• 0

IDeal en ING

Vandag kreeg ik een mail van ING waarin mijn aangeeft dat vanaf 1 juli het Ideal niet meer gratis is en dat men 20 euro per maand gaat rekenen. De transactiekosten zijn wel goedkoper geworden.

 

Ik heb aangegeven dat ik in dat geval geen gebruik meer wil maken van IDeal via de ING. Nu staat er in de mail en in de alg. Voorwaarden:

 

5.3 De Bank is gerechtigd de tarieven en kosten voor het

gebruik van iDEAL zoals opgenomen in de Tarievenbrochure

met onmiddellijke ingang zonder voorafgaande kennisgeving

te wijzigen.

bron:Voorwaarden

 

Nu is de eerste contractsduur 1 jaar, Ik zit nog in dit jaar, kan ik nu wel of niet onder het contract uitkomen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Je kunt het ook via multisafepay doen, 49 cent per transactie, geen maandelijkse kosten.

 

Multisafepay is op zich geen slechte partij, echter moet de klant bij de gratis variant zich registreren. Dit verlaagt de conversie aanzienlijk! Zelfde geldt voor afstappen van ideal, dit is zeker niet aan te raden! Wil je toch geen maandelijkse kosten dan kun je terecht bij TargetPay en Mollie, zij bieden wel ideal zonder maandelijkse kosten.

 

Het is echter wel zaak de overgang van je eigen website naar een derde partij (payment provider) zo klein mogelijk te maken. Klanten zijn namelijk snel achterdochtig als ze iets onbekends zien. Kortom, maak de drempel om te betalen zo laag mogelijk...

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan gewoon je iDeal koppeling loskoppelen met ING als je geen gebruik meer van ze wenst te maken. Ik heb dit al vaker gedaan toen ik naar een PSP ging. Zitten verder geen consequenties aan voor zover ik dat ervaren heb.

 

Hier zou ik niet blindelings op vertrouwen. Ik gebruik een losgekoppelde ideal aansluiting ook al 1,5 niet meer, maar heb wel bericht van ING gekregen dat ik € 20,- per maand mag gaan betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is echt belachelijk. Open ik speciaal een zakelijke rekening bij de ING en wil ik de koppeling met Ideal realiseren blijkt nu opeens een maandelijks tarief van toepassing. Ik had juist gekozen voor de transactievariant van de ING omdat ik een webshop open met slechts 1 artikel (een boek) waarvan nog onduidelijk is of dat het überhaupt gaat verkopen. Ik verwacht een omzet van ongeveer €2000, dan is een extra kostenpost (jaarlijks) van €240 best wel veel!!!

 

Wat nu? Zijn er nog andere transactievarianten? Hoe werkt ogone bijvoorbeeld?

Verder zal ik multisafepay maar eens bekijken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is echt belachelijk. Open ik speciaal een zakelijke rekening bij de ING en wil ik de koppeling met Ideal realiseren blijkt nu opeens een maandelijks tarief van toepassing. Ik had juist gekozen voor de transactievariant van de ING omdat ik een webshop open met slechts 1 artikel (een boek) waarvan nog onduidelijk is of dat het überhaupt gaat verkopen. Ik verwacht een omzet van ongeveer €2000, dan is een extra kostenpost (jaarlijks) van €240 best wel veel!!!

 

Wat nu? Zijn er nog andere transactievarianten? Hoe werkt ogone bijvoorbeeld?

Verder zal ik multisafepay maar eens bekijken.

 

 

 

Ogone is veel duurder dan ING en werkt bovendien met jou eigen iDeal aansluiting. Je zou dus nogsteeds een iDeal aansluiting bij de ING moeten hebben. MSP is een betere optie :)
Link naar reactie
  • 0

Toch jammer dat een abonnementsvrije variant (uberhaupt en uit startersfaciliteiten) verdwijnt. Ik ben benieuwd hoeveel rekeninghouders met slapende iDeal aansluitingen dit ING gaat kosten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • -1

Via mij kun je IDEAL gratis gebruiken/installeren kost wel 50euro als je dat niet zelf kunt

 

maar...transactiekosten zijn slechts 45 cent.

Geen set up fee/geen mnd kosten/geen bijjkomende bankkoste etc.

 

De betalingen komen binnen bij de serviceprovider; je kunt een dagelijks overboeking aanvragen naar je eigen rekening.

Dit kost dan 25 cent per keer.

 

Graag reakties via PM

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is echt belachelijk. Open ik speciaal een zakelijke rekening bij de ING en wil ik de koppeling met Ideal realiseren blijkt nu opeens een maandelijks tarief van toepassing. Ik had juist gekozen voor de transactievariant van de ING omdat ik een webshop open met slechts 1 artikel (een boek) waarvan nog onduidelijk is of dat het überhaupt gaat verkopen. Ik verwacht een omzet van ongeveer €2000, dan is een extra kostenpost (jaarlijks) van €240 best wel veel!!!

Is het bij een dergelijke kleine omzet niet handiger om gewoon overschrijving vooraf te doen? Ik neem aan dat het een boek is dat je nergens anders kunt bestellen en dan hoef je dat meestal ook niet per se morgen in huis te hebben als je het vandaag bestelt.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is echt belachelijk. Open ik speciaal een zakelijke rekening bij de ING en wil ik de koppeling met Ideal realiseren blijkt nu opeens een maandelijks tarief van toepassing. Ik had juist gekozen voor de transactievariant van de ING omdat ik een webshop open met slechts 1 artikel (een boek) waarvan nog onduidelijk is of dat het überhaupt gaat verkopen. Ik verwacht een omzet van ongeveer €2000, dan is een extra kostenpost (jaarlijks) van €240 best wel veel!!!

