• 0

Innovatief en origineel marketeren en acquireren

Ik heb en hoveniersbedrijf met een doelgroep die zeer verscheiden is. Voor marketing heb ik al verschillende flyeracties gedaan.(huis-aan-huis).

 

Zat zelf te denken aan een flyer in een brief-vorm met een zomeractie. Of is flyeren te ouderwets? Zou iemand mij advies kunnen geven hoe ik nu op een andere manier kan acquireren die origineel is en een brede doelgroep (oud en jong) aanspreekt?

 

Bij voorbaat dank voor reactie en hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat in onze regio vaak gebeurt is,

Op rondtondes maken hoveniers en tuincentra prachtige werken. Waarop zij advertentieruimte ( in de vorm van bijvoorbeeld een bord ) kunnen huren van de gemeente. Dit is weer eens iets anders dan flyeren om bekend te worden onder je doelgroep.

Misschien kun je eens met de gemeente contact opnemen of een dergelijke constructie bij jullie ook mogelijk is.

 

Ms&s

www.ms-s.nl

Ms&s Zakelijke dienstverlening, | Marketing | Sales | Boekhouding |

Uw boekhouding vanaf slechts 400 euro per jaar geheel verzorgd!

Link naar reactie
  • 0

Heer Kamphuis,

 

1. Ik zou ten eerste de doelgroep onderverdelen in een aantal segmenten.

2. Hierna zou ik nadenken over wat jouw toegevoegde waarde is voor deze segmenten

3. Daarna zou ik een manier gebruiken om je segmenten te benaderen. Flyeren lijkt mij meer een medium voor als je een extreem grote doelgroep heb. bijvoorbeeld een restaurant.

 

Zorg dat mensen je kennen in de gemeenschap; voeg waarde toe voor hen door bijvoorbeeld tuiniers adviezen te geven; daarna zullen mensen vanzelf bij je komen voor opdrachten.

 

Misschien kun je samenwerkingsverbanden aangaan met architecten en aannemers in de buurt (indirecte verkoop)

 

Het lijkt mij dat je eerder een boost nodig heb om het balletje te laten rollen ....

Gr Tom

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb nog een aanvullende tip. Neem contact op met de gemeente en bied aan om het groen op een ongelijkvloerse kruising te onderhouden gedurende een jaar en vraag als wederdienst de mogelijkheid om daarop een bescheiden bord te plaatsen met de bedrijfsgegevens.

 

 

 

(sorry, melige bui)

 

Er zijn meer plekken die je kan adopteren. Een stuk braakliggend land, een bouwplaats. Een speelplaats. Doe gewoon iets bijzonders op een zichtbare plek. Pacht één parkeerplaats bij een grote supermarkt en maak daar een parkeertuin van.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Verzorg plantenbakken naast deuren van bevriende winkeliers of dienstverleners, met een bordje van jouw hoveniersbedrijf daarop. Dat heeft ook attentiewaarde. Bijvoorbeeld een ijssalon, café of huisartsenpraktijk. Of verzorg groenaankleding bij lokale evenementen.

 

Virtueel Risken op een Google map is misschien ook wat, ook geschikt voor glazenwassers. Bied daarbij een 'ik-ben-toch-in-de-buurt'-korting, ofzo...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.