• 0

Mag ik zomaar een reclamebord bij een boer neerzetten?

Ik ben in april 2010 een keukenspeciaalzaak begonnen en ik vroeg me af of ik een reclamebord zomaar kan neerzetten zonder dat ik een vergunning nodig heb. Bij navraag werd het me steeds onduidelijker. De één zegt: als er maar wielen onder zitten de ander zegt dat ik wel een vergunning nodig heb.

 

Wie kan me helpen?

 

Ik hoor het graag!

 

Bob Rodenburg

 

Een ondernemer is eigenwijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo, hier Miki van Antwoord voor Bedrijven.

 

Helaas ...je mag niet zomaar een reclamebord plaatsen.

 

Deze informatie vermelden wij op onze site:

 

Voor reclame die vanaf de openbare weg zichtbaar is, kunt u reclamebelasting aan de gemeente verschuldigd zijn. Het gaat bijvoorbeeld om billboards of lichtbakken. De afmetingen bepalen de hoogte van het tarief dat u verschuldigd bent. Het maakt niet uit of de reclameobjecten boven particuliere of openbare grond zijn geplaatst.

Voorwaarden

Voor het maken van reclame hebt u meestal een reclamevergunning nodig.

Voor reclame boven openbare grond bent u ook precario verschuldigd. Vaak zijn de kosten van de reclamebelasting en precariobelasting in één aanslag opgenomen.

 

Bron: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/belastingen/Reclamebelasting?

 

Mocht je een bord in een weiland langs de weg willen zetten dan kun je ook nog te maken krijgen met de provinciale landschapsverordening.

 

Ik raad je dus aan om om te beginnen bij de gemeente te informeren, en indien nodig bij de provincie.

 

Groeten, Miki

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

De rest ook bedankt voor de reacties!

 

Ik denk dat het wel duidelijk is! Het mag niet... er zijn dus regels voor. Daarom eerst even de gemeente en de provincie inschakelen.

 

Bedankt!

 

(Edit: afbeelding verwijderd, reclame hoort niet op Higherlevel.nl)

Een ondernemer is eigenwijs

Link naar reactie
  • 0

Beste Bob,

 

Het gebeurd wel eens dat bijvoorbeeld oude bussen of aanhangers worden gebruikt voor reclameuitingen langs de weg. Sowieso heb je voor "vaste" (niet mobiele) reclameuitingen officieel een vergunning van de welstand nodig.. Ik weet niet waar je gevestigd zit maar in sommige gemeenten (met name rondom het 'groene hart' en het westland) zijn de regels erg streng. Als je een bus, aanhanger o.i.d. langs de weg plaatst, zou ik adviseren deze eens in de zoveel tijd te verplaatsen. Als er namelijk klachten worden ingedient bij de welstand staan ze direct op de stoep. Sowieso is het verstandig om gemeentelijke grond te mijden, misschien kun je een deal maken met lokale bewoners / ondernemers

 

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/mag-ik-een-reclamebord-langs-de-weg-plaatsen.html

 

Succes ermee, weet dat velen je voor gingen in ludieke acties op, langs en over de weg:

http://peterevers.wordpress.com/2007/02/09/guerillamarketing-top-10/

 

EDIT:

Billboards en reclameborden die u net buiten rijksgrond plaatst, kan VenW niet zomaar weghalen. Zolang deze de verkeersveiligheid en doorstroming niet schaden, onderneemt VenW geen actie. Als objecten in de weg staan, is VenW afhankelijk van provincies en gemeente
Bron: Rijksoverheid

www.blomsma.nl, voor gegarandeerd kleurrijk print & drukwerk tot opvallende sign-producties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.