• 0

Affiliate marketing - hoe actief zijn jullie hiermee bezig?

Hallo,

 

Affiliate marketing komt meer en meer op. Er wordt steeds minder op de traditionele banners geklikt waardoor het steeds moeilijker is om bijv. een nieuws site in de lucht te houden. Aangezien banners niet meer goed converteren zie je steeds meer advertorials, nieuws berichten met affiliate links etc. Grote bedrijven richten zich nu steeds meer op affiliate marketing, kijk bijv. maar eens naar Boox.nl en Bol.com

 

Boox: http://www.blueshots.nl/Programmas/Programma.aspx?r=75599

 

Bol.com heeft zelf, zover ik weet, als enige het software pakket van TradeDoubler op eigen domein draaien. Wat voor mij al aangeeft dat er serieus geld mee wordt verdient.

 

Mijn vragen aan jullie:

 

1) Doen jullie zelf ook aan affiliate marketing?

2) Hoe serieus zijn jullie ermee bezig?

3) Levert het bij jullie ook zoveel op?

 

Ik heb via TradeTracker een campagne lopen voor het zakelijke gedeelte van mijn bedrijf. Dit werkt helaas niet goed. Voor consumenten producten moet het beter converteren, daar ga ik begin volgende kwartaal eens proberen.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

 

----

Info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Affiliate_marketing

Rekensom conversie volgens meerdere affiliate netwerken waarbij jij een banner plaatst op een site met 100.000 views:

 

100.000 * 1% (Click through rate) = 1000 clicks * 1% (conversie) = 10 sales

 

#affiliatemarketing

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangezien banners niet meer goed converteren

 

Niet helemaal mee eens. Banners zijn goed voor branding en in combinatie met remarketing zijn ze zeer effectief. Affiliatie marketing is volgens mij een aflopende zaak. Het is beter om dit zelf op te zetten. Trek eerst de juiste bezoekers met cpc campagnes en volg ze daarna met remarketing. Targeting zelf in de hand houden is de beste optie.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sander,

 

Het maken van zo'n tracking systeem is niet zo moeilijk maar bedenk wel dat je de publishers dan sowieso moet vinden + dat ze je ten eerste moeten vertrouwen. Een affiliate netwerk is altijd een 3e in het verhaal, maar een affiliate partij pakt dan ook ~30% commissie boven je commissie welke je vergoed aan de publisher.

 

Vast aantal extra klanten zul je nooit krijgen, alles hangt af aan de kwaliteit van de bezoekers. Je zult er wel tijd in moeten steken, de statistieken goed in de gaten houden en daarop bijv. je teksten / banners verbeteren.

 

Ik vind het nog altijd moeilijk op een vaste basis een aantal klanten per

maand te vinden, en ik ben hier zeker naar aan het kijken. Ik heb er ook

aan zitten denken zoiets gewoon op mijn eigen domein te maken. Ik maak

er op het moment nog geen gebruik van.

 

Sander

Link naar reactie
  • 0

Affiliatie marketing is volgens mij een aflopende zaak. Het is beter om dit zelf op te zetten. Trek eerst de juiste bezoekers met cpc campagnes en volg ze daarna met remarketing. Targeting zelf in de hand houden is de beste optie.

 

Oeh verklaar je nader? Waarom denk jij dat het een aflopende zaak is? En waarom het beter is om dit zelf op te zetten? Account managers bij de affiliate netwerken hebben ook veel kennis en mijn ervaring is dat ze graag mee denken. Cijfers laten juist zien dat er miljoenen extra omzet wordt gegenereerd per jaar via affiliate marketing.

 

Cpc campagnes gaat toch ook via affiliate netwerken? Of bedoel je Adwords?

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Hier een bericht van "de andere kant". Met onze websites zijn we affiliate voor vele vakantie aanbieders.

 

Affiliate marketing is sterk in opkomst. In Nederland zijn diverse affiliate netwerken actief: Tradetracker, Tradedoubler, Daisycon, M4N, zanox, Cleafs en nog wel een paar. En elk van die partijen is groeiende. Daarnaast hebben een paar grote adverteerders een eigen systeem opgezet, Bol.com is daar inderdaad een voorbeeld van. Dit heeft alleen zin als je een echte grote partij bent, waar publishers nauwelijks onderuit kunnen.

