• 0

Factuur Admin - Online uw administratie

Omschrijving van je concept:

Factuur Admin is meer dan een online Factuur Administratie systeem. Naast het bijhouden van de factuur administratie kan ook de Offerte administratie, CRM, todo's, Crediteuren, etc. worden bijgehouden. Doel van het systeem is geen vervanging van traditionele boekhoudprogramma's, maar een platform bieden waar ondernemers de zaken die zij zelf regelen overzichtelijk kunnen bijhouden. Onderscheidend met andere concepten is hierbij de uitgebreide mogelijkheden en persoonlijke integratie van de eigen huisstijl. Hierbij is uitgangspunt niet de massa, maar kwaliteit.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Zelf richt ik me voornamelijk op marketing en productverbetering.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het bieden van een totaalpakket voor kleine ondernemers welke overzicht houden makkelijk maakt en administratieve taken eenvoudiger.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We richten ons vooral op de kwaliteit. Niet de grote massa bedienen, maar maatwerk en kwaliteit. Dit uit zich vooral in de mogelijkheden tot het integreren van de huisstijl volledig op maat.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop vooral meer inzicht in de vraag te krijgen. Wat zijn de afwegingen die je maakt voor keuze van een dergelijk systeem. Welke mogelijkheden zou je graag zien en welke tips voor productverbetering heb je?

 

 

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Omschrijving van je concept:

Onderscheidend met andere concepten is hierbij de uitgebreide mogelijkheden en persoonlijke integratie van de eigen huisstijl. Hierbij is uitgangspunt niet de massa, maar kwaliteit.

Wat versta je dan precies onder uitgebreide mogelijkheden? Of bedoel je daarmee facturen/offertes/crm/todo/crediteuren alles-in-één site? Integratie van een eigen huisstijl lijkt me niet echt waardevol, dit kost je ongetwijfeld tijd (en dus geld) en alleen jij (en niet je klant) ziet hiervan het resultaat... Leuke gimmick, maar niet echt goed verkoopargument als je het mij vraagt.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het bieden van een totaalpakket voor kleine ondernemers welke overzicht houden makkelijk maakt en administratieve taken eenvoudiger.

Het idee van een totaalpakket staat me wel aan, maar de hamvraag is natuurlijk "tegen welke prijs?". Kleine ondernemers kunnen vaak prima met een Excel sheetje hun administratie doen en hun klanten bijhouden. Offertes en facturen gaan vaak in Word. Je kunt dus (denk ik) geen premium prijs vragen voor een concept wat bedoelt is voor de kleine ondernemer (met een kleine beurs).

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We richten ons vooral op de kwaliteit. Niet de grote massa bedienen, maar maatwerk en kwaliteit. Dit uit zich vooral in de mogelijkheden tot het integreren van de huisstijl volledig op maat.

Maatwerk en kwaliteit associeer ik met duur. Dat rijmt slecht met je potentiële doelgroep ben ik bang. En dan weer; wat voor een voordeel heeft een eigen huisstijl voor jezelf? Dat is toch meer iets voor naar je klanten toe als een punt van herkenning. Of begrijp ik het concept verkeerd?

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop vooral meer inzicht in de vraag te krijgen. Wat zijn de afwegingen die je maakt voor keuze van een dergelijk systeem. Welke mogelijkheden zou je graag zien en welke tips voor productverbetering heb je?

 

Ik heb wel wat ervaring met de selectie van dergelijke pakketten/systemen. Belangrijk is dat het voldoet aan de eisen die de klant eraan stelt (dooddoener, sorry). En dat verschilt natuurlijk heel erg van klant tot klant.

 

Persoonlijk zou ik nooit een dergelijk systeem kiezen... Voor mij hoeft namelijk dergelijke data niet online (ook al goed beveiligd natuurlijk). Tenzij er echt een goede reden zou zijn om dit 'online' neer te zetten zou ik het overwegen, anders zegt mijn gevoel dat er toch meer risico dan voordeel aan kleeft. Kan ik jou of je personeel vertrouwen met mijn data? Kan ik erop vertrouwen dat alles voldoende is beveilig tegen inbraken (zowel via internet als fysiek)? Kan ik mijn data makkelijk exporteren als ik toch besluit de hele handel te willen opzeggen? Kan ik er van op aan dat je meer dan 99,9% per jaar uptime hebt? Kan ik jouw onderneming erop vertrouwen dat je niet failliet gaat (en dus mijn data verloren)?

