• 0

Bank en accountmanager

Eigenlijk heb ik een heel klein vraagje die ik het liefst beantwoord zie worden door mensen met goede ervaringen met hun bank en met name hun accountmanager. Ik bankier bij de ING en omdat ik in de omgeving van Haarlem woon, heb ik al een accountmanager toegewezen gekregen. Persoonlijk vind ik dat deze meneer te weinig kennis heeft van zijn vak en je kunt hem nauwelijks bereiken, etc. Ik heb dan wel geen krediet, maar toch ben ik op zoek naar een ING kantoor die echt voor de relatie met de klant gaat.

 

Heeft iemand ervaring met een goed aangeschreven kantoor van de ING? Omgeving Amsterdam of Haarlem is een plus!

 

Gr,

 

Stefan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marco,

 

Op het eerste gesprek met hem merkte hij mijn leeftijd (19) op. Ondanks het feit dat ik geen krediet nodig had, vertelde hij mij dat hij liever geen "studenten die een hoop moeten leren" op zijn kantoor treft. Ik heb hem hier dan ook direct op aangesproken waarmee hij zei dat hij geen heil ziet in het feit om een zakenrelatie op te bouwen met een student, maar als dat niet anders kan dat dat dan maar "moet", aldus zijn woorden. Ik heb hem toen gevraagd of het misschien geen beter idee is om een andere accountmanager te krijgen waarmee hij antwoordde dat ik dan maar naar een ander kantoor moet gaan ???

Link naar reactie
  • 0

Hmm, als scene in een comedyserie zou ik hier smakelijk om kunnen lachen en normaal ben ik niet direct van klagen en op je strepen staan. Maar als iemand mij zo respectloos zou behandelen dan zou ik direct een andere accountmanager "eisen" en naar zijn baas vragen.. zo ga je niet met een (potentiele) klant om, dit komt niet over als 1 ongelukkige uitspraak maar gewoon een negatieve houding ten opzichte van (student)ondernemers. Als ING een klant relatie belangrijk vind dan zullen ze je klacht wel serieus nemen denk ik en je echt wel een andere accountmanager geven (desnoods bij een ander filiaal). Prima dat je zelf op zoek gaat maar ik denk dat ING ook graag zou weten dat een medewerker een dergelijke houding aanneemt..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, op 't eerste moment was ik er nogal van "geschrokken" daar het zo ad rem werd gezegd. Ik bleef dan ook gewoon heel vriendelijk, maar ik begrijp dat ik gewoon naar zijn baas heb moeten vragen. Klacht is telefonisch plus schriftelijk gedaan. Ik weet niet wat voor consequenties dit zal hebben, maar denk dat er een "Tea and Biscuits" gesprek zal volgen.

Link naar reactie
  • 0

Haha, mijn accountmanager vond ook dat ik me eerst maar eens moest bewijzen. Zijn gevleugelde uitspraak is: "Ga je dat echt allemaal online verkopen?" Vol ongeloof blijft ie dat herhalen.

 

En nu belt ie elke 3 maanden op om te melden dat het krediet weer verhoogt wordt, omdat we zoveel inkomsten op de rekening binnenkrijgen. En elke keer vraagt ie maar: "Dus... dat heb je allemaal online verkocht??"

 

Aan de ene kant grappig dat we onze accountmanager steeds weer weten te verrassen, aan de andere kant heb je er natuurlijk niks aan. Hij gelooft niet in ons, ook al laten we prachtige cijfers zien, en blijft steeds maar weer verbaasd.

 

Die van jou was gewoon regelrecht onbeschoft, dat vind ik echt niet normaal op die manier.

Link naar reactie
  • 0

ik bankier nu ook al 2,5 jaar via de ING en ben er ook niet erg over te spreken...

 

maar voor regio zuid holland hebben ze nu geen persoonlijke AM meer (??), ik kreeg afgelopen week telefonisch een sneer en daarna te horen dat men mij krediet ging beeindigen.

