nieuwe wet

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je eigenlijk best wel weet dat het niet mag... ;)

 

Leg de wet er nog eens naast en kijk wat daar letterlijk in staat, dan zie je dat je al die argumenten kunt wegstrepen.

 

Logisch redeneren werkt ook prima - "Iets is sinds vorig jaar verboden. Mag ik, omdat ik het voor die tijd wel gewoon gedaan heb, dat nu nog steeds blijven doen?" Nee dus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.