• 0

Micropayments

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactied tot dusver.

 

Ik zal even wat toelichten. Op onze website bieden we diverse diensten aan die mensen kunnen gebruiken op hun eigen website ( gastenboek, Mailformulier ) Echter, deze hebben alleen een beknopte vorm van restricties en reclame. Nu willen we graag versies zonder reclame aan gaan bieden, met uitgebreideren mogelijkheden, tegen betaling.

 

Een kennis van me attendeerde me op micropayments. Het systeem wat wij in gedachten hadden was bellen naar een nummer wat eenmalig 1.30 kost. Dit zou dan bijvoorbeeld een keer per jaar kunnen gebeuren. Dit geeft onze leden de mogelijkheid de reclame te verwijderen en hun dienst een extra functionaliteit meegeven.

 

Zelf hadden we ringtonio.nl op het oog, die iets dergelijks ook als product verkoopt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0
Een kennis van me attendeerde me op micropayments. Het systeem wat wij in gedachten hadden was bellen naar een nummer wat eenmalig 1.30 kost. Dit zou dan bijvoorbeeld een keer per jaar kunnen gebeuren. Dit geeft onze leden de mogelijkheid de reclame te verwijderen en hun dienst een extra functionaliteit meegeven.

 

Een collega/kennis van me gebruikt iets dergelijks (SwitchPoint) op www.leren.nl.1,30 per gesprek.

Als ik zijn post op Usenet mag geloven, is het voor betalen voor webcontent het beste systeem wat hij tot nog toe is tegengekomen, maar het feit dat er mar liefst 16 FAQ's staan op de pagina waar je e.e.a. moet gaan bellen, toont wel aan dat het ook nog maar behelpen is.

 

Persoonlijk ben ik heel benieuwd naar hoe Wallie-Wallie en MiniTix (RaboBank) zich gaan ontwikkelen, maar ik ben vooralsnog bang voor een chipper/chipknip-debacle: iedere partij probeert met alle geweld zijn eigen systeempje door te duwen.

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Heb net voor de lol even gezocht bij ilse op 'real-time micro payment'... eerste match was:

 

http://ganges.cs.tcd.ie/mepeirce/Project/oninternet.html

 

Er staan hier nog VEEEEEEEEEEEL meer soortgelijke initiatieven... Wallie zie ik er trouwens nog niet bij staan...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Dennis, ik heb net contact gezocht met FirstGate (uiteraard jouw naam even als referentie vermeld ;) ) om te kijken of ze me de betaalfunctie kunnen bieden die ik zoek.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist via e-mail een keurig informatie pakket ontvangen, met contractvoorwaarden e.d. Provisie is wel hoog, maar vaste kosten zijn erg laag, dus voor een kleine ondernemer wel aantrekkelijker ;-)

 

Daarnaast had ik een aantal technische vragen, waardoor ik een keurige installatiehandleiding toegestuurd kreeg, waaruit blijkt wat er allemaal mogelijk is... dat is dus veel meer dan dat je van de site leest!

 

Ook blijkt Modern Media (de distributeur van Firstgate) in de hele benelux actief te zijn. Daarmee zijn ze voor zover ik heb gekeken toch een van de weinige micro-payment transacties die ook buiten nederland kunnen functioneren... Buiten de benelux wordt Firstgate namelijk nog in een heleboel andere landen ondersteund....

 

Ik ga de hele berg informatie even rustig doorlezen om te bepalen of mijn wensen hiermee inderdaad te realiseren zijn....

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Firstgate verdient in verhouding veel aan zogeheten "cancellations". De ondernemer ontvangt geen inkomsten uit cancellations, maar Firstgate berekent hierover wel de volledige(!) commissie PLUS nog een extra bedrag a 6 euro per cancellation en rekent daar ook nog 16% VAT over.

 

De ondernemer zelf krijgt geen nadere gegevens over deze "cancellations".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.