• 0

financiering a.h.v. businessplan

Beste mensen,

 

Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met het uitwerken van mijn idee/concept en ondernemingsplan.

Nu het helemaal klaar is, kan ik aanvangen met de gesprekken met potentiele financierders.

Ik heb inmiddels een tweetal van dit soort gesprekken achter de rug en loop tegen een klein probleem aan.

Het commentaar dat ik kreeg, had betrekking op de inhoud van het ondernemingsplan. Niet dat dit niet in orde was, maar het is veel te uitgebreid. Men gaf aan dat ik 3/4 van het plan in de bijlage moest stoppen.

Nu is mijn vraag of iemand een soort van voorbeeld of opsomming heeft van een (zeer beknopt businessplan). Ik kom er zelf niet uit, want ik heb geen goede voorbeelden van een dergelijk plan.

 

Graag zie ik een reactie tegemoet.

 

Jerome Capello

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou je willen adviseren:

 

- maak een beknopt plan van 2 A4 waarmee je interesse probeert te wekken bij investeerders. In dit plan staan je USP's centraal

- maak een uitgebreider plan (10 A4 met wat bijlagen) voor het geval er interesse is en je meer info mag sturen

- presenteer zo snel mogelijk mondeling je plan

 

Bernd

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Bedankt voor de snelle reacties!

 

Even voor de duidelijkheid: ik heb reeds een uitgebreid businessplan/ondernemingsplan en ik heb daarbij o.a. gebruik gemaakt van de voorbeelden van IMK projecten. Toch bedankt voor de tip.

 

Ik zal proberen om een korte pakkende samenvatting/opsomming op papier te zetten.

 

Een ander probleem is dat ik een beetje huiverig ben om mijn complete plan voor te leggen aan mogelijk financierders uit de branche.

Je legt toch je hele ziel en zaligheid op tafel en men zou hier van alles mee kunnen doen.

Ik ben tenslotte nu nog een particulier en geen bedrijf, dus een geheimhoudingsverklaring is geen optie. Hier kan je op diverse manieren onderuit komen.

Hoe lossen jullie dit op?

 

Vr. Gr.

 

Jerome Capello

Dat ken ik wel van hem ja!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.