• 0

Incasso Engeland ?

Eind november vorig jaar een levering aan een trouwe klant geleverd, met een totale waarde van +-1800€.

 

Na diverse betalingsherinneringen bleef de betaling uit. Uiteindelijk bleken ze "problemen" te hebben.

 

Hoe of wat weet ik nog niet exact.

 

Wat kan ik nu het beste doen om meer te weten te komen en het geld te krijgen ?

Wij leveren in principe onder voorbehoud.

Berik.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is helaas geen studiecasus (naast mijn studie werk ik nog altijd in het bedrijf van mijn vader)

 

Wij hebben eind november een partij gereedschap uitgeleverd naar een trouwe klant in Engeland. Trouw in de zin dat hij jaarlijks een redelijk omzet opleverde, doch altijd wel laat betaalde.

 

Nu is de betaling dus helemaal uitgebleven en vragen we ons af wat de mogelijkheden zijn.

 

edit:

Kun je dit bijv uit handen geven aan incassobureau;s op basis van no cure no pay, of iets dergelijks ? Wij zijn namelijk een klein bedrijf en hier weinig bekend mee. Daarnaast lijken de kosten mij niet op te wegen tegen de "baten", het innen van een betaling van 1800 euro.

Berik.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik had laatst een Duitse klant die de annuleringskosten van een reis niet wilde betalen. Het bedrag was vele malen kleiner als die 1800,- van jou. Ik had al contact opgenomen met een incassobureau, maar de dreiging was blijkbaar voldoende - ineens heeft ze wel betaald.

 

Incasso is voor mij een principe kwestie. Misschien niet altijd slim, maar niemand gaat bij mij een dienst afnemen en dan niet betalen.

 

Neem anders contact op met creditreform (een Duitse concullega werkt met de Duitse tak naar tevredenheid samen), die zitten in heel Europa. Ik had contact met het kantoor in A'dam (maar verder geen ervaring met ze, omdat het - gelukkig - niet zo ver kwam):

http://www.incasso.net/bureau-details/bureau/ridder-incassobureaus-1/?tx_ttbureaus%5BbackPid%5D=29&cHash=b95f05e055

 

 

Link naar reactie
  • 0

beste Kees

 

Alleen maar wat oude topics kicken waarin je meldt dat iemand beter wat incassobureaus moet bellen is niet echt hulpvaardig, maar lijkt verdacht veel op promotie van je eigen toko.

 

Verzoek je om:

- te reageren in actuele topics;

- daarin je kennis te delen en niet elke keer maar zeggen dat iemand een incassobureau moet bellen

 

groet

Joost

 

HL admin

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wellicht dat de volgende twee instanties u hierin kan adviseren:

 

De Nederlands-Britse Kamer van Koophandel

'Oxford House'

Nieuwezijds Voorburgwal 328L

1012 RW AMSTERDAM

THE NETHERLANDS

info@nbcc.co.uk membership@nbcc.co.uk

Tel +31 20 421 7040 (all depts)

 

 

Marktadviseur van de EVD Internationaal voor Engeland

Mw Marielouise Ket

Telefoon: +31 88 602 88 44

 

Met vriendelijek groet,

 

Winod Debipersad

Antwoord voor Bedrijven

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels de zaak uit handen gegeven aan de Metaalunie. Deze hebben ook een incasso afdeling.

De kosten zijn 25 euro, verdere kosten worden op debiteur verhaald.

Naast het openstaande bedrag zullen zij ook proberen rente te verhalen.

 

Even afwachten hoe het afloopt verder.

 

Berik.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.