• 0

samenwerking

Hallo,ik heb al heel wat informatie gelezen maar ik zou toch graag aan jullie willen vragen wat jullie ervan denken. zonder echt te diep in te gaan op de details van het bedrijf etc.

ik zal eerst even een korte toelichting geven, ik ben sinds een half jaartje bezig met het opstarten van mijn eigen bedrijfje. ik krijg redelijk wat opdrachten binnen.

toch is het zo dat ik het niet helemaal rond krijg, de bedragen waarover het gaat zijn redelijk klein en ik krijg van het geld wat m'n bedrijfje opbrengt de kosten qua, verzekeringen, accountant ( voor de belasting, niet de omzet die doe ik zelf) niet rond.

nu heb ik afgelopen week gesproken met iemand die een zelfde soort bedrijf heeft maar het onderdeel wat ik aan biedt, niet in zijn pakket van diensten heeft zittten en dit ook niet van plan is om zelf te doen.

hij heeft een samenwerkign voorgesteld, dat hij alle verzekeringen, financieen, vergunningen enzo voor mij regeld, voor 10% van de winst. hij zegt dat hij geen eigenaar van de naam van mijn bedrijf hoeft te worden maar omdat hij zelf deze dienst niet aankan bieden denkt dat het een win win situatie is.

nu weet ik, klinkt heel mooi allemaal maar de vraag natuurlijk is dit het ook, of word ik keihard genept. wat je niet weet natuurlijk maar om dit zoveel mogelijk in te perken wil ik graag een lijst opstellen met punten wat ik in het contract willen hebben staan. mijn vraag aan jullie is dan ook, wat zou ik erin moeten zetten?

 

wat ik nog erbij wil vertellen is, is dat ik net begin met mijn bedrijfje en op dit moment student ben. ik had niet verwacht dat het zo hard zou gaan lopen en het is op dit moment voor mij bijna niet meer te doen om alles zelf te regelen. als hij de administratieve kant voor mij weg neemt en mij grotere opdrachten kan geven zodat ik financieel gezien beter uit komt klinkt het best aantrekkelijk, toch?

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo chica,

 

Ik denk dat je eerst moet proberen alles voor jezelf op een rijtje te zetten, voordat je in dit soort samenwerkingsverbanden stapt.

 

Je geeft aan dat het hard loopt, dat je redelijk veel opdrachten krijgt, maar dat het niet meer te doen is om alles zelf te regelen en dat je niet uit de kosten komt. Dat geeft mij de indruk dat je overhead per klus een groot deel uitmaakt van je werkzaamheden. Hoort die hoeveelheid overhead standaard bij dit soort werkzaamheden, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je tarief te laag is. Of is het onervarenheid en doe je die overhead over een half jaar fluitend?

 

Gaat die ander die overhead van je overnemen voor 10% van de winst (die je vooralsnog niet hebt)? Hoeveel uur werk raak jij daardoor kwijt en hoe ziet je financiële plaatje er dan uit? Hoeveel uur werk betekent dat voor die ander en welke winstverwachting (in €) heeft die daarbij? Hoeveel van die grotere klussen die hij je belooft kun je naast je studie aan? Als jij op een gegeven moment "nee" moet verlopen en daarmee zijn winst beperkt, kunnen de zaken wel eens anders gaan lopen dan jij nu voorziet.

 

Je hebt het over een win-win situatie. Probeer voor jezelf beide "win" kanten concreet te maken. Dus x uur minder overhead geeft jou ruimte voor y aanvullende opdrachten, die z uren kosten en w euro omzet opleveren met een winst van q euro, waarvan je 10% moet afdragen. Voor die ander betekent dat dan n uren werk voor 10% van q. Zie je aan beide kanten een duidelijke win, dan liggen er mogelijkheden. Zie je die niet, dan spelen er andere motieven en het kan geen kwaad om die eerst boven tafel te krijgen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hoi John,

Ik maak op dit moment wel degelijk een soort van winst. maar omdat de kosten van de verzekeringen/vergunningen en de accountant erg hoog zijn blijft er niks van over. deze kosten blijven ongeacht het aantal opdrachten hetzelfde.

als ik nu 20 uur aan mijn bedrijf besteed zijn het zeker 13 uur die ik kwijt raak met al het officieele afhandelen van de zaken omdat ik alles steeds uit moet zoeken.

dan zou ik eigenlijk 13 uur 'overhouden' om aan opdrachten die hij 'over' heeft te kunnen besteden denk ik dan..

bedankt voor je reactie, ik ga er nog even goed over denken..

 

Ik ben klaar voor de volgende stap: Kids-Time 2.0

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mijn advies luidt: houdt wel goed in de gaten dat 10 % van je winst een hoog bedrag is. Ik neem aan dat je in de toekomst groter wilt worden en wilt uitbreiden ?. Of wil je, je activiteiten in de toekomst het zelfde indelen als nu ? Kijk dus in ieder geval goed naar de toekomst, en zeker ook de voorwaarden van een eventueel contract ( m.b.t. de doorlooptijd ).

 

Ms&s

www.ms-s.nl

Ms&s Zakelijke dienstverlening, | Marketing | Sales | Boekhouding |

Uw boekhouding vanaf slechts 400 euro per jaar geheel verzorgd!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.