• 0

een vraag

Hallo, voor ieder die dit lees ik ben nieuw op deze site.

 

Mijn vraag is misschien wel een beetje dom, maar ik stel hem toch maar.Het zit namelijk zo, ik sta ingeschreven voor een winkelruimte in een winkelcentrum.

Met een ondernemersplan maken heb geen ervaring, daar ik met een franchiseorganisatie die winkel wil starten maken hun het ondernemersplan, met de argumentatie hun ervaring enz.

 

Maar met enkele telefonische vragen over b.v de inschrijving van datum was mijn contactpersoon gelijk aan het typen in de trent van " De organisatie heeft zich in geschreven op die datum" hier haakte in gelijk op in van, maar ik heb mij toch ingeschreven, toen kreeg als antwoordt van ja we laten alles naar jou verwijzen.

Hoe meer ik hierover nadenkt des te viezere smaak ik krijg.

 

Ik krijg namelijk sterk het idee dat hun het huurcontract naar zich willen toe trekken.

Moet toegeven ik moet het plan nog zien, ik loop vooruit op de zaken ( heb afspraak op 6-01-2004)

Maar na het inzien moet het gelijk opgestuurd worden (lang verhaal, maar inzending is krap ( moet voor de 14-01-2004 binnen wezen)

Ik vroeg om een kopie mee te brengen maar die is er niet?Ik heb wel gezegd telefonisch dat ik die dan wel zelf maak op de zaak.

 

Of zegt u gewoon toch zelf maken.Moet zeggen hier is nog een verhaal aan vooraf gegaan, maar dan wordt het helemaal een lang verhaal.

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

 

Gaarne suggestie

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is wat moeilijk om een suggestie te geven aangezien er niet veel van het gehele verhaal duidelijk is. Wat ik je wel kan vertellen is dat heldere communicatie ontzettend belangrijk is, vooral als je met andere partijen samen werkt.

 

Als iets je niet lekker zit zou ik mensen zo snel mogelijk confronteren. Dit is niet altijd even leuk, maar het is een stuk beter dan later met problemen zitten. Als je partners dergelijke confrontaties niet aan kunnen dan kun je je afvragen of dit mensen zijn met wie je samen zou willen werken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Je vraag is natuurlijk niet dom, volgens mij zelfs heel verstandig dat je hem gesteld hebt. Eén ding heb ik wel geleerd: haastige spoed is zelden goed. Je geeft aan dat er de nodige tijdsdruk is maar ik heb de indruk dat je nog lang niet alle 'ins en outs' van de organisatie kent. Een pand huren is een forse meerjarige verbintenis. Ik zou zeker niet onder tijdsdruk daar beslissingen over nemen. Als je echt wil ondernemen en je zelf de nodige capaciteiten en ideeen hebt zou ik er voldoende tijd voor nemen. Is dit het niet dan zijn er altijd wel weer andere en nieuwe mogelijkheden.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Wow, dat is snel.

 

Wil beide danken voor hen snelle reactie, het is niet zo dat ik een idee heb van "ik ga even een winkel starten”, mocht u die indruk hebben

Het is namelijk lastig als je niet teveel kan vertellen omdat er nu nog niets vaststaat.

Ik zal proberen een klein tipje van de sluier op te tillen

Ik ben al een geruime tijd in de branche zelfstandig ( 9 jaar )

Maar deze "nieuwe" winkel is op een heel ander niveau ( locatie, oppervlakte) niet zo dat ik dat niet aankan ( ben een heel klein beetje van de oude "stempel").

Ben immers zelf ook een consument, ik begrijp dus heel goed dat het niet alleen maar verkopen is.

 

U zult begrijpen dat de "cijfers" niet met elkaar zijn te vergelijken.

En dat dit moeilijk is over te brengen naar iemand die "cijfermatig, en misschien wel het idee heeft van kan die wel een dergelijk grote stap aan".

 

Toen ik mijn vraag op het forum gesteld had zat het geheel mijn niet lekker, en heb gebeld en hem mijn twijfel voorgelegd en heb daarop een duidelijk antwoord gekregen.

Ik was dus blij met u antwoord.

 

Wat "ins en out" betreft de organisatie, er zijn weinig in onze branche die daadwerkelijk back-up bieden ( kennis, condities, geld).

Vaak ben je welkom als je een goede winkel meebrengt.

Verder geloof ik voor in de toekomst dat het heel lastig/moeilijk voor de zelfstandige ondernemer gaat worden, dus organiseren zal een sleutelwoord worden.

En het huurcontract is redelijk,Die tijdsdruk is gekomen door o.a wisseling van de wacht bij verhuurder,niet terug bellen enz,

Door aanhoudend te blijven bellen heb toch mijn oriëntatie gesprek gehad.

Wat resulteerde dat er nog 2 mensen (uit een ander branche) over zijn.

 

Ben in ieder geval blij met het klankbord op dit forum.

 

Mvg, WJ

 

Link naar reactie
  • 0

Klinkt goed allemaal, ben erg benieuwd hoe het verder verloopt. Laat je ons weten wanneer we onze spullen bij jouw kunnen gaan kopen.

 

Trouwens, als je blij bent met higherlevel.nl kan je dat laten weten op: http://www.burger.overheid.nl/info/awardnominaties.asp we kunnen alle hulp goed gebruiken, dus stem graag.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.