• 0

loon doorberekenen in prijs voor de klant

Beste all,

 

voor een nieuwe onderneming welke diensten aanbied bij de klant thuis wil ik 3 tarieven maken voor de klant gebaseerd op de leeftijd/ervaring van het gewenste personeel.

 

Ik zal even korte info over de onderneming geven:

Het gaat om een onderneming welke hulp aan huis bied. Je kunt denken aan huishoudelijke hulp, tuinhulp, verhuishulp, oppas, klussen etc. We willen zoveel mogelijk proberen te werken met scholieren/studenten die als bijbaan zich kunnen inschrijven bij ons. Indien er een klus binnenkomt waarvoor zij in aanmerking komen krijgen zij een oproep welke zij kunnen accepteren. Het aantal uren is dus flexibel en op oproepbasis.

De klant moet bij het inplannen van een klus aangeven wat de klus inhoud en van welke leeftijd het personeel dient te zijn. (16-18 jaar 9 euro per uur, 19-21 jaar 12,50 euro per uur vanaf 22 16 euro per uur.)

 

Is het wettelijk toegestaan om de volgende tarieven te vargen: 16-18 jaar 9 euro per uur, 19-21 jaar 12,50 euro per uur vanaf 22 16 euro per uur. Is hierbij geen sprake van leeftijdsdiscriminatie?

 

Alvast bedankt voor uw deskundig advies

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien is dit een goed punt om te beginnen.

 

Ja het probleem is dus hoe vat je deze info op.

Naar mijn mening gaat dit erover dat je personeel niet mag aannemen of ontstaal op grond van leeftijd. Bij deze onderneming mag ook iedereen zich inschrijven en ik kan me voorstellen dat een klant voor een lastige klus liever ervaring heeft en bereid is daar extra voor te betalen terwijl een andere klant voor een gemakkelijke routine klus liever een laag tarief betaalt.

 

 

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

De vraag is wie de "aanbieder van werk" is in het kader van deze wet. Ik zou zeggen dat dat jouw klant is. Die biedt immers het werk aan. Jij bent daarbij puur bemiddelaar. Als die klant een advertentie zet en vraagt om een tuinhulp van 16 jaar is dat - als ik het juist interpreteer - in strijd met genoemde wet. Als die klant bij jou aanklopt en hetzelfde vraagt, is dat volgens mij niet anders. Iemand van een uitzendbureau vertelde mij laatst dat hij een verzoek van een opdrachtgever voor "iemand jonger dan 40" niet mag honoreren. Lijkt mij een soortgelijke situatie.

 

Ervaring is een ander verhaal. Iemand van 18 kan evenveel ervaring met tuinieren hebben als iemand van 35.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is wie de "aanbieder van werk" is in het kader van deze wet. Ik zou zeggen dat dat jouw klant is. Die biedt immers het werk aan. Jij bent daarbij puur bemiddelaar. Als die klant een advertentie zet en vraagt om een tuinhulp van 16 jaar is dat - als ik het juist interpreteer - in strijd met genoemde wet. Als die klant bij jou aanklopt en hetzelfde vraagt, is dat volgens mij niet anders. Iemand van een uitzendbureau vertelde mij laatst dat hij een verzoek van een opdrachtgever voor "iemand jonger dan 40" niet mag honoreren. Lijkt mij een soortgelijke situatie.

 

Ervaring is een ander verhaal. Iemand van 18 kan evenveel ervaring met tuinieren hebben als iemand van 35.

 

even voor de duidelijkheid de klant plaatst geen advertentie maar plaatst een aanvraag bij ons voor een klus. Wij zorgen dan voor een hulp op basis van zijn/haar wensen. Dus bij het aanvraag formulier kiest de klant wat hij wilt en wij zoeken er iemand bij we zullen nooit een advertentie plaatsen gezoch klusser van 16 jaar .

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

even voor de duidelijkheid de klant plaatst geen advertentie maar plaatst een aanvraag bij ons voor een klus. Wij zorgen dan voor een hulp op basis van zijn/haar wensen. Dus bij het aanvraag formulier kiest de klant wat hij wilt en wij zoeken er iemand bij we zullen nooit een advertentie plaatsen gezoch klusser van 16 jaar.

Of ik ben niet duidelijk, of jij begrijpt mij niet. Ik heb het niet over een advertentie die jij plaatst, maar over een aanvraag van jouw klant. Daarin mag die volgens mij niet vragen om een leeftijd, net zo min als wanneer die klant een advertentie in de krant zou plaatsen voor diezelfde werkzaamheden. Daar mag ook geen leeftijd bij worden vermeld.

Link naar reactie
  • 0

even voor de duidelijkheid de klant plaatst geen advertentie maar plaatst een aanvraag bij ons voor een klus. Wij zorgen dan voor een hulp op basis van zijn/haar wensen. Dus bij het aanvraag formulier kiest de klant wat hij wilt en wij zoeken er iemand bij we zullen nooit een advertentie plaatsen gezoch klusser van 16 jaar.

Of ik ben niet duidelijk, of jij begrijpt mij niet. Ik heb het niet over een advertentie die jij plaatst, maar over een aanvraag van jouw klant. Daarin mag die volgens mij niet vragen om een leeftijd, net zo min als wanneer die klant een advertentie in de krant zou plaatsen voor diezelfde werkzaamheden. Daar mag ook geen leeftijd bij worden vermeld.

 

Als je dan in plaats van de keuze 16-18 , 19-21 en ouder dan 22 op het aanvraag formulier de keuzes maakt scholier, student enz.. En dan zelf de opdrachten verdeelt in die leeftijdscatagorien zodat je geen verlies gaat maken?

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

je zou 'het personeel' ook kunnen indelen in ervaringsgraad, wellicht nog veel beter dan leeftijd.

met bijvoorbeeld een punten/certificaten systeem kunnen de klussers ervaring opbouwen.

vervolgens hang je aan elk ervaringsniveau een prijskaartje.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Als je dan in plaats van de keuze 16-18 , 19-21 en ouder dan 22 op het aanvraag formulier de keuzes maakt scholier, student enz.. En dan zelf de opdrachten verdeelt in die leeftijdscatagorien zodat je geen verlies gaat maken?

Als uit de benaming een leeftijdsindicatie kan worden afgeleid (en dat kan bijvoorbeeld bij "scholier" en "student") dan mag het niet. Zie voor voorbeelden deze link.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.