 

Affiliate marketing is gebaseerd op het aloude concept van commissie: ik beveel jou aan bij iemand, en als die iemand klant wordt krijg ik een percentage. Het is puur win-win, of zelfs win-win-win als dat aanbevelen oprecht gebeurt.

 

Het is een model dat altijd zal blijven bestaan, al zullen de gebruikte technieken veranderen (nu vooral via cookies, straks via IP adressen of op een andere manier). Adverteerders zullen behoefte blijven hebben aan mensen of partijen die hun producten aanbevelen. Mond-op-mond reclame is daar ook een voorbeeld van, Affiliate marketing is daar een professionalisering van.

 

Wil je succesvol zijn met een Affiliate marketing campagne, dan is het essentieel dat je je affiliates serieus neemt. Geef ze een commissie die hen motiveert om actief jouw producten te promoten. En ga je proberen onder die commissie uit te komen (door een korte cookie-tijd, sales afwijzen omdat het al bestaande contacten zouden zijn, etcetera), dan ben je de affiliate weer net zo snel kwijt.

 

Morgen is trouwens voor de derde keer de jaarlijkse Affiliatedag in Utrecht.

 

Link naar reactie
  • 0

Kort antwoord: Ik heb liever 1 bureau die mijn complete marketingmix verzorgt. Het bureau waar ik bij zit doet toevallig geen affiliatemarketing.

 

Lang antwoord:

oa. Omdat het hele concept mij te onduidelijk is.

 

Allereerst zijn er de sites waar de banners op komen te staan.

Dan het affiliate programma waar ze mee samenwerken (bijv. tradedoubler)

Vervolgens zit er dan nog een bureau tussen die mijn affiliate marketing campagnes gaat beheren.

 

Al deze 3 partijen willen geld van mij, om het even heel zwart-wit uit te drukken.

 

Bovendien doen de marketing bureaus die in affiliate marketing doen eigenlijk alleen in affiliate marketing, voor zover ik weet. Dat is onhandig icm. met mijn andere marketing die bij het andere bureau ondergebracht is.

Link naar reactie
  • 0

Om het concept nog wat meer te verduidelijken en de voordelen te noemen het volgende:

 

Een affiliatebureau zet het aanbod van webtraffic van de websites om in de vraag van winkeliers naar verkopen. Anders dan bij bijv Google Adwords betaal je bij affiliatemarketing alleen voor het resultaat, dus een verkoop (CPS) of een lead (CPL). Dit kan een vast bedrag zijn of een percentage. Je weet als merchant dus altijd waar je aan toe bent, geen verkoop = geen kosten.

 

Grote sites zoals Bol.com hebben hun eigen affiliateprogramma (als webmaster weet ik Bol.com wel te vinden). Als gemiddelde webshop eigenaar heb je echter niet zo'n grote omvang. Het inschakelen van een affiliatebureau is hier een uitkomst.

 

Via het bureau kan je snel veel relevante websites bereiken, ook de kleine die anders teveel tijd zouden kosten. Maar als webmaster kun je ook eenvoudig kijken of het promoten van een shop rendabel is, zonder eerst bergen met contracten te regelen.

 

Als merchant bepaal jij de regels over de vergoeding, meetduur (cookietijd), maar ook of bijvoorbeeld zoekmachinemarketing is toegestaan. Het keuren van websites is ook mogelijk, je hebt dan zelf in de hand waar banners/links verschijnen.

 

Aan het bureau betaal je de vergoeding plus een opslag vaak (+-25-30%) per verkoop. Inruil voor dat bedrag zorgt het bureau ervoor dat alles volgens de regels verloopt (dit is nodig!), krijg je vaak veel tips, maar verzorgen zij ook de betaling aan de webmaster.