Is het bij een dergelijke kleine omzet niet handiger om gewoon overschrijving vooraf te doen? Ik neem aan dat het een boek is dat je nergens anders kunt bestellen en dan hoef je dat meestal ook niet per se morgen in huis te hebben als je het vandaag bestelt.

 

Dat zou wel kunnen John, maar daarmee ga je m.i. aan het principe voorbij.

iDEAL is mede door ING goedkoop geintroduceerd voor de webshops en nu moeten de kleinste webshops ineens meer gaan betalen. Je wilt als webshop op zijn minst iDEAL aanbieden, alleen overschrijving geeft geen mooie indruk.

Link naar reactie
  • 0

Laten Paypal en Hyves zich dan maar bewijzen voor kleinere betalingen en transactie-aantallen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is echt belachelijk. Open ik speciaal een zakelijke rekening bij de ING en wil ik de koppeling met Ideal realiseren blijkt nu opeens een maandelijks tarief van toepassing. Ik had juist gekozen voor de transactievariant van de ING omdat ik een webshop open met slechts 1 artikel (een boek) waarvan nog onduidelijk is of dat het überhaupt gaat verkopen. Ik verwacht een omzet van ongeveer €2000, dan is een extra kostenpost (jaarlijks) van €240 best wel veel!!!

Is het bij een dergelijke kleine omzet niet handiger om gewoon overschrijving vooraf te doen? Ik neem aan dat het een boek is dat je nergens anders kunt bestellen en dan hoef je dat meestal ook niet per se morgen in huis te hebben als je het vandaag bestelt.

Dat zou wel kunnen John, maar daarmee ga je m.i. aan het principe voorbij.

iDEAL is mede door ING goedkoop geintroduceerd voor de webshops en nu moeten de kleinste webshops ineens meer gaan betalen. Je wilt als webshop op zijn minst iDEAL aanbieden, alleen overschrijving geeft geen mooie indruk.

Het ging mij niet om het principe, maar puur om het voorbeeld van Edwin85 ...

Link naar reactie
  • 0

Ja is me dat leuk zeg... Net besloten om te stoppen bij Multisafepay (leuk geprijsd, maar er annuleren zoveel klanten vanwege het registratiescherm) en me aangemeld voor iDEAL bij de ING... worden ze duurder...

 

Nu twijfel ik om naar Rabobank te gaan. Maar die schijnen problemen te hebben met Joomla / Virtuemart, waardoor je niet altijd direct kan zien of een betaling is voldaan, maar moet wachten totdat het op je rekening is gestort.

 

Zijn er mensen die het Lite pakket van de Rabobank gebruiken en hier tevreden over zijn? Zeker als alternatief voor het duurder geworden ING?

Link naar reactie
  • 1

ik zie op Twitter dat de tag #multisafepay begint te scoren, allemaal teleurgestelde ING-klanten

Multisafepay kost je klanten. Daar zou ik ver van blijven!

 

Niet om het een of ander. Maar als je het duurdere pakket neemt daar (connect als ik me niet vergis), hoeft men niet te registeren. Een klant van ons is er zeer te spreken over. Geen klant annuleert bij hem de betaling.

 

Het is dus maar welk pakket je neemt.

 

Maar inderdaad die registratie bij dat goedkopere pakket is gewoon onzinnig. Kan me voorstellen dat klanten dan afhaken tijdens het betalen.

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Zijn er mensen die het Lite pakket van de Rabobank gebruiken en hier tevreden over zijn? Zeker als alternatief voor het duurder geworden ING?

 

Ja ik. Ik gebruik het in een OSCommerce shop. Werkt ok, alleen moet je zelf de status van de bestelling omzetten, dat gaat met de lite versie niet automatique.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

ik zie op Twitter dat de tag #multisafepay begint te scoren, allemaal teleurgestelde ING-klanten

Multisafepay kost je klanten. Daar zou ik ver van blijven!

 

Niet om het een of ander. Maar als je het duurdere pakket neemt daar (connect als ik me niet vergis), hoeft men niet te registeren. Een klant van ons is er zeer te spreken over. Geen klant annuleert bij hem de betaling.

Excuus, hun website lag er uit toen ik dat bericht plaatste, dus ik kon niet zien dat er ook nog andere pakketten waren. Connect heeft echter wel een maandelijke kostenpost van minimaal 45 euro en transactiekosten van 49 cent plus 15 cent. Dan zijn de kleinere webshops nog steeds beter af bij de Postbank.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

ik zie op Twitter dat de tag #multisafepay begint te scoren, allemaal teleurgestelde ING-klanten

Multisafepay kost je klanten. Daar zou ik ver van blijven!

 

Niet om het een of ander. Maar als je het duurdere pakket neemt daar (connect als ik me niet vergis), hoeft men niet te registeren. Een klant van ons is er zeer te spreken over. Geen klant annuleert bij hem de betaling.

 

Het is dus maar welk pakket je neemt.

 

Maar inderdaad die registratie bij dat goedkopere pakket is gewoon onzinnig. Kan me voorstellen dat klanten dan afhaken tijdens het betalen.

 

 

Ik was al verbaasd over de posts over multisafepay. Ik heb het nagevraagd bij een kennis die het wel al gebruikt. Je hebt inderdaad een goedkope pakket waarbij de klant moet registreren. Er is ook een uitgebreider pakket waarbij dat niet nodig is, je moet dan wel minimaal 300 transacties per maand hebben. Andere betaalwijzes worden dan ook meegeteld, bv ideal variant voor Belgie en creditcard dus ikzelf ga sowieso binnenkort op hun overstappen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.