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Ik ben lid van een hele eenvoudige onderlinge vereniging. Moet een paar duizend euro voor een event "parkeren". Ik denk, doe de eenvoudigste rekening maar. Ik sta soewieso persoonlijk garant. MAG NIET! Ik moet eerst een "adviesgesprek" met een "accountmanager" hebben en dan een "zakelijke" rekening openen (Rabo). Die rekening kost een paar honderd euro per jaar.

 

Ik wil gewoon een aparte rekening op mijn naam. Dat is niet te doen. ING had ik al gehad, die zijn zo extreem inefficiënt. Alles lijkt er handwerk en gaat ook fout. Ik begrijp het hoet. Hoe moeilijk kan het zijn? Rekening aanmaken, identiteit verifiëren, storting afwachten. Ik vraag geen crediet, geen credit card, alleen internet bankieren.

 

Maandag maar eens ABN-Amro proberen. Ik ben benieuwd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

ING had ik al gehad, die zijn zo extreem inefficiënt. Alles lijkt er handwerk en gaat ook fout. Ik begrijp het hoet. Hoe moeilijk kan het zijn? Rekening aanmaken, identiteit verifiëren, storting afwachten. Ik vraag geen crediet, geen credit card, alleen internet bankieren.

 

 

ook dat is inderdaad waar, hoeveel moeite ik heb moeten doen om een afstort contract af te sluiten....

uiteindelijk de derde keer dat ik het formulier ging invullen, deze maar persoonlijk op kantoor langs gebracht....

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

als bank managers ondernemers waren..... waren ieders verwachtingen fullfilled. Dus toch geen gebakken lucht de inefficiëntie bij de banken en zijn medewerkers.

ik moet eerlijk zeggen , dat ik in mijn tijd in het "bedrijfsleven" , alleen maar positieve ervaringen had met de ING

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Ow, Je hoort mij niks slechts over ING zeggen. Prima bank. Ik verbaas me alleen over de inefficientie van de front office processen. Niet alleen bij ING maar bij ale banken.

 

ASN heeft drie weken nodig om een bankrekening te openen. Waarom?

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ow, Je hoort mij niks slechts over ING zeggen. Prima bank. Ik verbaas me alleen over de inefficientie van de front office processen. Niet alleen bij ING maar bij ale banken.

 

ASN heeft drie weken nodig om een bankrekening te openen. Waarom?

 

 

 

er moeten ook banen gehandhaafd worden he ;D

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Het is ook mijn ervaring dat banken te lijden hebben onder een soort van identiteitscrisis verkeren. Een aantal weken geleden liep ik een willekeurig filiaal binnen omdat ik 800 euro contant wilde storten op mijn spaarrekening aldaar..

 

De baliemedewerkster keek mij meewarig aan en zei "meneer u kunt hier geen geld storten, alleen geld opnemen bij de automaat", voor storten moest ik naar het hoofdfiliaal in de regio, dit was een servicefiliaal (of iets dergelijks) Pardon? ik vond het juist zo'n fijne service van een bank dan je een gebouw kon binnenlopen en daar je contant geld kan achterlaten ???

 

Ik begrijp best dat er steeds minder baliehandelingen zijn en dat het een relatief dure vorm van dienstverlening is, maar ik vond dit toch een stap te ver terug in dienstverlening..

Het voelt toch alsof je bij de bakker komt en te horen krijgt dat je alleen een kilo deeg mee kan krijgen want het brood ook nog bakken is te duur geworden..

 

Link naar reactie
  • 0

Ow, Je hoort mij niks slechts over ING zeggen. Prima bank. Ik verbaas me alleen over de inefficientie van de front office processen. Niet alleen bij ING maar bij ale banken.

 

ASN heeft drie weken nodig om een bankrekening te openen. Waarom?

 

 

 

er moeten ook banen gehandhaafd worden he ;D

 

de stand is 4 tegen 1 of 5-1. Ik begin net als JP te redeneren. vergelijken met de doelpunten van Ruud van Nistelrooy. ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.