Ik ben eigenaar van een webshop. Op 14 mei heb ik een klant via TNT brievenbuspost de bestelling toegestuurd. Tot op heden heeft de klant niets ontvangen. Ik heb aangeboden een onderzoek te starten via TNT, hetgeen gemiddeld 3 tot 4 weken duurt. Krijg nu meteen bericht van de klant, dat ze niet wil wachten en dat ze meteen haar geld terug wil en dat de niet-levering ook alle reden is om nooit meer bij mij te kopen. Dat laatste is natuurlijk prima, moet ze zelf weten.
Bij de verzendopties op mijn site hebben klanten de keuze de zending via TNT brievenbuspost, DHL brievenbuspost met track&trace of als pakketpost TNT of DHL te laten versturen. Zij heeft er zelf voor gekozen het via TNT te laten versturen.
Mijn vraag: ben ik nu meteen verplicht het geld terug te sturen of moet ik haar een vervanging aanbieden?
Of kan ik evt. zelfs zeggen, dat de keuze bij haar lag en dat ik niet verantwoordelijk ben?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alicejo
alicejo
Ik ben eigenaar van een webshop. Op 14 mei heb ik een klant via TNT brievenbuspost de bestelling toegestuurd. Tot op heden heeft de klant niets ontvangen. Ik heb aangeboden een onderzoek te starten via TNT, hetgeen gemiddeld 3 tot 4 weken duurt. Krijg nu meteen bericht van de klant, dat ze niet wil wachten en dat ze meteen haar geld terug wil en dat de niet-levering ook alle reden is om nooit meer bij mij te kopen. Dat laatste is natuurlijk prima, moet ze zelf weten.
Bij de verzendopties op mijn site hebben klanten de keuze de zending via TNT brievenbuspost, DHL brievenbuspost met track&trace of als pakketpost TNT of DHL te laten versturen. Zij heeft er zelf voor gekozen het via TNT te laten versturen.
Mijn vraag: ben ik nu meteen verplicht het geld terug te sturen of moet ik haar een vervanging aanbieden?
Of kan ik evt. zelfs zeggen, dat de keuze bij haar lag en dat ik niet verantwoordelijk ben?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26948-klant-heeft-product-niet-ontvangen-eist-meteen-geld-terug/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
39 antwoorden op deze vraag