• 0

Geen BTW-aangifte gedaan, nu naheffingsaanslag

Mede-ondernemers,

 

Ik ben vergeten omzetbelasting over het 1e kwartaal 2010 aan te geven. Dit omdat ik dit kwartaal niets had om aan te geven. En het mij helemaal ontschoten is.

 

Nu kreeg ik vandaag een naheffingsaanslag waarbij de belastingdienst mijn omzetbelasting (€ 250,00) een boete voor het niet betalen (€ 50,00) en een boete voor het niet doen van de aangifte (€ 56,00) dus in totaal moet ik € 356,00 betalen.

 

Bij de naheffingsaanslag staat wel een zinnetje:

Als u alsnog aangifte doet, past de belastingdienst het bedrag van de naheffingsaanslag aan.

 

Ik heb dus nu alsnog aangifte gedaan. Maar nu is mijn vraag, krijg ik vanzelf bericht van de belastingdienst wat ik nu moet betalen? Waarschijnlijk zullen dit de bedragen van beide boetes zijn? Of zal ik alleen € 56,00 hoeven te betalen voor het niet doen van de aangifte?

 

Wie heeft zoiets dergelijks meegemaakt of weet toevallig hier het antwoord op?

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Joost,

 

Dat klopt inderdaad. Is geen goeie reclame he ;)

 

Maar ik ben er eigenlijk niet meer mee bezig. Het lukte mij niet om het op poten te krijgen. Nu ben ik eigenlijk nog alleen freelance bezig.

 

Ik zal vandaag nog eens proberen contact op te nemen met de Belastingdienst. Gisteren tig keren geprobeerd maar kreeg niemand te pakken.

 

Groeten

Stephan

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels bezwaar via internet ingediend (via het beveiligde gedeelte). Telefonisch zijn ze niet te bereiken...

 

Uitgelegd waarom ik vergeten was aangifte te doen, overstap naar andere internet-provider en omdat ik niets had om aan te geven.

 

Gisteren alsnog nihil-aangifte gedaan. Tevens de belastingdienst verzocht tot vernietiging van de verzuimboete wegens te laat betalen. Aangegeven dat ik graag een herziende naheffingsaanslag ontvang met daarop alleen de verzuimboete wegens het niet doen van de aangifte.

 

Gr. Stephan

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

Zoals voormeld heb ik bezwaar ingediend via internet, hierop zou ik binnen 6 weken bericht krijgen.

Maar nu staat er op de naheffingsaanslag dat ik voor 10 juni moet betalen.

Moet/kan ik wachten met betalen totdat ik bericht heb ontvangen van wat ik wel moet betalen, of dien ik voor 10 juni te betalen en als zij "akkoord" gaan dat zij het verschil terugstorten?

 

Dit kan ik nergens vinden, wel dat ik binnen 6 weken bezwaar kan maken maar er wordt nergens vermeld dat ik wel moet betalen of dat ik pas moet betalen totdat zij bericht hebben gegeven.

 

Weet jij dat?

 

Gr. Stephan

Link naar reactie
  • 0

Dit nog gevonden op de site van de belastingdienst:

 

Als u in uw bezwaarschrift aangeeft met welk gedeelte van de aanslag u het niet eens bent, wordt uw bezwaarschrift ook als een verzoek om uitstel van betaling gezien. U krijgt dan uitstel voor het bedrag waarmee u het niet eens bent. Het andere gedeelte moet u wel betalen.

 

Omdat ik in mijn bezwaar verzocht heb de geschatte omzetbelasting te wijzigen in € 0,00 en vernietiging van de verzuimboete wegens te laat betalen, hoef ik voor 10 juni a.s. alleen de boete wegens het niet doen van de aangifte te betalen. Of lees ik dat verkeerd?

 

Gr. Stephan

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp, mocht je het niet eens zijn met een boete en of naheffings- aanslag, dat wanneer je bezwaar/ uitstel van betaling hebt gevraagd, je niet hoeft te betalen voordat je antwoord op je bezwaar/ uitstel van betaling bericht hebt gehad? uiterste betaal datum is namelijk eerder dan de 6 weken dat de belastingdienst mag reageren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.