 

Maar goed, er is vast een markt te vinden... er zijn genoeg mensen niet zo kritisch als ik als het aankomt op webapplicaties, en mensen genoeg die het 'makkelijk' vinden om voor een paar tientjes in de maand toegang krijgen tot een compleet pakket. Zelf ben ik wel handig met computers (m'n werk), dus ik zou gewoon zelf een dergelijk pakket op mijn eigen machines zetten, dan weet ik zeker waar mijn data is en hoe ik dat ontsluit.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie en feedback, ga er zeker wat meer doen, om vast al te reageren op enkele punten.

 

Persoonlijk zou ik nooit een dergelijk systeem kiezen... Voor mij hoeft namelijk dergelijke data niet online (ook al goed beveiligd natuurlijk). Tenzij er echt een goede reden zou zijn om dit 'online' neer te zetten zou ik het overwegen, anders zegt mijn gevoel dat er toch meer risico dan voordeel aan kleeft.

 

Je slaat de spijker op zijn kop, dit zie ik veel bij ondernemers, terwijl dit argument in de praktijk echter een voordeel is van het opslaan op internet. Ik zie dat ik veel ondernemers moet overtuigen van de veiligheid. Echter werken wij met een dagelijkse backup, wordt de data dubbel opgeslagen (redundant) en zijn alle verbindingen gecodeerd. Tevens is het mogelijk zelf met één klik alle facturen lokaal op te slaan. Kortom, het is erg veilig, veiliger dan je lokale computer welke ook kapot kan gaan en gehackt kan worden. Dit is echter wel iets wat we nog beter moeten communiceren.

 

Integratie van een eigen huisstijl lijkt me niet echt waardevol, dit kost je ongetwijfeld tijd (en dus geld) en alleen jij (en niet je klant) ziet hiervan het resultaat.

 

Naar mijn idee zijn facturen en zeker offertes een belangrijk communicatie middel richting klant. Bij concurrenten is het vaak enkel mogelijk een logo en eventueel achtergrond te plaatsen. Wij implementeren echter op maat voor een eenmalig bedrag van 30 euro de huisstijl. Zo zien de verzonden facturen en offertes er stukken beter uit. We richten ons dan ook niet op de massa, maar op de ondernemer die goed voor de dag wil komen. En ik denk dat we met ongeveer 10 euro per maand zeker niet de hoofdprijs vragen.

 

Verder voordeel waar we aan werken is het makkelijker maken van versturen en betalen. Zo kunnen binnenkort de facturen eenvoudig betaald worden met ideal en kan met één klik op de knop de factuur per post verzonden worden (zonder zelf uit te printen, etc.).

 

Wat de koppelingen betreffen, op zich een leuke functionaliteit. Ik denk echter dat dit vooral geschikt is voor de technische "webondernemer". Ik zie dat deze groepen die hun systemen op maat willen integreren vaak kiezen voor een eigen hosted oplossing. We zijn wel bezig een API te ontwikkelen zodat koppelingen beter mogelijk worden, hier richten we ons echter meer op boekhoudpakketten dan op webapplicaties, maar helemaal uitsluiten doen we het niet. Het product moet constant ontwikkeld worden om mee te gaan met zijn tijd.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste DubbelePunt,

 

het is natuurlijk altijd prettig als je de moeite neemt om HL-ers te wijzen op type- of taalfouten in webteksten. Maar, heb je wel eens een internet marketeer (oops, internetmarketeer) over zoekwoorden gesproken? Misschien gaan die in voorkomende gevallen liever voorbij aan een correcte spelling van (Engelse) samenstellingen. Misschien kan TS hier ook wel op reageren.

 

Eveneens aan TS: herhaling van de vraag van W-Media over koppelingen met Magento, als je ook webshops bouwt met dit systeem.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi Highio,

 

Tja, je hebt inderdaad gelijk: om gevonden te worden kan het zeker de moeite waard zijn om woorden ook 'fout' te schrijven. Ik heb op mijn eigen website gekozen voor de juiste schrijfwijze, omdat ik als tekstcorrector natuurlijk geen fouten in de tekst kan laten staan. Waardoor ik misschien niet altijd gevonden word ... :-\

Dat is dus wel een dilemma. Ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden. Volgens mij is het 'not done' om 'onzichtbare' tekst op te nemen, al doen veel bedrijven dit wel, denk ik.

