bavaria babes

Aanbevolen berichten

Budweiser is van ABI. Dit merk voeren ze volgens mij niet of nauwelijks op de Nederlandse markt. Dus dit verhaal kent hier alleen een publiciteitswinnaar, namelijk Bavaria ten koste van alle concurrenten. Grolsch en Heineken doen ook wat mee aan de WK-gekte, maar Dommelsch of Jupiler ook niet dat het me opgevallen is. Daarmee wordt in Zuid-Nederland voor wat betreft consumentenverkoop mogelijk flink in eigen vingers gesneden. Ik ben benieuwd of Fifa uit angst/voorzorg of nadrukkelijk aandringen handelt. Juridisch interessant.

 

Hopelijk komen de orange dresses gewoon lekker in Nederland de tweede, derde en volgende wedstrijden opluisteren op de voetbalpleinen!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

 

Probleem voor de FIFA is dat er helemaal geen reclame gemaakt is. Die dames droegen slechts een jurkje dat alleen door aanvullende informatie aan Bavaria toegeschreven kan worden. Op alle beelden is niet meer te zien dan een groep meiden in een oranje jurkje. FIFA heeft die beelden nota bene op zijn eigen website staan. Door de dames hardhandig te verwijderen, heeft FIFA zelf de commotie veroorzaakt waardoor de vraag naar het waarom gerezen is.

 

Kortom, Bavaria nam de ambush voor zijn rekening en FIFA de marketing.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Probleem voor de FIFA is dat er helemaal geen reclame gemaakt is. Die dames droegen slechts een jurkje dat alleen door aanvullende informatie aan Bavaria toegeschreven kan worden. Op alle beelden is niet meer te zien dan een groep meiden in een oranje jurkje. FIFA heeft die beelden nota bene op zijn eigen website staan. Door de dames hardhandig te verwijderen, heeft FIFA zelf de commotie veroorzaakt waardoor de vraag naar het waarom gerezen is.

 

Kortom, Bavaria nam de ambush voor zijn rekening en FIFA de marketing.

 

Ik denk dat ze er niet zo gemakkelijk mee wegkomen. De Fifa zal een voorbeeld willen stellen anders zit straks het hele stadion vol sluikreclame.

 

Het gaat om een gecoördineerde actie door een Zuid Afrikaans reclamebureau. Ze kwamen binnen als Deense supporters. De jurkjes worden inmiddels door heel Nederland (en daarbuiten) geïnkt aan Bavaria en is dus als zodanig onbetwist een reclame uiting.

 

Bavaria weet dat het verboden (dus onrechtmatig) is om reclame te maken in de betreffende stadions en houdt zich nu van de domme.

 

Als de meisjes nu in de gevangenis komen zal het positieve beeld rond de actie wellicht omslaan richting het bewust in gevaar brengen van de meisjes. In mijn ogen overdrijven ze de op zich briljante actie nu met alle gevaren (rechtszaak en imagoschade) van dien.

 

Link naar reactie

Waarom zou Heineken imagoschade lijden? Ik vind het alleen maar mooi dat de jurkjes het kwa publiciteit van de toetersdiscussie weten te winnen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Het gaat wel heel erg ver: http://twitter.com/koenderegt

Moeten zich kennelijk echt voor de rechter verandwoorden.

 

Echt schandelijk van de FIFA en van Zuid Afrika.

Laten ze zich liever druk maken over de veiligheid van de bezoekers daar, of om het niet normaal uitbetalen van huin personeel (de stuwards) of om de situatie in de krottenwijken vlakbij het stadion.

 

Volgens mij kan je zelfs in noord korea nog een betere WK organiseren

Link naar reactie

Ik zie liever één Bavaria babe dan een stadion vol toeters, beesies en Gullitpruiken. 8)

 

Of Heiniken er wat aan moet doen (in Nederland)? Ik denk het wel. Door vaak Heineken bij de jurkjes te lezen zal over een tijdje iedereen nog wel weten dat er een jurk was maar was die nu van Heiniken, Bavaria of een ander merk?

 

Wie weet nog van wie de Leeuwenhose in 2006 was?

 

 

Link naar reactie

 

Punt is echter dat er helemaal geen reclame zichtbaar was. FIFA heeft inmiddels al talloze vlaggen met ongeoorloofde reclame in beslag genomen. Haant geen kraai naar. Maar nu pakken ze een promoteam op, alleen maar omdat het een promoteam is. FIFA zelf plaatst een foto van de meiden op z'n website omdat ze feestelijk meedoen. Het criterium van ongeoorloofde reclame vervalt, blijft alleen maar sluik over. De publiciteit is ontstaan doordat FIFA ingreep, niet door de aanwezigheid van die meiden. Bavaria regelde de ambush, FIFA nam de marketing voor zijn rekening.

 

Typisch babe bullying...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Het wachten is op de "Zo, nu eerst een Bavaria (babe)" inhakers. Zal niet lang duren.

 

Ben je dan niet langer meer van de zelfgeproduceerde filmpjes? Of juist wel? ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Dit is de Middelbare School op mondiaal niveau. De twee Nederlandse cheerleaders zijn net vrijgelaten op een borgsom. De houding van FIFA doet mij denken aan een schooldirecteur die helemaal uit z'n dak gaat omdat iemand de regels een ietsepietsie overtreedt. Vijf jaar gevangenisstraf voor het dragen van een oranje jurkje tijdens een voetbalwedstrijd? Totaal buiten proportie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De jurk vind ik geniaal bedacht door Bavaria.