 

Zelf heb ik ook een aantal affiliate sites (als webmaster). Hierbij zit er een die waar ik een CSR (click to sale ratio) heb van 18%+. Omgerkend krijg ik daarvoor per klik +- 0,80 cent, ruim 5x zoveel als voor een Google Adsense klik. Daar ligt dus ook het voordeel van de webmaster.

 

Even op het verhaal van Wouter Hol:

 

Waarom vraag je niet of je huidige bureau dit erbij kan doen?

 

Een optie is om met het huidige bureau een kostprijs berekening te maken per verkoop via het affiliatekanaal. Je hebt dan een all-in prijs per verkoop. Als dat voor jouw nog winstgevend genoeg is lijkt me dat geen probleem. Ondanks dat ze alle drie geld wilen ;) Moeten ze daar wel aan willen natuurlijk.

 

Nu snel slapen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben actief met affiliate marketing.

Ik heb al jaren een eigen affiliate systeem lopen maar dit ligt echter vrijwel stil momenteel doordat die software verouders is door vernieuwingen in mijn shop.

 

Daarnaast heb ik een affiliate programma lopen via Tradetracker.

 

Momenteel ben ik mijn affiliate inspanningen aan het omzetten van een bijzaak naar een hoofdzaak omdat ik er heel erg in geloof.

 

Er wordt een compleet nieuw eigen affiliate systeem voor mij gebouwd waarin ik de volgende diensten ga aanbieden:

 

* affiliate marketing met banners

* affiliate marketing met text links

* affiliate marketing met productfeeds

* affiliate marketing met flexibelle promotie tools

 

* reseller systeem waarbij affiliates via een systeem zelf een eigen layout kunnen geven aan een shop en die op hun site kunnen intergreren

 

Daarnaast zal ik ook mijn programma via tradetracker aanhouden en mogelijk nog via andere aanbieders van deze diensten.

Waarom? zowel een eigen programma als grote aanbieders hebben voor en nadelen.

 

Aanbieders als tradetracker:

voordelen:

*groot netwerk van websites

* software wordt door hun ontwikkeld

* als je grootgenoeg bent doen ze hun best om de omzet verder te vergroten

* je hoeft niet alle affiliates afzonderlijk te betalen en bespaard dus administratief werk

 

Nadelen:

* groot aantal aanbieders dus je staat vaak tussen een groot aantal concurenten

* je betaald een maandelijks bedrag voor gebruik van hun software (niet bij alle aanbieders)

* de affiliate krijgt uiteindelijk een lager bedrag (of je betaald zelf meer) doordat de aanbieder van het affiliate systeem ook een aandeel wil

* systemen zijn niet heel flexibel

 

Eigen software

voordelen:

* je hebt het hele proces voor 100% in eigen beheer (controleerbaarheid)

* je kan meer functies aan de affiliates aanbieden (zoals eigen layout)

* de vergoeding voor affiliates is hoger of je houd zelf meer over

 

Nadelen:

* je hebt het hele proces in eigen beheer (hoeveelheid werk hieraan)

* je moet elke affiliate afzonderlijk betalen

* je moet zelf de software steeds up to date houden

* je moet zelf zien dat je affiliates vind

 

Voor mij is het kunnen aanbieden van unieke promo tools erg belangrijk en daarom dus ook voor gekozen zelf naast de grote partijen ook eigen software te laten bouwen.

Ik ben er van overtuigd dat het in mijn markt belangrijk is om niet enkel de standaard promo tools te kunnen aanbieden.

Link naar reactie
  • 0

@MennoO: goede uitleg. Voor de duidelijkheid lijkt het me handig om de term bureau niet te gebruiken voor de affiliatenetwerken (Tradetracker, tradedoubler, daisycon etc.). Deze netwerken doen alleen in affiliate marketing.

 

Een bureau, zoals Wouter Hol in de arm neemt voor zijn hele marketingmix, is een extra tussenpersoon. Deze kan handig zijn, maar is zeker niet noodzakelijk als je in affiliate marketing wil stappen. Een netwerk is wel noodzakelijk, tenzij je een compleet eigen affiliate tracking systeem op wilt zetten.