 

Ik hoor natuurlijk graag tips/trucs/op- en aanmerkingen, maar misschien moet de discussie dan verplaatst worden (kan dat?).

 

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0

Alle feedback is welkom. De teksten eens na laten kijken kan zeker geen kwaad, dt fouten maak ik niet voor zoekmachine's. Voor het samenstellen van woorden en dergelijke is dit echter anders.

 

Verborgen tekst is al een tijd meer "not done" op zoekmachine gebied. Lijkt me ook geen duurzame manier van optimaliseren en zeker onnodig. Echte spelfouten verwerken wordt ook steeds minder rendabel, voor samenstellingen op de manier valt echter wat te zeggen.

 

Om niet helemaal off-topic te gaan, bedankt voor je feedback.

 

Wat Magento koppeling betreft, een api is wel de doelstelling. Zelf ben ik een Magento ontwikkelaar, dit systeem is echter niet bedoeld als volledige vervanging van het boekhoudpakket. Voor kleine ondernemers zou het wellicht kunnen, maar ik denk dat het Magento factuur systeem dan ook ruim voldoende is. Doelstelling is vooral mooie en nette facturen te maken en dit proces eenvoudig en overzichtelijk te houden. Wanneer Magento de facturen zelf al aanmaakt en verstuurd is de meerwaarde van dit systeem een beetje weg.

 

Hoewel ik wel een klant heb welke zelf zijn oscommerce systeem heeft gekoppeld, vooral met oog op de overzichtelijke administratie en mooie facturen. Zo kan hij nu zowel inkoop als verkoop zien en heeft hij extra functies voor klantenbeheer. Het is dus mogelijk, maar niet direct de doelstelling van dit systeem.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is nogal tegenstrijdig wat je zegt. Je geeft aan dat jullie niet van plan zijn koppelingen te maken met Magento/OSCommerce en visa versa. Maar je wil wel gezien worden als compleet administratief systeem?

 

Het is juist van belang deze koppelingen wel beschikbaar te stellen, hier schieten alle andere administratieprogramma's duidelijk tekort en het is een terrein waar je klanten aan je kan binden. Zolang je die koppelingen niet hebt ben je in mijn ogen niet meer als een facturatiesysteem waar er al duizenden van zijn, hoe mooi jullie site ook is.

Link naar reactie
  • 0
Zolang je die koppelingen niet hebt ben je in mijn ogen niet meer als een facturatiesysteem waar er al duizenden van zijn, hoe mooi jullie site ook is.

Laat ik nou net die klant zijn die dat wel heeft ;-) Enkel is het systeem op dit moment op maat gebouwd in onze webwinkel, hierdoor is het lastig daar even een update voor OsCommerce voor te maken. Zodra ik nog wat punten heb aangepast zou het wel mogelijk moeten zijn deze koppeling voor andere klanten beschikbaar te stellen.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Hi Highio,

 

Tja, je hebt inderdaad gelijk: om gevonden te worden kan het zeker de moeite waard zijn om woorden ook 'fout' te schrijven. Ik heb op mijn eigen website gekozen voor de juiste schrijfwijze, omdat ik als tekstcorrector natuurlijk geen fouten in de tekst kan laten staan. Waardoor ik misschien niet altijd gevonden word ... :-\

Dat is dus wel een dilemma. Ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden. Volgens mij is het 'not done' om 'onzichtbare' tekst op te nemen, al doen veel bedrijven dit wel, denk ik.

 

Ik hoor natuurlijk graag tips/trucs/op- en aanmerkingen, maar misschien moet de discussie dan verplaatst worden (kan dat?).

 

Je zou dat dilemma nog kunnen omzeilen door voorbeelden te geven van door jou verbeterde teksten. Je wordt dan gevonden op 'fouten' van anderen. ;)

 

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ben dan zo'n klant die wel interesse heeft, maar géén webshop :)

Ik denk dat ik wel een demo account ga aanvragen.

 

Over die spelfouten op je site voor marketingdoeleinden... volgens mij doet Google dat zelf al. Tenminste, voor zover ik weet heeft Google een eigen systeem om dat soort dingen op te vangen. Dan kun je beter zorgen dat het allemaal puik in orde is lijkt me :)

 

Ben je van plan om nog wat meer "virtual office" mogelijkheden te gaan toevoegen? Of wil je je focussen op het facturen gedeelte?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.