• 0

bedrijfsgegevens ongevraagd op internet gepubliceerd

Beste Forumleden,

 

Ik ben Part-time ZZP-er met een overvolle agenda, daarom maak ik bewust geen reclame.

Bij de KVK sta ik geregistreerd met mijn geheime privenummer dat tevens aangemeld is bij het bel me niet register.

Nu heeft google maps zonder toestemming deze gegevens gepubliceerd op het internet.

Ik heb gebeld met Google dat ze het direct moeten verwijderen maar dat doen ze niet, dat moet ik zelf doen?

Ze zeggen dat ze er niks aan kunnen doen omdat hun die gegevens ook maar van een bedrijf kopen.

Welke stappen moet/kan ik nu ondernemen tegen Google?

 

m.v.g.

 

Lukas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Lukas,

 

op het inschrijfformulier van de kamer van koophandel staat vermeld dat deze gegevens door derden kunnen worden opgevraagd, er staat ook een optie om te zorgen dat dit niet gebeurt.

 

Wat je je had moeten realiseren is dat het Handelsregister een openbaar register is en dat het niet handig is om daar een geheim telefoonnummer te vermelden, Het handelsregister is namelijk opgezet om andere ondernemers en consumten de gelegenheid te geven te verifieren wie achter die onderneming zit..

voor de toekomst je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid om te bedenken dat je je geheime nummer niet in een publiek register zet (je zult niet voor niets een geheim nummer hebben gekozen).

 

Maar goed dat overkomt meerdere mensen.. dus hoe te repareren?

 

je moet/kunt nu 2 dingen doen

 

bij de KvK

1a. een wijzigingsformulier invullen zodat je gegevens niet meer worden doorgegeven/verkocht aan derden. (dat raad ik altijd aan omdat je anders op een bepaald moment ook plat gegooid word met allerlei folders en aanbiedingen)

 

1b. een ander telefoonnummer opgeven (mag ook een 06 nummer zijn) zodat je geheime nummer weer "geheim" is. want dit nummer blijft volgens mij altijd zichtbaar bij de KvK site (de non mailing indicator van 1a zorgt allen derden verkocht mag worden in adresbestanden) want dit is als gezegd een openbaar register..

 

 

bij google kun je inderdaad zelf je gegevens gaan beheren en verwijderen via Google places.. Google is een internet bedrijf en er is weinig wat je met hun kunt regelen door middel van een brief sturen :-) maar gelukkig kun je het zelf doen.

volgens mij kan dat via deze link

 

http://www.google.com/support/places/bin/static.py?page=guide.cs&guide=28247&topic=28306

 

De link verwijst naar het deel van de handleiding hoe je verwijderd daarvoor moet je denk ik via "aan de slag" eerst een account aanmaken en jou bedrijfsgegevens claimen, de claim word geverifieerd en daarna kun je zelf bepalen welke informatie blijft staan of zelfs de hele vermelding verwijderen.

 

 

 

succes..

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.