Jump to content
shetlaz1
Verberg

Webwinkel www.kanjerruitersport.nl

vraag

Omschrijving van je concept:

Vele mensen die paarden hebben en niet direct wonen kort bij de winkels die ruitersportartikelen verkopen. De doelstelling is het aanbieden van een divers assortiment artikelen. Er zijn slecht eens beperkt aantal sites die een groot pakket aanbieden en heel veel kleine die door het beleid in de branche slecht aan assortiment kunnen komen. De markt wordt bepaald door een klein aantal grossiers die webwinkels nauwelijks zien zitten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Omdat snelle levering belangrijk is komen enkel artikelen welke wij zelf op voorraad willen en kunnen houden in aanmerking op de site te worden vermeld. Verder moeten zij een hoge omzetsnelheid kunnen genereren. Door de low budget start is er voor gekozen de site in Joomla met Virtuemart op te zetten. De kosten voor de modulen zijn gratis tot laag. en er is een behoorlijk aanbod.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De consument te bereiken die niet direct naast de winkel wonen, zoals de platteland gemeenschap die vroeger hun spullen kochten op de diverse veemarkten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Naast enkele grote sites zijn er eigenlijk weinig goede webwinkels. Teveel kleintjes van ruiters die om hun hobby betaalbaar te houden wat rijbroeken willen verkopen en wannaar zij niet tot resultaat komen het dump shops worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Naast opmerkingen over de layout aanknopingen te vinden voor verdere professionaliseren van de site. Als eerste moet de homepage aangepast worden, maar misschien zijn daar dan ideeën die meten geïmplanteerd kunnen worden.

 

 


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

20 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Dit is m.i. typisch een website die je niet aan je mede-ondernemers moet voorleggen, maar aan de doelgroep. Met alle respect, maar dit ziet er uit als enthousiast hobbywerk, iets wat gezien de doelgroep best zou kunnen werken, maar het is geen professioneel gemaakte website en dat is duidelijk te zien.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Zoek een goede template designer, of een goed gratis template en laat een pakkend logo en verdere huisstijl ontwikkelen voor overtuigingskracht. Weg met dat standaard favicon. Het systeem is naar ik voor het gemak aanneem stabiel genoeg.

 

Heb je een ondernemingsplan? Deze introductie vind ik op het vlak van idee/strategie mager, dat is ook vast een belangrijk punt, waarop Jeroen negatief reageert. Bij 'hoe is dit anders dan andere concepten' is het natuurlijk jammer als je geen eigen, positieve punten kunt benoemen.

 

Wat mij als consument/gebruiker opvalt, is dat de weg naar een product teveel clicks gebruikt en dat de plaatjes te klein zijn om mij een goed idee van de producten te geven.

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Highio,

 

 

Ben blij met je reactie omdat dit aansluit bij wat ik wil weten en doen. Het uitzetten bij de doelgroep zoals Jeroen voorstelt heeft geen zin, die vinden het al gauw geweldig. Een gratis template die geschikt is heb ik nog niet kunnen vinden, dus ben ik op zoek naar een template designer die dit betaalbaar kan uitvoeren. Als je dit uitzet krijg je ontzettend veel reacties met negatieve ervaringen. Door hier op HL commentaar te verzamelen hoop ik een plan van aanpak te kunnen maken naar verdere professionalisering van de site. Aan een ander logo en een huisstijl wordt gewerkt.


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Ik kan me toch wel vinden in het bericht van Jeroen. Neem eens een aantal personen uit je doelgroep en laat deze een (proef)bestelling doen. Neem dit proces desnoods op en je leert er enorm veel van. Wat zijn hun opmerkingen? Waar lopen ze misschien vast?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Zelf specialiseer ik mij in webwinkel ontwikkeling. Op het eerste oog ontdek ik gelijk een Joomla systeem met Vituemart?

 

Nu hoeft een standaard shop niet slecht te zijn, en kun je uiteindelijk toch aan de statistieken zien of de doelgroep je shop waardeerd en vooral tot aankoop over gaat.

 

Toch zal ik op basis hiervan wat tips geven welke me momenteel te binnen schieten:

 

Zoekmachine's (basic)

- Urls zijn niet zoekmachine vriendelijke

- Je categorie titels zijn een heading 3, dit zou een h1 moeten zijn

- Wat meer inhoud (categorie teksten, product teksten, etc.) doet het zowel bij zoekmachine's als bij je publiek goed

 

Conversie:

- Maak de belangrijkste dingen duidelijk met signaal kleuren. Bijvoorbeeld de link productdetails door een oranje button naar de detail pagina. Plaats de afreken button prominent en duidelijk, etc.

