• 0

Geschillen brief opstellen

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag een geschillen brief of aanverwante brief opstellen. Wie wilt mij hierbij helpen?

 

Ik verkoop bruidsmode, hieronder staat het geschil uitgelegd

 

Enige tijd geleden heb ik deel genomen aan een bruidsbeurs, op deze bruidsbeurs heb ik een gratis bruidsjurk weg gegeven. De klant moscht zelf beslissen welke jurk ze geleverd wilde hebben.

 

De bruidsjurk is dus een gift en er is geen koop overeenkomst aangegaan.

 

De bruid trouwde op korte termijn en de bruidsjurk werd een week voor de bruiloft geleverd. De bruidsjurk moest nog worden aangepast, ik heb het bruidje naar een coupeuse verwezen die de bruidsjurk verder op maat ging maken.

 

De bruid had een afspraak staan voor het doorpassen van de bruidsjurk bij de coupeuse, zij was 2 uur te laat aanwezig en de winkel was gesloten. De coupeuse was nog aanwezig maar gaf de bruidsjurk mee om deze thuis te passen. Mochten er nog aanpassingen gedaan worden moest zij de volgende terug komen. Dit heeft de klant niet gedaan. Ik heb de klant telefonisch geprobeerd te bereiken maar ze nam niet op. Ik ging er van uit dat de bruidsjurk goed was.

 

Nu heb ik een mailtje gehad van de bruidsbeurs, de klant had een andere bruidsjurk gekocht zij had er geen vertrouwen in dat de jurk op tijd af zou zijn. Zij wilt nu dat ik de kosten van 1000 euro voor het kopen van een bruidsjurk voor mijn rekening neem.

 

Kan dit zomaar, ik heb de bruidsjurk weggegeven, zij heeft geen betaling gedaan. Ik ben niet van plan de 1000 euro te betalen.

 

Daarom wil ik haar nu een mooie brief versturen.

 

Wie kan mij helpen?

 

Groetjes Jamie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Geachte bruid,

 

OP hebt u ter gelegenheid van de het recht verkregen om om niet een bruidsjurk van ons bedrijf te ontvangen.

 

Deze jurk heeft u op ontvangen. U wenste daarna nog aanpassingen te laten doen en daarvoor heb ik u verwezen naar . U hebt met deze coupeuse afspraken gemaakt, maar bent deze niet nagekomen en hebt de coupeuse niet eens de gelegenheid gegeven de aanpassingen, als die al nodig waren door te voeren.

 

Nu stelt u kosten gemaakt te hebben; aangezien u hebt gekregen wat u beloofd is, namelijk een jurk, en het verdere verloop niet alleen buiten onze invloedssfeer ligt, maar ook het gevolg is geweest van het feit dat u de afspraken met de coupeuse niet na bent gekomen, zijn wij niet aansprakelijk voor de - vermeende - schade. Juist vanwege de wijze waarop een en ander is verlopen zien wij ook geen enkele aanleiding om uit coulance u tegemoet te komen.

 

Kennelijk is het welbekende gezegde over het 'gegeven paard' niet aan u besteed.

 

Erop vertrouwend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben verblijf ik.

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jamie,

 

Persoonlijk zou ik de zin over het "gegeven paard" weglaten. Hou het gewoon zakelijk.

 

Was de bruidsjurk trouwens een gift of was het een gewonnen prijs n.a.v. een prijsvraag of een loterij, waarbij jij die bruidsjurk hebt gesponsord? In dat geval, wie was de organisator van die prijsvraag/loterij, was jij dat of de organisatie van de bruidsbeurs en wat waren de "spelregels"?

 

Als ik het goed begrijp is de afspraak met de coupeuse voor het "doorpassen" vlak voor de bruiloft geweest. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de bruid daarna nog ergens anders een jurk heeft kunnen uitzoeken en op maat laten maken. Wellicht was ze al die tijd al bezig met een andere bruidsjurk en heeft ze "voor de vorm" het spelletje met de gekregen bruidsjurk meegespeeld?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik zie niet in waarom de zin van "het gegeven paard" weg moet. Die zegt meer dan 3 allineas zakelijke tekst en laat ook zien dat je boos bent.

 

Mij lijkt inderdaad de enige logische verklaring dat de bruid haar oorspronkelijke jurk wilde dragen, wellicht kon ze daar niet meer onderuit, en nu probeert nog iets aan de prijs over te houden.

 

Je zou dus contact kunnen opnemen met de maker van de bruidsjurk als de bon bij de beursorganisatie ligt. Als het inderdaad zo is lijkt me dat er sprake is van poging tot oplichting.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie niet in waarom de zin van "het gegeven paard" weg moet. Die zegt meer dan 3 allineas zakelijke tekst en laat ook zien dat je boos bent.

Ten eerste is het voor mij nog de vraag of het een "gegeven" of "gewonnen" paard is.

 

Daarnaast is de opgegeven reden dat de bruid onvoldoende vertrouwen had in een tijdige levering. Dat feit wordt in de brief van Steven prima gepareerd en daarbij is niet relevant of het een gegeven paard is.

 

Het betreffende spreekwoord doelt erop dat je niet al te nauw moet kijken als je iets gekregen hebt. Dat lijkt mij in deze context een ongewenste suggestie. Ik zou als gever niet de indruk willen wekken dat ik voor een gegeven jurk minder mijn best doe dan bij een verkochte jurk.

Link naar reactie
  • 0

Beste John en Hans,

 

De bruidsjurk kon je winnen op basis van een loting. Bij binnenkomst kon je je naam op een briefje schrijven, en na een aantal uur werd er een winnaaar bekend gemaakt.

 

Ik ga zeker even vragen aan de bruidsbeurs of zij de bon hebben van de gekochte bruidsjurk, dan zie ik ook of ze deze nog ruim voor tijd is besteld

 

Groetjes Jamie

Link naar reactie
  • 0

een vrouw die in de laatste weken nog geen trouwjurk gekocht heeft? Lijkt me erg sterk dat als het zo vlak voor haar huwelijk die jurk won ze niet al lang een andere gekocht had en inderdaad misbruik probeerd te maken.

99% van de vrouwen rent volgens mij het liefst de dag na het huwelijks aanzoek naar de winkel om jurken te gaan passen (als ze het niet daarvoor al aan het doen waren).

 

Dat ze er geen vertrouwen in had dat de jurk optijd af kwam maar er wel vertrouwen in had dat een compleet nieuwe jurk die ze nog later kocht wel optijd af zou komen lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Link naar reactie
  • 0

Heeft het bruidje deze twijfel ooit (schriftelijk) kenbaar gemaakt, zodat jullie een tijdige oplossing hebben kunnen garanderen? Wat is het standpunt van de beursorganisatie?

 

Ik zou uiteindelijk beide duidelijk maken dat je je aan de overeenkomst hebt gehouden en dat je tegen enige vorm van negatieve publiciteit of commerciële/imago schade tegenstappen overweegt. Probeer die beursorganisator eerst aan jouw zijde te krijgen door een professionele houding aan te nemen. Als zij benaderd worden, dan kunnen ze ook reageren of doorverwijzen. Vraag terzijde: waarom formeel reageren zolang je niet direct aangesproken wordt? Ik zou eerst om een toelichting en eventuele bewijsstukken vragen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.