Porteren van 2 telefoonnummers en de fax dan?

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort naar Ziggo zakelijk all_in_1 . Voordelen zijn kostenbesparing en alles op 1 zakelijke factuur waarbij tv gratis wordt omdat die in het basissignaal zit.

 

Natuurlijk is er ook een nadeel. Nu heb ik 3 nummers in gebruik met een ISDN lijn/centrale van KPN. Ziggo kan maar 2 nummers porteren (incl. zgn 1 msn nummer = extra ISDN nummer).

Heb overigens voor de zekerheid KPN gebeld of het msn nummer (mijn zakelijk nummer) ook mee kon en dat kon gelukkig na doorvragen en overleg met de afdelingschef. Het is zelfs zo dat mijn fax nummer, ook een msn nummer, gereserveerd blijft voor mij mocht ik ook de zaak weer bij KPN onder willen brengen.

 

Probleem is dus de fax. Die staat nu doorgeschakeld naar Efax en die is voor Ziggo klanten gratis als je alleen faxen wil ontvangen. Ik kan het nummer porteren naar Efax maar dan betaal ik 11 euro per maand terwijl ik max 3-4 faxen per maand ontvang en er 1 a 2 stuur.

Conclusie was dus om de fax te laten vervallen en mijn contacten die persé willen faxen het gratis Efax nummer te geven. Faxen sturen (bijv handtekening) kan met pdf scan per Email.

 

Vraag is of ik het faxnummer voordelig naar een 3e provider kan porteren en doorschakelen zodat niemand erg heeft dat er wat is veranderd? Iemand ervaring of ideeën.

 

Link naar reactie

Hallo Hans,

 

 

Mijn reactie betreft eigenlijk een vraag : Na (sinds december ) een hele hoop gedonder gehad te hebben bij Ziggo (lijn uitval, storingen, 3x storing in de modem, programeerfout in de modem en ga maar door...) stap ik volgende week over naar KPN.

 

Wat heeft jou nu doen besluiten om over te stappen naar Ziggo ??

 

Groet, Marcel

Link naar reactie

Hoi Marcel,

 

Heb nu al internet en digitale tv van Ziggo en heb bewust gewacht tot de kinderziektes uit de internettelefonie waren. In mijn omgeving hebben meerdere mensen Ziggo telefoon of alles in 1 en zijn daar erg tevreden over. Ik zelf dus ook over internet en TV.

 

Voordeel tegenwoordig is ook dat je vrij snel over kan stappen en voor noodgevallen mobiele telefoon en de dongel hebt. Desnoods ga je met de laptop bij McDonalds zitten werken. Het overstaprisico is dus minder dan een tijdje terug. Ook krijg je als ondernemer een hoger service niveau omdat ze begrijpen dat je afhankelijk bent van telefoon en internet.

 

VrGr Hans

Link naar reactie

Hallo Hans,

 

Bedankt voor je reactie, maar jammer genoeg deel ik de ervaring dus niet. Ziggo verkondigde zelfs hier in de straat/buurt dat het aan mijn bedrijf lag, dat de rest van de buurtbewoners er zo vaak "uit" lag.....

 

Tot aan december waren wij ook super tevreden, maar het lijkt wel een boycot op mijn lijnen op één of andere manier.

 

Maar goed, ik hoop dat het jou verder beter dan bij mij zal vergaan in deze.

 

Heb je vraag trouwens doorgestuurd naar een collega, die misschien morgen wat inhoudelijker op je vragen kan ingaan !

 

Groet Marcel

 

(off topic : zag afgelopen week je producten in het schap staan, en vond dat toch wel erg leuk om te zien ! ;D

"Hee. die ken ik ! ")

Link naar reactie

Ik zou ook eerst drie keer op m'n achterhoofd krabben voordat ik overging naar Zippo. Maar het is natuurlijk overal wat. Ik ben uit nood ook nog bij de KPN maar bel via 1601. Voor 1 ct per min naar de VS e.d. en voor 2 ct naar Oostenrijk, voor 3,5 ct naar China. Ik kan me nog de waanzinnige bedragen op de rekeningen van de KPN herinneren......

Link naar reactie

ook hier een niet zo tevreden ziggo gebruiker. Prive gaat het eigenlijk prima (alleen slechte telefoniekwaliteit - veel ruis) maar zakelijk (andere locatie) ligt het net er erg vaak uit. Ondanks dat ze snel zouden moeten reageren wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en steeds met een kluitje in het riet gestuurd onder het mom van onderhoud aan het net in de buurt. In mijn geval lukte het overigens niet om de kpn nummers (isdn) te porteren. Ik ben er bijna een jaar mee bezig geweest en heb het uiteindelijk maar opgegeven.

 

Het gekke is dat je als zakelijke klant meer betaalt maar minder service krijgt ???

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.