• 0

Voorkomen dat personeel klanten pikt!!?

Beste all,

 

voor een nieuw te starten onderneming moet ik nog een procedure hebben om te voorkomen dat mijn personeel klanten van mij gaat benaderen om zelf zaken mee te doen.

 

Ik zal even korte info over de onderneming geven:

Het gaat om een onderneming welke hulp aan huis bied. Je kunt denken aan huishoudelijke hulp, tuinhulp, verhuishulp, oppas, klussen etc. We willen zoveel mogelijk proberen te werken met scholieren/studenten die als bijbaan zich kunnen inschrijven bij ons. Indien er een klus binnenkomt waarvoor zij in aanmerking komen krijgen zij een oproep welke zij kunnen accepteren. Het aantal uren is dus flexibel en op oproepbasis.

De klant moet bij het inplannen van een klus aangeven wat de klus inhoud en van welke leeftijd het personeel dient te zijn. (16-18 jaar 9 euro per uur, 19-21 jaar 12,50 euro per uur vanaf 22 16 euro per uur.) Loon ligt iets boven het minimum.

 

Hoe kan ik voorkomen dat klanten mijn rechtstreeks zaken gaan doen met mijn personeel. Dus bijvoorbeeld na 2 keer langs te zijn geweest voor huishoudelijke hulp de zelf afspraken maken met mijn personeel.

 

Iemand nuttig advies? Please let me know

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Mattie,

 

Ik neem aan dat je een overeenkomst afsluit met de opdrachtgever. Daarin kun je opnemen dat het niet toegestaan is om iemand rechtstreeks in te huren die in eerdere instantie via jou werkzaamheden heeft verricht. Ook kun je in de arbeidsovereenkomst het omgekeerde opnemen, nl. dat iemand die via jou werkzaamheden heeft uitgevoerd niet bij diezelfde klant zelfstandig mag gaan werken. Of dat in deze constructie allemaal juridisch stand houdt weet ik niet (er komt hier vast nog wel een jurist voorbij die dat kan bevestigen), maar het is in elk geval drempelverhogend. Je moet je overigens afvragen of je dat allemaal wilt gaan controleren ...

 

Check nog wel even of je vraag en aanbod in lijn zijn met de Wet gelijke behandeling (WGBL) i.v.m. mogelijke leeftijdsdiscriminatie.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je een overeenkomst afsluit met de opdrachtgever. Daarin kun je opnemen dat het niet toegestaan is om iemand rechtstreeks in te huren die in eerdere instantie via jou werkzaamheden heeft verricht. Ook kun je in de arbeidsovereenkomst het omgekeerde opnemen, nl. dat iemand die via jou werkzaamheden heeft uitgevoerd niet bij diezelfde klant zelfstandig mag gaan werken. Of dat in deze constructie allemaal juridisch stand houdt weet ik niet (er komt hier vast nog wel een jurist voorbij die dat kan bevestigen), maar het is in elk geval drempelverhogend. Je moet je overigens afvragen of je dat allemaal wilt gaan controleren ...

 

 

Het gaat om zowel particuliere als zakelijke opdrachtgevers dus een contract opstellen en laten tekenen zal vooral voor de particuliere klanten te veel romp slomp geven. Wellicht dat ik dan het beste een punt kan opnemen in de algemene voorwaarden welke de klant dient te accepteren indien er een aanvraag word geplaatst.

 

Het is inderdaad niet de bedoeling om elke klant te gaan controleren maar zoals je terecht aangaf is het bedoeling om voor klanten en persooneel de drempel te verhogen.

 

Wat voor clausule zou hiervoor wettelijk sterk staan?

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

Je kunt in ieder geval je personeel een contract laten ondertekenen. Hierbij zal het echter vooral afschrikkend werken, voor zulke bedragen zul je namelijk niet snel naar de rechter stappen. Duidelijk communiceren en met een overeenkomst met je personeel onderstrepen lijkt me echter een afdoende manier, helemaal voorkomen doe je het echter niet.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.