• 0

paar ideeën van het net

Een simpele maar redelijk heldere top10 voor startende (ICT) ondernemers... Ik vindt trouwens dat dit voor alle industrieën kan gelden.

 

1. Hou je fulltime baan voorlopig nog aan. Begin je e-commerce website in je vrije tijd.

2. Huur niet. Werk vanuit huis en ontvang klanten in de lobby van een hotel.

3. Neem geen personeel aan. Neem dat nou van mij aan. Doe het niet. Werk met freelancers, consultants of uitzendkrachten.

4. Hou geen voorraad aan. Eerst verkopen, dan inkopen.

5. Denk altijd aan klanten. Waar je ze kan vinden en hoe je ze kan behouden.

6. Verkoop niet op krediet.

7. Ken je doel. Wat is jouw doelstelling? Schrijf het op. Vandaag nog.

8. Neem een risico. Om echte succes te behalen moet je dat een keer doen. Als je faalt, behaal je later alleen maar nog grotere succes.

9. Maak vrienden. Netwerk. Overal. Met iedereen. Vergeet de namen van mensen nooit.

10. Droom in het groot. Opereer in het klein.

 

Gevonden op DIOn

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ook een hele goede tip:

 

Visitekaartjes ... zijn belangrijk, die heb je gelijk als je van start gaat.

Maar vermeld op de achterkant in één zin of in circa 3 trefwoorden wat je bedrijf doet.

Want .... mensen krijgen zat visitekaartjes en bewaren deze vaak.

Na een tijdje herkennen ze misschien je naam nog, maar weten ze niet meer precies waarover  ze je gesproken hebben en waarvoor ze je kunnen benaderen.

Een eenvoudige tip, die veel bereikt.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Schrijf op het visitekaartje dat je krijgt een datum, en als je gedisciplineerd bent, voeg ik een outlook achtig programma drie regels toe aan het adres waarom je je die ontmoeting wilt herinneren.

Nog verder gaand, zet de verjaardag in je organizer of een andere reden om die persoon even kort weer te ontmoeten (telefonisch)

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip:

 

stel een adviesraad in voor je bedrijf en benader daarvoor mensen die je verder kunnen helpen (die een goed netwerk hebben). De meeste mensen die je benadert vinden het leuk om mee te denken met een jong bedrijf mits het niet teveel tijd kost. Dit los je op door een virtuele adviesraad (emaillijst ofzo) in te stellen en maar 1 of 2 keer per jaar samen te eten of te borrelen.

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Nog een tip:

 

Denk eens na over het samenwerken met partners. Andere bedrijven/mensen die jouw activiteiten kunnen aanvullen met kennis en kunde, waarbij jij zelf op jouw vakgebied waar mogelijk de andere kunt helpen. Door goed samen te werken zodat je je allebei op de eigen kernactiviteiten kunt richten kunnen beide bedrijven profiteren van de samenwerking.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens!

 

Maar investeer dan ook in die partners! Verwacht er niet van alleen wat van ze te ontvangen, maar "gun" ze ook wat...

 

Precies, samenwerking komt van twee kanten, en levert als het goed is voor beide kanten voordelen op.

 

Nog één:

 

De tevredenheid van een klant/afnemer met jouw bedrijf en jouw producten weegt zeer zwaar. Mond-tot-mond reclame is voor veel bedrijven van groot belang, en er zijn geen betere verkopers voor een bedrijf dan tevreden klanten die aan anderen hun positieve ervaringen met jou vertellen. Zorg er dus voor dat elke klant een tevreden klant is, dit werkt puur in je eigen voordeel.

Link naar reactie
  • 0

Create extraordinary results with ordinairy people!

 

Probeer niet altijd mensen te zoeken die heel erg veel expertise in huis hebben, hoogwaardige functies hebben bekleed enz. Zij zijn relatief gezien minder flexibel en zeer kostbaar voor je jonge bedijf! Zij zijn geen voorwaarde voor succes maar kunnen uiteindelijk misschien je succes vergroten.

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Als je dingen verkoopt is het handig om bijvoorbeeld ook via ebay te verkopen. De feedback die je van de kopers krijgt kan je ook als referentie voor niet ebay gebruikers gebruiken.

 

Ebay is slechts een voorbeeld, positieve feedback via het Internet welke te achterhalen is is wat mij betreft altijd handig.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als je gebruik maakt van E-bay zorg er dan wel voor dat je ook snel respons hebt.

Meerderemalen lees ik dat bedrijven die E-bay aanbieden dramatische cijfers laten zien als het om respons gaat. Met name omdat er een stroom van digitale reacties komen waar ze qua manuren niet op gerekend hebben en het vervolgens geen prioriteit meer heeft.

Net als in de off line wereld is aftersales/respons dus belangrijk.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.