 

 

Bovendien doen de marketing bureaus die in affiliate marketing doen eigenlijk alleen in affiliate marketing, voor zover ik weet. Dat is onhandig icm. met mijn andere marketing die bij het andere bureau ondergebracht is.

 

Zien we hier een gat in de markt? Volgens mij moeten er zeker bureaus zijn die ook Affiliate marketing in de vingers hebben.

 

Ik heb even gekeken op het affiliateforum.nl , en daar zijn als bureaus Blue mango interactive, cendris online, conversive, FairEtail NL, New Fountain, nonstopConsulting, StormMC, Tower Online Marketing, Tribal Internet Marketing, WDM Nederland en Yonego genoemd. En er zullen zeker meer bureaus zijn die bekend zijn met Affiliate marketing. Ik heb geen enkele ervaring met deze partijen (ken er een paar van naam), maar leef je uit zou ik zeggen.

 

Nog één opmerking over de discussie: jullie blijven allemaal spreken van banners. Bij Affiliate marketing is dat slechts één mogelijkheid, en één die het minste resultaten oplevert. Tekst links, en dan met name deeplinks, werkt bij Affiliate marketing veel beter. Hierbij worden specifieke producten gematched op het onderwerp van een webpagina (voorbeeld, je bespreekt op een website zonneallergie, en neemt een deeplink op naar UVbeschermende kleding van een merchant).

 

Link naar reactie
  • 0

Affiliatie marketing is volgens mij een aflopende zaak. Het is beter om dit zelf op te zetten. Trek eerst de juiste bezoekers met cpc campagnes en volg ze daarna met remarketing. Targeting zelf in de hand houden is de beste optie.

 

Oeh verklaar je nader? Waarom denk jij dat het een aflopende zaak is? En waarom het beter is om dit zelf op te zetten? Account managers bij de affiliate netwerken hebben ook veel kennis en mijn ervaring is dat ze graag mee denken. Cijfers laten juist zien dat er miljoenen extra omzet wordt gegenereerd per jaar via affiliate marketing.

 

Cpc campagnes gaat toch ook via affiliate netwerken? Of bedoel je Adwords?

 

Affiliatie netwerken krijgen het steeds moeilijker met SEO (je hoort ze nu al klagen met de uitrol van Google Cafeïne) daardoor moeten ze zelf ook bij de zoekmachines gaan adverteren. Provisie van 25% - 30% voor een conversie vind ik absurd. Wij werken hier met 10% max via de cpc campagnes. Ik zeg niet dat wij het helemaal niet doen. (en we gaan het ook doen) Maar ik denk als ik 2 jaar vooruit kijk dat de "grote" partijen het e-commerce verhaal steeds meer gaan overnemen. En die "grote partijen" houden niet van tussenpersonen. Je ziet dat nu al in Japan en China gebeuren.

 

Ik zou mijn energie gaan richten om slim in te spelen op de "grote partijen"

Link naar reactie
  • 0

@WillieH

 

> Affiliatie netwerken krijgen het steeds moeilijker met SEO (je hoort ze nu al klagen met de uitrol van Google Cafeïne)

 

Hoe kom je daarbij? Affiliates moeten het vaak juist hebben van SEO. Ze doen het daarmee erg goed en dat wordt alleen maar beter (bij mij wel tenminste)

 

> daardoor moeten ze zelf ook bij de zoekmachines gaan adverteren.

 

Dat is een andere manier van Affilate marketing bedrijven: je koopt bezoekers in met Adwords, en stuurt die door naar merchants. Als de commissie die je dan vangt groter is dan je kosten aan Adwords, heb je een goed businessmodel.

 

> Provisie van 25% - 30% voor een conversie vind ik absurd. Wij werken hier met 10% max via de cpc campagnes.

 

Dat is 25-30% van de commissie die aan de Affiliate wordt betaald, niet van de omzet...

 

> Ik zeg niet dat wij het helemaal niet doen. (en we gaan het ook doen) Maar ik denk als ik 2 jaar vooruit kijk dat de "grote" partijen het e-commerce verhaal steeds meer gaan overnemen. En die "grote partijen" houden niet van tussenpersonen. Je ziet dat nu al in Japan en China gebeuren.

