bavaria babes

Aanbevolen berichten

Dat ze de contracten in eerste instantie niet goed gelezen hebben is idd treurig.

 

Hoorde wel vanochtend op Radio1 in Tros Kamerbreed uitspraken van Fractieleider VVD 1e kamer, Doekle Terpstra van CDA en andere partijprominenten van diverse partijen dat ze nevernooit zullen accepteren dat de wet gewijzigd wordt voor de FIFA en dat de politie sponsorbelangen nooit zal handhaven. Daarvoor zijn civiele zaken bedoeld

 

Wellicht is er nog hoop dus, al zullen ze denk ik wel weer draaien op een bepaalde manier

 

Frans

Link naar reactie

 

Effect?

 

Bavaria.com, which previously had no measurable traffic, was the fifth most visited beer website in the UK on Tuesday after Carling, Cobra, official World Cup beer sponsor Budweiser and Carlsberg according to the online intelligence service Experian Hitwise.

 

Bavaria's UK marketing manager Sean Durkan said: "Brand awareness has definitely increased. There's a lot more activity on Twitter and social media."

 

Durkan said Bavaria had not yet analysed its weekly figures to see if sales have gone up, but said: "Definitely the summer weather combined with the story should have a positive effect."

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

zojuist gelezen op nu.nl:

 

Bavariavrouwen weer op vrije voeten

Uitgegeven: 22 juni 2010 11:09

Laatst gewijzigd: 22 juni 2010 13:18

 

AMSTERDAM - De aanklager bij de rechtbank in Johannesburg heeft dinsdag de rechtszaak tegen de twee 'Bavariavrouwen' ingetrokken.

Volgens een woordvoerder van de aanklager gebeurde dit nadat de wereldvoetbalbond FIFA en de bierbouwer een schikking hadden getroffen. Over de inhoud van de schikking wilde de woordvoerder niks zeggen.

 

Het tweetal, dat al op borgtocht vrij was, hing een celstraf van maximaal zes maanden boven het hoofd. Ze hebben inmiddels hun paspoort terug.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

gister toevallig nog een stukje op tv gezien over dat Nederland dat WK binnen wil halen.

in het "bid boek" (of hoe je dat ook noemt) blijkt te staan dat nederland aan de FIFA heeft aangeboden eventueel op verzoek ook wet en regelgeving speciaal voor de FIFA aan te passen. Verder dat de speelsteden gedurende 3 jaar kantoorruimte ter beschikking stellen en dat gedurende het WK rijstroken van snelwegen helemaal afgezet zullen worden speciaal voor spelersbussen en FIFA Vips.

 

Als ik dat soort dinegn hoor vraag ik me af of we wel zo blij moeten zijn dat die Maffia organisatie genaamd FIFA ooit misschien het WK in Nederland en Belgie organiseerd.

Link naar reactie

Vooropgesteld dat ik het een briljante ambush marketing actie vind, heb ik toch mijn bedenkingen.

 

De vraag is of je (aandacht) mag stelen en zo parasiteren op de financiële inspanning van een ander. Wettelijk gezien mag dat volgens mij niet omdat er sprake is van onrechtmatige verrijking. Maar als je mensen een reclamedrager geeft en deze er vervolgens zonder aanmoediging mee naar het stadion gaan kan dat jou als bedrijf moeilijk worden verweten. Anders wordt het als het een geregisseerde actie is. Ik denk dat een bedrijf als Heineken hiertegen met succes zou kunnen procederen.

 

In Zuid Afrika is het geen civiele zaak maar een strafrechtelijke zaak. Dan heb je dus de staat tegen je en riskeer je niet alleen een eis tot schadevergoeding maar ook een boete of zelfs celstraf.

Ik vind dat je jezelf als bedrijf aan de wet moet houden ook al ben je het er niet helemaal mee eens. Daar komt nog bij dat je (tijdelijke) werknemers niet zomaar in gevaar mag brengen.