De acties in het stadion vind ik ook geniaal.

Dat de dames opgepakt werden vond ik (net als iedereen) belachelijk.

 

Maar hoe meer aandacht er voor is, hoe meer er over bekend wordt en hoe meer Bavaria zich verdedigd in de media, begin ik toch ook meer begrip te krijgen voor het standpunt van de FIFA.

 

Bavaria loopt heel schijnheilig te verkondigen dat het gewoon oranje jurkjes zijn en niets meer of minder, maar ondertussen hebben ze vooraf wel een hele campagne opgezet, reclameburo ingeschakeld, locals ingehuurd als "Bavaria-Babe etc etc.

 

De dames zijn doelbewust het stadion binnengebracht (in deense kleuren!) om de aandacht voor de jurkjes. Makkelijk zat, Bavaria heeft ze geen tickets gegeven omdat ze 10 dopjes gespaard hadden o.i.d. Iedereen maar dan ook echt iedereen weet dat dit een vooropgezette actie was van Bavaria en iedereen weet dat je niet zomaar reclame mag gaan maken.

Als je daar met een vlag van Mercedes Benz gaat zitten, wordt je er ook uitgeknikkerd.

Naar mijn mening moet Bavaria zich nu niet zo schijnheilig opstellen en ruiterlijk toegeven dat het een reclameactie was en ervoor zorgen dat die meiden er goed van af komen want ondertussen zitten zij met de juridische problemen.............

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

De dames zijn doelbewust het stadion binnengebracht (in deense kleuren!) om de aandacht voor de jurkjes. Makkelijk zat, Bavaria heeft ze geen tickets gegeven omdat ze 10 dopjes gespaard hadden o.i.d. Iedereen maar dan ook echt iedereen weet dat dit een vooropgezette actie was van Bavaria en iedereen weet dat je niet zomaar reclame mag gaan maken.

Als je daar met een vlag van Mercedes Benz gaat zitten, wordt je er ook uitgeknikkerd.

Naar mijn mening moet Bavaria zich nu niet zo schijnheilig opstellen en ruiterlijk toegeven dat het een reclameactie was en ervoor zorgen dat die meiden er goed van af komen want ondertussen zitten zij met de juridische problemen.............

Ik vermoed dat Bavaria dat allemaal wel weet, maar dat ze liever niets toegeven zolang die dames nog voor de rechter moeten verschijnen.
Link naar reactie

 

Bavaria weet dat het verboden (dus onrechtmatig) is om reclame te maken in de betreffende stadions en houdt zich nu van de domme.

 

Als de meisjes nu in de gevangenis komen zal het positieve beeld rond de actie wellicht omslaan richting het bewust in gevaar brengen van de meisjes. In mijn ogen overdrijven ze de op zich briljante actie nu met alle gevaren (rechtszaak en imagoschade) van dien.

 

 

De stemming is al gedeeltelijk aan het omslaan. Op geenstijl heeft men het over mensenhandel omdat de meisjes voor 10 Euro per uur een strafblad riskeren waardoor ze moeilijker aan werk kunnen komen.

Ook anderen zien gevaren in het doorschieten van de actie.

Link naar reactie

 

Bavaria heeft al vrij snel toegegeven dat ze betrokken zijn bij deze actie. De jurkjes worden gemaakt door Supertrash en van daaruit loopt volgens mij de link naar het bureau van mevrouw Casteleijn die nu voor het gerecht moet verschijnen. Op foto's zie je dat het groepje meiden vergezeld wordt van enkele mannen in oranje, dus ze hadden waarschijnlijk een paar oppassers bij zich.

 

Saillant is dat deze hele affaire geen publiciteit had opgeleverd als FIFA niet ingegrepen had. FIFA zag de groep al aankomen voordat ze in het stadion belandden, maar raakte de weg kwijt toen ze zich omkleedden in Deense outfits en zich entree verschaften met tickets die via de Britse televsiezender ITV bemachtigd waren. FIFA volgde de Bava-ria's dus. Ik vrees dat uiteindelijk gaat blijken dat het vanaf het begin een kat-en-muis spel was, en dat Bavaria deze reactie heeft uitgelokt. Al zal zelfs Bavaria verrast zijn door de commotie.

 

Maar ik vind het een ultieme guerrilla marketig. Grappig, brutaal en de enige die hier een hoge bloeddruk van krijgt, zijn de bobo's van de FIFA. Vijf/twee jaar gevangenisstraf voor een oranje jurkje; dat is buiten proportie. De hele case demonstreert hoe ver de voetbalbusiness inmiddels weggedreven is van een spelletje; allemaal big business en totaal humorloos.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De belangen zijn absurd geworden. Kijk maar eens dat er in een elftal van Madrid bijna voor 1 mrd aan spelers op het veld staat. Dat is aan geen normaal mens meer uit te leggen.

Het is wel een stukje marktwerking. Een wedstrijd van Madrid wordt wereldwijd meen ik gemiddeld door 2.300.000 mensen live bekeken, dat is wel wat anders dan ajax of Feyenoord. Zelfs de schulden die Madrid heeft (600 miljoen dacht ik) staan redelijk in verhouding tot de schulden van een Nederlandse club, de schaalgrootte is alleen onvoorstelbaar veel groter.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.