 

Wat bedoel je? Wat gaan die grote partijen partijen precies overnemen? Het hele online handelen?

 

En wat bedoel je nu met die tussenpersonen? De Affiliate netwerken? De marketing bureaus? Of de Affiliates? De grote partijen zoals Amazon zijn juist groot geworden door een Affiliate systeem.

 

> Ik zou mijn energie gaan richten om slim in te spelen op de "grote partijen"

 

Dat kan je doen, maar dan heb je waarschijnlijk meer concurrentie. Er zit veel waarde in de producten van de kleine partijen (dat zal menig HL'ler beamen)

 

En juist die kleine partijen hebben baat bij Affiliate netwerken.

 

Link naar reactie
  • 0

Zo dat zijn een boel vragen ;)

 

--Hoe kom je daarbij? Affiliates moeten het vaak juist hebben van SEO. Ze doen het daarmee erg goed en dat wordt alleen maar beter (bij mij wel tenminste)--

 

Klopt maar ik had het over "cafeïne" dat daar veel klachten over zijn. (waar het uitgerold is) Eerste resultaten zijn dat voorral Longtail het slechter doet. Ik verwacht dat dit het begin is van een veel moeilijkere SEO.

 

--Wat bedoel je? Wat gaan die grote partijen partijen precies overnemen? Het hele online handelen?--

 

Niet het hele online handelen. Maar ze willen wel een groter aandeel in hebben. Je ziet het al bij Amazon (eigen voorraad beheer in frankrijk bv). In Japan zijn al enkele "grote spelers" die samenwerkingsverbanden hebben met zoekmachines. Ik weet zo even niet welke.

 

--En wat bedoel je nu met die tussenpersonen? De Affiliate netwerken? De marketing bureaus? Of de Affiliates? De grote partijen zoals Amazon zijn juist groot geworden door een Affiliate systeem.--

 

De tussenpersonen zijn de affiliatie netwerken en de marketing bureaus. Amazon is groot geworden en nog veel meer. Maar dat was.

 

--En juist die kleine partijen hebben baat bij Affiliate netwerken.--

 

Ik heb hier offertes liggen en daar wordt ik niet zo blij van. Bv opstart fee 1000,00 per land en wel 25-35% van de Marge. Toch een beetje duur als de klant in 58 landen verkoopt.

 

Het onderwerp was "Onderwerp: Affiliate marketing - hoe actief zijn jullie hiermee bezig?"

 

Ik gaf mijn visie op de toekomst, wat ik wilde aangeven aan de topic starter was om in de toekomst te kijken. (wat ik ook veel probeer te doen) wat ik zie is dat het geen zin heeft om veel energie en geld in affiliatie te steken. Niet zelf gaan bouwen aan software en netwerken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar je betoog is warrig en raakt kant nog wal:

 

- Hoe kan Longtail het nou minder doen? Mensen zullen blijven zoeken op longtail, en zoekmachines zullen daar resultaten voor blijven geven. En nee, niet alleen grote partijen komen in die resultaten, mensen willen ook andere resultaten zien en krijgen die ook.

- Grote partijen die samenwerkingsverbanden sluiten met zoekmachines. Dat is je reinste kartelvorming. Stuur daar de opvolger van Neelie Kroes maar op af zodra dat in Europa gebeurt.

- Ik ken die offertes niet, maar maak eens een complete case met kosten en baten. Er zijn ook affiliate netwerken zonder opstartkosten. En als je in 58 landen zaken doen, dan zul je per land wel een veelvoud van die 1000 Euro verdienen.

 

Je conclusie en advies aan TS slaat wat mij betreft dus helemaal nergens op. Affiliate netwerken levert voor veel merchants veel handel op. En kleine partijen kunnen het best aan de slag met een Affiliate netwerk. Veel grote partijen overigens ook.

 

Link naar reactie
  • 0

Niet eens is goed :) maar van kant nog wal???

 

- Hoe kan Longtail het nou minder doen?