 

Na de actie moet je de tussenbalans opmaken rond effectiviteit.

 

Het heeft zeker voor publiciteit gezorgd en de naamsbekendheid van Bavaria heeft er baat bij gehad. Maar of Bavaria er op de langere termijn voordeel van heeft waag ik te betwijfelen. Ik heb geen cijfers maar weet vrij zeker dat de naamsbekendheid van Budweiser er relatief veel meer baat bij heeft gehad. Een ideaal moment om het merk hier te introduceren. Of wellicht moeten ze nog even wachten tot de volkswoede rond de arrestatie wat is bekoeld.

 

Bavaria is in mijn ogen net geen echt A merk maar een meer vechtmerk of een "net niet" A merk. Een merk dat je koopt als het in de aanbieding is of als je aan het klussen bent. Als je bezoek hebt schenk je een Belgisch biertje of een Grosch, Hertog Jan of Brand. Bavaria probeert met alle geweld naar de A merken te kruipen maar door dat te overdrijven maak je juist het verschil nadrukkelijker.

 

Dus, ja een briljante actie maar of het op de lange termijn veel oplevert??

 

Link naar reactie

Hans, dat is dus echt per regio verschillend. Bavaria heeft juist in Brabant een veel grotere afzet en in (bijvoorbeeld) Amsterdam een veel kleinere afzet. Er zijn genoeg mensen die enkel Bavaria drinken en dat ook aan hun gasten schenken. Ik houd niet van Bavaria en zou mijn gasten ook nooit Heineken of Amstel voorzetten, maar er zijn dus plekken waar dat heel anders is.

 

De actie was ludiek, net als de actie van

in de Champions League. M.i. zou dit nu juist de absurde vormen van commercie rond het voetbal bloot moeten leggen. En ik weet zeker dat dit Bavaria als biermerk veel goed doet. Ook op de lange termijn.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Wat mij betreft is dit biertje al lang doodgeslagen. Ik vond het destijds tegen Mexico en nu tegen Denemarken opnieuw flauw dat ze bij Bavaria net deden of het gewone fans betrof. Fans die spontaan dertig locals inhuren en dan met drie mobiele camera's een flashmob op touw zetten om direct overal video's te zaaien? Dit was gewoon een voorbereide actie. Kom daar dan ook voor uit. Wees een vent (als directeur van Bavaria), stap op het vliegtuig naar Zuid-Afrika en zeg openlijk dat jij wel gaat zitten voor die twee meiden die als katvanger dienden.

 

Dan had Bavaria echt respect gekregen.

 

Nu is het gewoon Bahvaria.

 

Overigens is de FIFA natuurlijk ook een club die parasiteert op de inspanning van anderen. Met ambush marketing heb ik helemaal geen moeite. Daar heeft het strafrecht niks mee te maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Over hypocreit gesproken. Geen politieke inmening, maar wel wetten laten opstellen om je evenement zo te laten verlopen dat het genoeg geld blijft opleveren.

 

FIFA dreigt Nigeria te schorsen

Uitgegeven: 2 juli 2010 11:23

Laatst gewijzigd: 2 juli 2010 11:23

 

JOHANNESBURG - Wereldvoetbalbond FIFA heeft gedreigd Nigeria te schorsen, indien de regering weigert het besluit - om het nationale voetbalteam de komende twee jaar op non-actief te zetten - in te trekken.

 

© ANPDe FIFA heeft Nigeria tot maandag 18.00 uur de tijd gegeven het besluit terug te draaien.

 

De Nigeriaanse president Goodluck Jonathan besloot na de teleurstellende prestaties van Nigeria op het wereldkampioenschap voetbal, waar de Afrikanen al in de eerste ronde werden uitgeschakeld, zijn nationale team te schorsen.

 

Volgens de president is een grondige reorganisatie noodzakelijk. De wereldvoetbalbond accepteert echter geen politieke inmenging en eist dat Jonathan zijn besluit intrekt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.