- Beperk de stappen voor afrekenen zoveel mogelijk, een account aanmaken zou eigenlijk overbodig moeten zijn. Probeer de afrekenstap te beperken tot een simpelle pagina zonder onduidelijkheden. Wees duidelijk over verzendkosten, betaalmogelijkheden, etc.

- Probeer de categorie navigatie prominent te plaatsen, nu heb je in je "Main menu" links naar pdfs, etc. staan. Je wilt verkopen, dus probeer de focus hierna te verleggen.

- Scroller rechts is leuk, maar lijkt me niet echt effectief, eerder afleidend. Wellicht deze ruimte een andere invulling geven?

- Voor veel mensen is kopen op het internet nog nieuw en onbetrouwbaar. Probeer dus vertrouwen te werken. Maak de verzendkosten duidelijk (deze kan ik niet gelijk vinden) en gebruik je contactpagina om meer informatie te geven dan een adres. Schrijf een persoonlijk verhaal, etc. Plaats eventueel een foto, kortom schep vertrouwen!

 

Verder:

- Uitgebreid zoeken en Geavanceerd zoeken volgens parameters, de laatste werkt niet bij mij. Het lijkt me ook voldoende om een enkele zoekmogelijkheid te gebruiken. Kortom een keuze maken welke zoekoptie het beste past bij je webshop.

- De melding "no flash installed" bij browser zonder flash zou ik weg laten. Heeft weinig meerwaarde en de site werkt ook gewoon goed zonder flash. Dus overbodig.

 

Kortom vooral algemene kritiek, het is zeker geen slechte webshop, echter iets minder doordacht dan veel maatwerk oplossingen. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.

 

 


https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

libertes,

 

De verzendkosten staan toch heel prominent op de homepage.

 

Geavanceerd zoeken wordt uitgeschakeld, blijkt niet altijd direct te werken en is inderdaad voor de doelgroep waarschijnlijk overbodig.

 

Voor het overig zal ik nog kijken wat hiervan op korte termijn kan worden verwerkt.

 

Het seo verhaal spreekt mij ook erg aan, maar dit zal ik moeten uitbesteden.

 

 

 

 


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Highio,

 

Er is geen aanleiding dat de klanten vast lopen bij bestellen. Dit gaat zelfs boven verwachting. Alleen problemen gehad met Ideal rechtstreeks bij ING,. dit laatste koste wel klanten. Eerst een foutpercentage van een op tien nog redelijk aanvaardbaar en later twee op de drie. Heb nu een andere module geinstalleerd en maak gebruik van Assupay als payment provider.

 

 


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Wat ik zie als ik op je site kom is info over bestellen, betalen, voorwaarden enz. En dan rechts in beeld een klein aantal producten. Als het een webshop is wil ik direct producten kunnen zien, het liefst duidelijk en evt. met prijzen erbij. De producten die rechts langs scrollen zijn er slechts 3 en ook ieder keer dezelfden.

 

Kortom, je homepage zou ik als FAQ page neerzetten en je webwinkel pagina als homepage. Verder ziet het er wel simpel uit, wat denk ik goed is, maar ik zie het nu niet als een grote of professionele webshop. En de belangrijkste vraag waarom is jouw concept zoveel beter dan dat van je concurrenten?

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer
laat een pakkend logo en verdere huisstijl ontwikkelen voor overtuigingskracht.

 

pff zit ik net in calimeromarketing2.0 (blz 42) te lezen dat je in principe geen logo nodig hebt.

 

Dat scheelt weer in de kosten. ;D

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Een designer inhuren was ik al mee bezig evenals een logo, maar wilde eerst wat aanwijzingen hebben waar vooral naar gekeken moet worden.

 

En heb gelukkig naast niets zeggende en negatieve reacties ook goed aanwijzingen gekregen.


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Wat goed dat je een designer gaat inhuren! Vooral de paardenmeisjes en -dames (jawel, hier spreekt er eentje ;D) zijn gevoelig voor mooie foto's van de producten. Lekker kijken en klikken en als je geluk hebt, kopen ze ook nog wat ;).


Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Een reactie als paardenmeisje en niet zozeer als medewebshopeigenaar:

In de paardenwereld zijn merken (helaas) erg belangrijk. Ik zou dus zeker zorgen dat mensen op merk kunnen zoeken. Als ik in je standaard zoekfunctie Horka intik dan krijg ik de Horka spullen te zien. Als ik Imperial intik of zelfs Imperial Riding dan krijg ik niks. Dat is heel zonde!

 

Webwinkel voorop zetten met plaatjes moet je absoluut 100% zeker weten doen, deze eerste pagina is echt heel zonde. Goede foto's zijn natuurlijk belangrijk, dus als je die kunt verbeteren is dat zeker een pre.

 

Ik ben zelf erg kritisch op onze eigen shop en alle punten die hierboven genoemd zijn, zijn belangrijk maar ik ben het wel met je eens dat de gemiddelde ruiter een ander soort klant is waarbij het assortiment erg belangrijk is.

 

Vraag me wel af hoe mensen op je site gaan komen? Dus ik zou je SEO voorrang geven want anders heb je straks een mooie shop maar geen bezoekers.

 

Groetjes, Manon

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

 

 

 

Doe al veel aan SEO en op dit moment worden daar ook software matige verbeteringen in aangebracht.

 

Je andere opmerkingen neem ik ook mee in de aanpassingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Shetlaz,

 

Wat me allereerst opvalt bij de website is het gebruik van standaarden en sorry, dat bedoel ik in dit geval helaas negatief. Je mag uiteraard Joomla in combinatie met Virtuamart gebruiken, maar je maakt daarbij gebruik van de rhuk_milkyway template. de gratis template die op ongeveer 90% van alle Joomla websites wordt gebruikt. Ik adviseer je om hier wel een eigen identiteit aan de website te geven door middel van een template die meer op het doel is gericht, en ook die bestaan gratis. (Maatwerk voor Joomla is naar eigen ervaring ook niet zo heel duur hoor trouwens).

Daarnaast weet ik niet of het aan mijn internetverbinding ligt, maar de website reageert en laadt hier vrij langzaam. Ook zie ik overal op de website de naam Virtuamart voorkomen (bijvoorbeeld in buttons) dit zou ik persoonlijk wijzigen.

 

Daarnaast sluit ik me aan bij de opmerking dat er weinig "merken" te vinden zijn ook de "Geschreven door administrator" meldingen zou ik persoonlijk verwijderen.

 

Op de homepage zou ik al producten gaan tonen. Bijvoorbeeld drie random artikelen die naast elkaar gepresenteerd worden. Er bestaan hier modules voor om in Joomla te gebruiken. Dit trekt direct al meer aandacht dan de homepage op dit moment.

 

Al met al ziet de website er niet verkeerd uit, ik denk alleen dat de website een positieve boost zou krijgen als er een nieuw likje verf overheen zou gaan.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Het concept klinkt leuk en zou denk ik best kunnen werken.

Alleen de uitvoering er van is nog niet helemaal zoals het zou moeten.

De website ziet er erg simpel en kaal uit.

De website is gemaakt in joomla en dat is zeker een reden waarom het jammer is dat het er zo kaal uit ziet.

Er zijn namelijk heel veel mogelijkheden op het gebied van Joomla ook qua layouts.

Nu kan het natuurlijk dat er geen budget is voor een webdesigner.

Maar het mooie van Joomla is dat er een hoop gratis templates te vinden zijn die ook naar wens kunnen worden aangepast zonder al te veel kennis.

Ik zou als ik jou was gewoon even googelen op free templates en de webshop een professionelere uitstraling geven.

Hoe een webshop er uit ziet is voor veel mensen belangrijk het is tenslotte je visitekaartje.

Daarnaast inderdaad de merken maar goed dat heb je denk ik wel meer gelezen als ik het topic bekijk hihi.

Succes!

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

De template was niet mijn eerste keuze, maar een gvolg dat ik gestart was in Joomla 1.0 en toen moest overschakelen naar 1.5.

 

De prioriteit lag bij mij eerst op de afhandeling binnen de site goed werkende Ideal en dergelijke.

 

Daarnaast zit ik met het probleem dat voor mij nog onbekende oorzaak de zaak steeds stroperiger lijkt te gaan lopen.

 

komt dit door aanpassingen in het pakket of is dit een hosting probleem?