 

Lees forums en ervaringen op nieuwsgroepen. Dit heb ik niet van mezelf! Dit is waar ik me in verdiep. Dit zijn geen berichten die je wil horen. Maar het zijn de eerste bevindingen van Cafeïne. Onderschat dat verhaal niet.

 

- Grote partijen die samenwerkingsverbanden sluiten met zoekmachines. Dat is je reinste kartelvorming. Stuur daar de opvolger van Neelie Kroes maar op af zodra dat in Europa gebeurt.-

 

Ja kan je denken maar het gebeurd wel. Maar goed ik hoop dat je gelijk hebt.

 

-Je conclusie en advies aan TS slaat wat mij betreft dus helemaal nergens op. Affiliate netwerken levert voor veel merchants veel handel op. En kleine partijen kunnen het best aan de slag met een Affiliate netwerk. Veel grote partijen overigens ook.-

 

 

Je hebt gelijk. Mijn visie in dit forum is niet op zijn plaats in deze tijd... Zal me richten op dingen waar ik zeker weet wat er gaat gebeuren in het heden.

Link naar reactie
  • 0

Sorry WillieH, maar je blijft wartaal uitslaan, die laatste zin ook...

 

Maar nog even over Cafeine: ik lees de nieuwsgroepen. Er zijn mensen van wie de resultaten instorten. Dit zijn vooral mensen die zich bediend hebben van Black Hat SEO: trucjes om hoog te scoren. De resultaten van mensen die hoog willen scoren met goede content verbeteren alleen maar.

 

Succes met je visie.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit zijn vooral mensen die zich bediend hebben van Black Hat SEO: trucjes om hoog te scoren. De resultaten van mensen die hoog willen scoren met goede content verbeteren alleen maar.

 

Succes met je visie.

 

 

Ook Sorry pjvdmeer.

 

Het blijkt dat mijn schrijven op wartaal lijkt. (dat kan kloppen ik ben verbaal niet zo) We zijn het gewoon niet eens. Dat kan. Ik lees die nieuwsgroepen anders dan jij. Black Hat SEO is niet waar ik op doel. Dat lees ik ook niet in die berichten.

 

Over 2 jaar weten we wie er gelijk heeft...

 

Wellicht tot dan. (ook als jij gelijk hebt :))

 

Groeten W

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik neem aan dat jullie ook wel statistieken hebben, kunnen jullie het vinden in de formule wat een affiliate bedrijf mij gegeven heeft?

 

1% van de pageviews klikt op banner

1% van de doorklik besteld wat

 

Dit gaat dus puur om banners wat ik gevraagd heb. Hebben jullie nog andere ideeen om je bedrijf goed in beeld te laten komen? In hoeverre willen de sites bij jullie mee werken? Denk aan een popup / layer, zoiets zoals op www.vi.nl, dus de 1e paar sec. een reclame boodschap en daarna ga je door naar de website etc.

 

Zelf ben ik actief in de webhosting branche en ga ervan uit dat affiliate juist voor mij goed zal zijn mits je er actief mee bezig gaat. Wat denken jullie? Het zal een leuk experiment zijn aangezien ik eerst nergens anders ga adverteren.

 

Link naar reactie
  • 0

Affiliate marketing werkt het best als de websites je actief gaan promoten. Het voorbeeld wat je noemt met een banner die verschijnt voordat een bezoeker naar de echte content kan vind ik een slecht voorbeeld. Dit past meer in een traditioneel advertentie model.

 

Bij affiliate marketing krijgt de website bezitter commissie wanneer er iets verkocht wordt. Hij heeft er dus baat bij om meer te doen dan simpelweg een banner tonen.

 

Statistieken zijn dus ook zeer afhankelijk van wat de website doet, maar ook van hoe goed jouw product overeenkomt met de content van de websites.Het kan een stuk beter dan wat jij nu noemt, het kan ook slechter...

 

Link naar reactie
  • 0

Affiliate marketing werkt het best als de websites je actief gaan promoten. Het voorbeeld wat je noemt met een banner die verschijnt voordat een bezoeker naar de echte content kan vind ik een slecht voorbeeld. Dit past meer in een traditioneel advertentie model.

