• 0

bedrijfsgegevens ongevraagd op internet gepubliceerd

Beste Forumleden,

 

Ik ben Part-time ZZP-er met een overvolle agenda, daarom maak ik bewust geen reclame.

Bij de KVK sta ik geregistreerd met mijn geheime privenummer dat tevens aangemeld is bij het bel me niet register.

Nu heeft google maps zonder toestemming deze gegevens gepubliceerd op het internet.

Ik heb gebeld met Google dat ze het direct moeten verwijderen maar dat doen ze niet, dat moet ik zelf doen?

Ze zeggen dat ze er niks aan kunnen doen omdat hun die gegevens ook maar van een bedrijf kopen.

Welke stappen moet/kan ik nu ondernemen tegen Google?

 

m.v.g.

 

Lukas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Lukas,

 

op het inschrijfformulier van de kamer van koophandel staat vermeld dat deze gegevens door derden kunnen worden opgevraagd, er staat ook een optie om te zorgen dat dit niet gebeurt.

 

Wat je je had moeten realiseren is dat het Handelsregister een openbaar register is en dat het niet handig is om daar een geheim telefoonnummer te vermelden, Het handelsregister is namelijk opgezet om andere ondernemers en consumten de gelegenheid te geven te verifieren wie achter die onderneming zit..

voor de toekomst je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid om te bedenken dat je je geheime nummer niet in een publiek register zet (je zult niet voor niets een geheim nummer hebben gekozen).

 

Maar goed dat overkomt meerdere mensen.. dus hoe te repareren?

 

je moet/kunt nu 2 dingen doen

 

bij de KvK

1a. een wijzigingsformulier invullen zodat je gegevens niet meer worden doorgegeven/verkocht aan derden. (dat raad ik altijd aan omdat je anders op een bepaald moment ook plat gegooid word met allerlei folders en aanbiedingen)