bavaria babes

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik denk het wel.

 

Ik zag gisteren op TV een interview en dat er vaten, vaten, vaten Nederlands bier in Afrika ingevoerd worden (merk werd niet genoemd), omdat 'men' tapbier wenst.

Degene die geïnterviewd werd zei "what the Dutch want, they get" en werden er enorme opslagruimtes vrijgemaakt. Of het uiteindelijk ook verkocht wordt is uiteraard nog de vraag.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

En ik blijf bij mijn eerdere vraag: zouden ze er naast aandacht, nu echt ook meer bier door verkopen?

 

Dat is al generaties lang een vraag die gesteld wordt rond reclame die niet direct verkoopbevorderend is. Er is geen keihard antwoord op te geven, maar zoek eens op het PIMS-onderzoek (profit impact of marketing survey) en je ziet dat er lange termijn-effecten zijn van imagobevorderende activiteiten. Al kun je bij sommige campagnes inderdaad vraagtekens plaatsen. Ik denk echter dat Bavaria door stunts zoals road racing in Moskou en ook deze actie in Zuid-Afrika enorm scoort bij bierdrinkers, en dat de reactie van FIFA het effect alleen maar versterkt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Wat heel slim is, is dat de stunt de naam van de bierbrouwer draagt. Door de alliteratie wordt het super opgepikt. Maar ik vraag me af welk imago ze hier mee neer willen zetten. Niet of verkeerd geladen naamsbekendheid (of nog erger, een imago in de trant van: "die van die leuke reclames en dat niet te drinken bier") helpt in mijn ogen amper bij het verkopen van meer bier.

 

Ik zit zo te denken, maar de 'walk in fridge' zou ik eerlijk gezegd ook niet aan een biermerk kunnen koppelen. Heineken, Grolsch, weer Bavaria? Misshcien ligt het aan mij, maar zonder op te zoeken zou ik het zo niet weten.

 

Maar in deze case zitten zeker interessante lessen :)

Link naar reactie

Net op Radio 1 een interview met twee bavaria babes: Bavaria heeft de reis en de kaartjes betaald a 160 dollar per stuk. Fifa onderzoekt of het verkapte reclame is...

 

Wordt vervolgd...

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie

 

Het is knap ingewikkeld: imago's beïnvloeden. In Nederland wordt de consumptie ondanks alle reclame nog steeds gedreven door lokale traditie. In het oosten drinken ze overwegend Grolsch, in het westen Amstel en Heineken, in het zuiden Bavaria en in Limburg....

 

Maar de wereld is groter dat Nederland. Vanuit de angelsaksische wereld waait een meer trendgevoelig gedrag over. En dan gaan ingewortelde merkvoorkeuren zweven. Probeer in Engeland eens een lokaal pilsje te kopen en ze bestaan gewoonweg niet meer. Elk half jaar staat er een nieuw biertje op. En Stella heeft Heineken al lang van de premiumpositie verdreven, door aanhoudend goede reclame, brede verkrijgbaarheid en ietsie meer alcohol.

 

Bavaria probeert een groter voetje in die exportmarkt te krijgen. En in Nederland te knabbelen aan de leiderspositie van Heineken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Zouden buiten de grenzen van NL niet net zoveel mensen over deze "spraakmakende campagne" horen, als wij over de officiële sponsor (Budweiser)? :)

 

Alle tv-zenders in alle voetbalminnende landen hebben nu speciale wk-journaals en praatprogramma's. Dit is een perfect verhaal. Er is bewegend beeld. Er staan een stel jonge meiden in oranje jurkjes te springen (die niet voor niets de neiging hebben om een beetje af te zakken) en die worden gearresteerd door de FIFA-polizei. Vanavond op elke zender!

 

Wedden om een biertje?

 

(Becks natuurlijk)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik zag gisteren op TV een interview en dat er vaten, vaten, vaten Nederlands bier in Afrika ingevoerd worden (merk werd niet genoemd), omdat 'men' tapbier wenst.

dat is opgenomen bij het traditionele 'Holland Henieken House' op de oranje camping,

de naam van de brouwer kwam tijdens deze reportage overigens veelvuldig in beeld ;)

(en dus ook bij CNN, gratis reclame wereldwijd!)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

http://www.spitsnieuws.nl/archives/wk/2010/06/politie_arresteert_twee_bavari.html gaat maar door daar...

 

Maar blijkt dus dat FIFA nogal rare eisen gesteld heeft om het WK naar zuid Afrika te laten gaan.

Zo hebben ze kennelijk vooraf afgedwongen dat sluikreclame zoals die van Bavaria tijdens het WK gewoon zwaar strafbaar is.

Blijkt gewoon 6 maanden gevangenisstraf te staan op het maken van dat soort reclame tijdens WK.

 

Gaat echt buiten alle proporties daar..

 

Maar gelukkig is het hele WK daar wel goed georganiseerd met die stakende stuwards die maar 25% van hun loon uitbetaald krijgen.

Link naar reactie

Voor de mensen die zich afvragen of Bavaria hierdoor meer bier verkoopt. De pakketten met een aantal blikjes Bavaria en een jurkje zijn niet aan te slepen bij de supermarkten. Dat is dus al directe winst.

 

De reactie van de FIFA hierop is natuurlijk belachelijk. Als ze er niet op hadden gereageerd was de hele Bavaria stunt ongezien aan iedereen voorbij gegaan. Jonge dames arresteren in hun hotel doet het image van de FIFA natuurlijk ook geen goed.

Link naar reactie

is gewoon duidelijk corruptie ten top op dit WK en FIFA is daarvan de grootste afnemer...

 

Ik ben helemaal geen bierdrinker, maar zou (bijna) wat bier van Bavaria gaan halen hierom.

 

Fifa gaat nu Bavaria aanklagen.

 

Zou de FIFA in nederland ook gaan proberen dit soort bananen republiek wetgeving af te dwingen voor als het WK naar Nederland zou komen?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.