• 0

Partner gezocht! Maar hoeveel betaal je dan zo iemand?

Goedemorgen,

 

Ik zou graag voor een onderdeel van ons bedrijf (het bedrukken van linten) een samenwerking willen aangaan met iemand in de vorm van een bedrijfsleider.

 

Hij of zij zou dan het bedrukken van lint voor zijn/haar rekening nemen, het bestellen van linten, de telefoon beantwoorden inzake vragen over linten, etc...

 

Het liefst zou ik dat willen doen in de vorm van winstdeling. Is dat mogelijk? Zou diegene dan een zelfstandige moeten zijn?

 

En zo ja, hoeveel betaal je dan zo iemand? Ik bedoel hij/zij levert het fysieke werk maar ik zorg dat er werk wordt binnen gehaald. Hoe bereken je zo'n winstverdeling?

 

N.B. Ik weet dat ik ook gewoon iemand in loondienst kan nemen maar eigenlijk wil ik dat liever niet. Op deze manier hoop ik iemand te vinden die echt betrokken is bij zijn/haar 'eigen' bedrijf en dus verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

 

Reden is dat ik het zelf te druk heb met andere onderdelen van mijn bedrijf. Wij zijn klein gevestigd en het bedrukken van linten is makkelijk los te koppelen en kan iemand zelfs ook vanuit huis doen.

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eigenlijk de enige manier is echt een rechtsvorm als vof of bv. Alle andere omwegen leveren problemen op. Bij een eenmanszaak bijvoorbeeld verkapt dienstverband. Een "partner" bestaat niet echt juridisch. Voor internetprojecten zou ik het ook wel eens willen, ideaal. Eventueel kan je nog naar wat minder voorkomende rechtsvormen kijken zoals een maatschap of coöperatie.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Eens met djluc.

of een zzp'er die part time voor je werkt en ook nog voldoende andere opdrachtgevers heeft maar dat wordt er niet realistischer op.

Misschien beginnen met een WAO'er? Loop je minder risico ih begin en kun je het drie maanden uitproberen. Zijn vaak erg gemotiveerd en dit klinkt als een ideale baan voor iemand met een arbeidshandicap.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn er diverse gesprekken geweest en lijkt het erop dat we dit onderdeel loskoppelen van onze BV en er een aparte VOF van maken met 2 vennoten (ik en een externe partij).

 

Mijn inbreng is het bedrijf met website, voorraad, knowhow e.d. zoals het er nu is. De externe partij doet de uitvoering, neemt de telefoon aan, behandelt email, doet de bestellingen, drukt het lint en verstuurt. Deze taken ben ik zelf dus kwijt en daar is het me ook om te doen.

 

Na aftrek van de (inkoop) kosten, verdelen we de winst 50 / 50.

 

Ikzelf heb er een goed gevoel bij. A.s. woensdag hebben we een gesprek bij de KvK om advies in te winnen en de VOF in te schrijven.

 

Graag zou ik jullie mening weten over deze constructie.

 

Alvast enorm bedankt.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Op dit moment hebben ik en de externe partij allebei een werk BV inderdaad en het was de bedoeling een nieuwe VOF op te zetten tussen ons als privepersoon.

 

Maar jij zegt dat we niet als privepersoon de VOF moeten starten maar de BV's als vennoot inschrijven?

 

Ik ben mij ervan bewust dat ik een deel van mijn bedrijf overdraag (50/50) maar is dat anders als ik onze BV vennoot maak dan?

 

Alle mogelijkheden liggen nu nog open, ik doe graag wat het beste is voor mijn bedrijf. Ik doe dit niet iedere dag ;-)

 

Ik hoor graag van je. Bedankt.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

ik zeg niet dat je dat per se moet doen, maar het is wel een optie.

 

Beide werk BV's kunnen een VOF aangaan, zonder dat beide BV's daarbij iets van hun overige werkzaamheden opgeven. Wel zijn beide BV´s dan aansprakelijk voor wat er in de VOF gebeurt. Maar goed, dat zijn jullie anders privé....

 

Natuurlijk is een gezamenlijke dochter BV ook een optie. Die kan bijv. onder beide werk BV's hangen of juist onder ieders holding.

 

Of je dit moet doen zo, hangt van wel meer factoren af:

 

- hoe goed lopen de BV's van jullie;

- hoeveel vermogen zit erin;

- wat bezitten jullie privé;

- wat zijn de prognoses mbt de af te splitsen werkzaamheden.

etc etc

 

Kortom: wat te doen, is niet zomaar te beantwoorden hier...

Wat zegt je adviseur?

 

ciao

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Onze adviseur in deze zou zijn de KvK a.s. woensdag.

 

Gezamenlijke dochter hebben we inderdaad ook overwogen maar volgende de KvK kan het interessanter zijn om met een BV te beginnen vanwege o.a. de startersaftrek.

 

Maar om beide BV's als vennoten in te brengen, daar had ik zelf nog niet aan gedacht en dat klinkt mij heel goed in de horen. Zeker om prive niet aansprakelijk te zijn. Je bent toch voor 50% nu afhankelijk van een 2e partij.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Die optie houd ik ook zeker open maar ik denk ik een later stadium.

 

Ik heb nog wel 1 vraag:

 

Je zegt 'Dan raak je de binding met het bedrijf wel kwijt. Lijkt mij een beter idee om de werk BV van jou de mede-vennoot te maken in de nieuwe VOF.'

 

Raak ik die binding dan niet kwijt als de BV vennoot wordt?

 

Zou je dat eens willen uitleggen?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.