 

De SEO moet nog verder worden verbeterd en dan komt bij mij de template met verdere lay out aan de beurt.

 

je hebt niets aan een gelikte auto die niet rijdt.

 

Helaas valt het niet mee om uit het hele aanbod een geschikte ontwikkelaar te vinden.

 

 

Tot nu toe alleen ontwerpers ontmoet die alleen maar een hele site wilden bouwen of wel begrepen waarom het ging, maar direct aangaven zelf voorlopig geen tijd te hebben.

 

 

 

 

 

 


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

De template was niet mijn eerste keuze, maar een gvolg dat ik gestart was in Joomla 1.0 en toen moest overschakelen naar 1.5.

 

De prioriteit lag bij mij eerst op de afhandeling binnen de site goed werkende Ideal en dergelijke.

 

Daarnaast zit ik met het probleem dat voor mij nog onbekende oorzaak de zaak steeds stroperiger lijkt te gaan lopen.

 

komt dit door aanpassingen in het pakket of is dit een hosting probleem?

 

De SEO moet nog verder worden verbeterd en dan komt bij mij de template met verdere lay out aan de beurt.

 

je hebt niets aan een gelikte auto die niet rijdt.

 

Helaas valt het niet mee om uit het hele aanbod een geschikte ontwikkelaar te vinden.

 

 

Tot nu toe alleen ontwerpers ontmoet die alleen maar een hele site wilden bouwen of wel begrepen waarom het ging, maar direct aangaven zelf voorlopig geen tijd te hebben.

 

 

Je zou voor Ideal even kunnen kijken bij Mollie (let op! is geen bedrijf van mij en ik heb niks met me te maken dus geen spam).

Gezien je virtuemart gebruikt, hun hebben een ideal systeem die relatief simpel te integreren is binnen Virtuemart.

En als het niet lukt hebben ze ook nog eens een snelle helpdesk.

Daarnaast betaal je alleen de transactie kosten daar dus geen bedrag per maand ofzo.

Ik heb er ervaring mee en vind het prima werken :)

 

Over het algemeen hoort Joomla niet traag te lopen en helemaal niet met dit ontwerp.

Ik zou als ik jou was even een e-mail sturen naar je host even vragen hoe dit zit.

Misschien dat hij kan aangeven waar het aan ligt.

 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

De template was niet mijn eerste keuze, maar een gvolg dat ik gestart was in Joomla 1.0 en toen moest overschakelen naar 1.5.

 

De prioriteit lag bij mij eerst op de afhandeling binnen de site goed werkende Ideal en dergelijke.

 

Daarnaast zit ik met het probleem dat voor mij nog onbekende oorzaak de zaak steeds stroperiger lijkt te gaan lopen.

 

komt dit door aanpassingen in het pakket of is dit een hosting probleem?

 

De SEO moet nog verder worden verbeterd en dan komt bij mij de template met verdere lay out aan de beurt.

 

je hebt niets aan een gelikte auto die niet rijdt.

 

Helaas valt het niet mee om uit het hele aanbod een geschikte ontwikkelaar te vinden.

 

 

Tot nu toe alleen ontwerpers ontmoet die alleen maar een hele site wilden bouwen of wel begrepen waarom het ging, maar direct aangaven zelf voorlopig geen tijd te hebben.

 

Je kunt ook altijd zelf even aan de sleutel gaan natuurlijk met lay-outs, ik heb dat ook zelf gedaan voor wat eigen websites en que moeilijkheid valt best mee kan ik je vertellen. Een leuke header en mooie kleuren doen al een hele hoop. Je kunt natuurlijk ook even kijken naar goede software om Joomla templates te ontwikkelen.

Wat betreft de traagheid, dit kan door beide zaken komen. Dat ligt waarschijnlijk aan de host, maar het kan ook je site zijn. Heb je alleen Joomla en Virtuamart geïnstalleerd? Of ook andere componenten. Een Joomla met een Virtuamart met ongeveer 10.000 - 20.000 artikelen zou gewoon vloeiend moeten werken.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Bij deze wil ik iedereen bedanken die mij op ideeen heeft gebracht voor aanpassingen en verbeteringen.

 

Hoewel nog niet alles wat er gedaan moet worden is gerealiseerd, is er wel een gewijzigde versie online.

 

Blijf open staan voor aanbevelingen die een constructieve bijdrage kunnen leveren..


De Kanjer

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 17 leden online en 183 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept