• 0

Automatische incasso bij webwinkels.

Als je bij een webwinkel moet betalen gaat dat vaak met Ideal, Paypal of dergelijke systemen.

Niet elke klant wenst te bestellen met dergelijke systemen.

 

Voor een automatische afschrijving met eenmalige machtiging heb je een schriftelijke verklaring nodig.

 

Is er al iemand die het idee van automatische afschrijvingen met eenmalige machtiging heeft bekeken om dit toepasbaar te laten zijn in de webshop zonder de noodzakelijke papieren verklaring..

 

De Kanjer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Schriftelijke verklaring is niet meer overal nodig. Hou er wel rekening mee dat klanten niet altijd voldoende saldo op rekening hebben staan, het soms geblokkeerd kan zijn tegen incasso of dat ze het zelfs tot 3 maanden na incasso kunnen terugeisen. Het heeft wel voordelen maar levert dus ook veel extra werk op.

Link naar reactie
  • 0

Je kan gewoon incasseren zonder de getekende machtiging.

Banken werken hier ook gewoon aan mee.

Maar zodra de klant klaagd boekt de bank het bedrag direct zonder verdere vragen terug.

Klant kan desgewenst nog na 3 jaar een bedrag laten storneren, bank stelt zich op het punt dat er geen machtiging is afgegeven.

 

Maar aan de andere kant.... als je wel een getekende machtiging hebt boekt de bank het ebdrag na een klacht ook gewoon direct terug zonder verdere vragen te stellen.

Link naar reactie
  • 0

Er is wel een overeenkomst gesloten. Je kunt dan enkel het betalingsmiddel niet hanteren en moet dan dus verzoeken om op een andere manier (overschrijving) te betalen.

 

Dus op zich werkt automatisch incasso prima en als er wordt gestorneerd:verzoeken een ander betalingsmiddel te gebruiken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Dus op zich werkt automatisch incasso prima en als er wordt gestorneerd:verzoeken een ander betalingsmiddel te gebruiken.

 

Met alle ellende die er bij hoort. Als er onvoldoende saldo is of de klant storneert bewust, zal je waarschijnlijk naar harde incasso maatregelen moeten grijpen. Volgens mij heeft Vossie daar voldoende ervaring mee :(

Link naar reactie
  • 0

Dus op zich werkt automatisch incasso prima en als er wordt gestorneerd:verzoeken een ander betalingsmiddel te gebruiken.

 

Met alle ellende die er bij hoort. Als er onvoldoende saldo is of de klant storneert bewust, zal je waarschijnlijk naar harde incasso maatregelen moeten grijpen. Volgens mij heeft Vossie daar voldoende ervaring mee :(

heb ik veel ervaring mee helaas ja.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier om mijn bedrijfssite een tijdje geleden een blog over geschreven. Conclusie is, je loopt als winkelier volledig het risico om het bedrag terug te moeten storten. Mijn advies is dan ook dat het vooral geschikt is voor kleine bedragen welke klanten even snel willen betalen. Ik zou het niet inzetten voor bijvoorbeeld een electronica shop, voor kleine diensten en producten (kaartje versturen via internet) is het bijvoorbeeld wel erg handig. Kortom weeg voor jezelf af of de extra omzet opweegt tegen het risico dat je loopt.

 

PS: Hoewel een schriftelijke verklaring niet direct nodig is, ligt de bewijslast wel bij de winkelier. Op internet trek je hierbij dus altijd aan het kortste einde.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er zeer voorzichtig mee zijn, wellicht voor kleine bedragen en goederen die nauwelijks wederverkoopbaar zijn, maar anders echt niet aan beginnen.

 

Het is niet zo dat er zoveel klanten onbetrouwbaar zijn en storneren naar ontvangst van de goederen. Het probleem is dat het accepteren van deze betaalmethode een aanzuigende werking heeft op een groep boeven die doelbewust goederen afneemt zonder intentie tot betalen. Vervolgens kun je alsnog achter je geld aan, maar bij dat soort figuren betekent dat een prijzige gang naar de rechter, voor zover ze nog traceerbaar zijn en er iets te halen valt.

 

Ik zou me daarop beperkten tot ideal en paypal, en evt een mogelijkheid om vooraf over te boeken per bank, waarbij de leverltijd dus even oploopt tot het geld daadwerkelijk ontvangen is. Meestal is dat de volgende dag, dus best te doen voor mensen die echt niet aan een online betaalsysteem willen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan gewoon incasseren zonder de getekende machtiging.

Banken werken hier ook gewoon aan mee.

..

Welke banken? Bij Rabobank kon het niet zo makkelijk. Je moet eerst een paar jaar klant zijn, vertrouw winnen en dan pas mag je automatisch machtiging systeem gebruiken. Als je een bank kent die niet zo moeilijk doen dan wil het graag weten.

 

Website laten maken voor €19,99p.m. Een professionele website maken voor iedereeen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan gewoon incasseren zonder de getekende machtiging.

Banken werken hier ook gewoon aan mee.

..

Welke banken? Bij Rabobank kon het niet zo makkelijk. Je moet eerst een paar jaar klant zijn, vertrouw winnen en dan pas mag je automatisch machtiging systeem gebruiken. Als je een bank kent die niet zo moeilijk doen dan wil het graag weten.

bank?

payment service provider....

 

Overigens... meestal moet je bij een bank 1 jaar zakelijke klant zijn, daarna kan je gewoon incasso contract krijgen en doen de banken helemaal niet moeilijk over incasseren zonder getekende machtiging (machtiging ontvangen per fax is ook niet geldig, moet echt met pen getekend zijn en per post ontvangen).

 

Banken doen er alles aan om hun klanten te pesten kwa eenmalige incasso. ik vermoed dat dat komt omdat ze op ideal transacties meer verdienen en het ze minder kost.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.