 

Ik ben er ook geen voorstander van maar als zoiets converteert dan vind ik het prima.

 

Bij affiliate marketing krijgt de website bezitter commissie wanneer er iets verkocht wordt. Hij heeft er dus baat bij om meer te doen dan simpelweg een banner tonen.

 

Dat snap ik maar het is moeilijk om op goede ideeën te komen. Heb jij wellicht tips om een goede conversie te halen behalve advertorials / trad. banners en tekstlinks?

Link naar reactie
  • 0

ik heb het eens even nagekeken in mijn stats.

De impressies/kliks verhouding is bij mij tussen de 8 en 12% (ik ben erg verbaast over het hoge percentage eerlijk gezegt.

 

De kliks/sales verhoudig lag de afgelopen maanden tussen de 0.22 en 0.58%

 

Hangt echt heel erg van het soort verkeer af.

 

Had bij een oud programma affiliates die 50.000 bezoekers per maand naar mijn website doorstuurde waar 1 verkoop uit kwam.

Had ook affiliates die 100 bezoekers per maand naar me doorstuurde waar 4 verkopen per maand uit kwamen.

 

als stelregel kan je nemen dat 95% van de omzet in een affiliate programma komt van slechts 2% van de affiliates

Link naar reactie
  • 0

Zo! Die CTR van jou is erg hoog! 8)

 

Al met al gaat het dus wel goed bij jou qua affiliate. Je klik/sale is wellicht lager < 1% maar je krijgt daarvoor ook veel meer bezoekers op je site.

 

Wat jij zegt over affiliates kan ik me wel in vinden. Ik ben daarom nu ook opzoek naar een 20tal interessante affiliates. Bij een andere campagne bij TradeTracker heb ik 1700+ affiliates maar daar komen haast geen verkopen uit. Je weet zelf waarschijnlijk ook wel dat TradeTracker 1x een mail de deur uit doet en dat er dan erg veel publishers je product opnemen en verder geen aandacht aan geven.

 

Ik ben heel erg benieuwd hoe effectief zo'n netwerk is als je er serieus tijd in stopt.

 

Bedankt voor de cijfers!

 

ik heb het eens even nagekeken in mijn stats.

De impressies/kliks verhouding is bij mij tussen de 8 en 12% (ik ben erg verbaast over het hoge percentage eerlijk gezegt.

 

De kliks/sales verhoudig lag de afgelopen maanden tussen de 0.22 en 0.58%

 

Hangt echt heel erg van het soort verkeer af.

 

Had bij een oud programma affiliates die 50.000 bezoekers per maand naar mijn website doorstuurde waar 1 verkoop uit kwam.

Had ook affiliates die 100 bezoekers per maand naar me doorstuurde waar 4 verkopen per maand uit kwamen.

 

als stelregel kan je nemen dat 95% van de omzet in een affiliate programma komt van slechts 2% van de affiliates

Link naar reactie
  • 0

 

Dat snap ik maar het is moeilijk om op goede ideeën te komen. Heb jij wellicht tips om een goede conversie te halen behalve advertorials / trad. banners en tekstlinks?

 

Dat is nou het mooie: jij hoeft dat niet te verzinnen, dat doet de affiliate. Het ligt vooral aan zijn website wat hij kan of wil doen. Dat kunnen reviews zijn, prijsvergelijkingen, achteloze vermeldingen, tips, van alles.

 

Wat voor jou van belang is, is dat je interesse toont in je affiliates. Kijk wie het zijn, wat ze doen, en denk dan met ze mee. Ik weet niet welk product je hebt, maar je kan ze bijvoorbeeld een gratis exemplaar sturen, of een exemplaar ter beschikking stellen als prijs in een prijsvraag. Of laat ze hun bezoekers een extra korting krijgen indien die via hen bestellen. Of een bonus product, en ga zo maar door.

 

Maar.... het begint dus bij die affiliates. Het is het best als dat goede informatieve websites zijn gerelateerd aan je product. Kijk wat zich aanmeld, en benader eventueel anderen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.