• 0

Netwerken

Gisteren op de uitreiking van de innovatietop 100 geweest in Eindhoven. Leuke dag. Diverse workshops waar ik aan heb meegedaan.

Een gastspreekster in een worksshop op het gebied van nieuwe media vroeg aan de circa 50 aanwezige ondernemers wie er gebruikt maakt van de nieuwe middelen, zoals twitter, groepen, fora ed. Het bleek dat ik de enige was die dit doet. Twitter dan niet, maar ik gaf aan dat ik regelmatig op diverse fora te vinden ben. Ook dat ik er veel voordeel uit haal.

Ik leg contacten en weet ook anderen in de vaart der volkeren mee te nemen.

Het verbaast mij dat er zo weinig gebruik van gemaakt wordt.

 

Overigens heb ik gister wel erg veel nuttige kontakten opgedaan in "reallive". Dit werkt als altijd ook heel goed.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Overigens heb ik gister wel erg veel nuttige kontakten opgedaan in "reallive". Dit werkt als altijd ook heel goed.

 

Het opdoen van contacten in "real life" vind ik zelf erg prettig; gewoon een gezicht erbij, handdruk en algehele houding van iemand.

 

Volgens mij is het contacten opdoen via "nieuwe media" erg interessant (en doe ik het zelf ook regelmatig), alleen ben ik wel van mening dat je pas écht aan het netwerken bent wanneer je elkaar ook in het echt spreekt. Natuurlijk kun je veel contacten via het web aanboren, maar volgens mij ligt de basis van een goed contact in een persoonlijke meeting! Maar zoals ik al zei, kun je heel goed eerst via linkedin of twitter in contact met iemand komen, om vervolgens hiermee offline te gaan netwerken

 

Je kunt natuurlijk ook heel anoniem bergen met informatie uit fora plukken, zonder ook maar met iemand in contact te komen 8)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.