• 0

Netwerken op Linkedin

Is er aub iemand die mij wil helpen?

 

Ik wil via LInkedin mijn bedrijf onder de aandacht brengen:

online arbeidsbemidding via een geautomatiseerd platform.

 

Ik heb zelf een groep gemaakt, en heb mij aangemeld bij diverse HR groupen.

 

Wat ik nu eigenlijk wil:

Ik wil mijn platform onder de aandacht brengen bij HR-medewerkers en vragen of ze als BETA tester de site willen uitproberen. Ze kunnen feedback geven op het forum dat in de site geintegreerd is. Maar hoe pak ik dat nou aan???

 

Is er iemand die mij op weg wil helpen?

 

Willen jullie mij een stappenplan adviseren?

Hoe kom ik op een vriendelijke manier in contact met HR medewerkers, of eigenlijk: hoe zorg ik ervoor dat ze contact met MIJ opnemen/lid worden van mijn groep omdat ze nieuwsgierig zijn geworden.

 

Ik ben dus lid geworden van wat HR groepen. Kan ik daar zomaar links naar mijn site posten en vragen of ze zich als BETA-tester aan willen melden en dat er een aanmeldbonus klaar staat????

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

waarom niet? Daar zijn LI groups juist voor. Spam jouw group in de andere groups en meldt de link naar jouw site. Geen probleem.

 

Pas daar wel mee op! In sommige groepen is het echt not done. Net als hier op HL is het altijd zaak om eerst te kijken wat er al gebeurt en wat de toon en setting daar van is. Ik ben het er mee eens dat LI op dit moment vaak een spamhok is (jammer genoeg zijn er altijd mensen die alleen meer reclame hebben te maken en het niets boeit dat ze anderen er onnodig mee lastig vallen), maar in sommige groepen heeft zich wel degelijk een community gevormd die een eigen etiquette zal hebben. Als je daar spamt kan dat - net als hier op het forum - averechts werken.

Link naar reactie
  • 0

In veel gevallen hebben de group-owners hier regels voor opgesteld. Vaak kan je je spam nog kwijt in de job-sectie.

Wat ook nog een optie is: zet je netwerk aan het werk. Vraag hen om jou te helpen door jouw bericht door te sturen. Let wel: niet iedereen zal dit doen, maar alle beetjes helpen.

Als je zo'n bericht stuurt, stellen mensen het over het algemeen op prijs als je wat meer vertelt dan alleen je spambericht plaatst en een vraag aan de ontvanger wordt vaak ook goed ontvangen.

Zo stuurde ik afgelopen maandag een bericht naar al mijn linkedin contacten met als onderwerp "update". Ik vertelde over mijn nieuwe plannen die 1 juli gaan starten, vroeg ze om te reageren als ze iets te bieden/wensen hebben en mijn laatste zin was: "jij nog nieuwtjes?".

Inmiddels heeft ruim 20% gereageerd en bij de koffie vanochtend (Open Coffee) werd ik door heel veel contacten aangeschoten.

Misschien moet je ook gaan posten in andere dan HR-groepen, wie weet zitten daar ook geïnteresseerden, denk een beetje buiten de box.

Een laatste tip: doe wat goed voelt ;)

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

@ allen: bedankt voor de reakties!

 

ik had dus een groep aangemaakt en dacht: dan nodig ik mensen uit mijn DOELgroep uit, lid te worden van mijn groep. Maar ik kom tot de ontdekking dat dat niet kan. Ik kan ze vragen te "connecten" en dan pas kan ik ze via mijn groep uitnodigen. Dat is weer even een stap extra...

 

Maar wat is nu het beste:

via een bericht vragen of mensen lid worden van mijn groep zodat ze daar mijn informatie krijgen? Of vragen of ze met mij willen connecten??? Blangrijkste is dat ze lid worden van mijn site, dan hoe kan ik dat nu netjes voor elkaar krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Blangrijkste is dat ze lid worden van mijn site, dan hoe kan ik dat nu netjes voor elkaar krijgen?

 

Als je doel is dat ze lid worden van je site, dan kan je misschien beter een andere pad volgen. Presenteer jezelf als expert, toon je kennis en kunde via de sociale netwerken. Bijvoorbeeld door vragen te beantwoorden en mensen te helpen. Zorg er dus voor dat ze met jou willen connecten. Focus niet op het aantal connecties, maar op het aantal uitnodigingen dat jij krijgt om te connecten. Zomaar iemand benaderen of iemand in een groep "lokken" geeft je geen goed startpunt, maar een verzameling ijskoude leads.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik zo zie op Linkedin is dat de software veel minder mogelijkheden en toegankelijkheid biedt als een gewoon forum. Vooral als de zaak verwarrend wordt gemaakt met subgroepen e.d. Ook de overzicht-structuur is een hele stap minder dan op een forum, waar alles netjes in één menu wordt gepresenteerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.