• 0

Borgstelling Qredits startende ondernemer ???????

Goeiendag

 

Helaas kan ik geen antwoord vinden via de zoekfunctie.

 

Ik ben bezig om vanuit een ww uitkering een eigenbedrijf op te zetten via een franchise concept.

Ik zit inmiddels al in de startperiode van 6 maanden en alles is rond , op de financiering van 24.000 euro na.

 

Ik heb al een gesprek gehad met Qredits en ze vonden alles er goed uit zien .

Alleen willen ze voor de financiering iemand hebben die borg kan staan voor me, en die heb ik helaas niet.

Ook het Uwv kan niets doen zeggen ze .

 

( LET OP dit is geen oproep voor iemand die borg kan staan )

 

Ik heb al een paar banken aangeschreven en dit is in behandeling en heb ik een afspraak staan met mijn gemeente om te kijken of er mogelijkheden zijn.

 

Mijn vragen zijn eigenlijk : 1 is dit bekend van Qredits omdat iedereen die ik er over sprak mij raar aankeek.

2 heeft iemand nog andere tips wat ik zou kunnen doen ?

Ik hoor graag van jullie

 

 

alvast mijn dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is zeker zeer vreemd dat Qredits borg vraagt. Die zijn zelf een "borg" van de overheid. Maar goed ik heb eerder een opmerking op deze forum gemaakt over Qredits. Zijn gasten die niets anders waard zijn dan eigen portemonnee. Al het geld welk in die pot van die "bank"komt (overheid en eu) verdwijnt een kwart naar zogenaamd beheerskosten. Ga maar iemand van die mensen kennen die het fonds beheren en verzeker je, je krijgt het voor mekaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Het antwoord op je vraag staat gewoon in de kredietvoorwaarden zie onder het artikel..

 

dus ja je moet zelf voor voldoende borgstelling kunnen zorgen..

 

Zekerheidstelling

11.1. De schuldenaar is verplicht door middel van een stille verpanding van de activa, behorende tot zijn onderneming, zekerheid te

stellen voor de nakoming van zijn verplichtingen uit de leningovereenkomst jegens Qredits.

11.2. Is die gestelde zekerheid onvoldoende geworden dan is de schuldenaar verplicht desgevraagd die zekerheid aan te vullen of te

vervangen.

11.3. Een verzoek als bedoeld in artikel 11.2 dient schriftelijk te geschieden en de reden van het verzoek te vermelden.

11.4. De omvang van de gevraagde zekerheid dient in redelijke verhouding te staan tot het beloop van de verplichtingen van de

schuldenaar.

 

Als je zelf niet voldoende borg of niemand kent die borg wil staan dan zou je ook eens kunnen kijken naar het BBMKB - Besluit borgstelling MKB .

Hier kun je onder bepaalde voorwaarden lenen waarbij tot maximaal 80% word geleend met overheidsborgstelling

 

 

Qcredits is niet een overheidsinstelling maar een samenwerkingsverband waar de overheid wel in is betrokken quote van de site

 

Qredits is geen bank maar een landelijke kredietinstelling voor ondernemers. Qredits is de handelsnaam van Stichting Microkrediet Nederland. Deze stichting (zonder winstoogmerk) is een uniek samenwerkingsverband tussen ABN AMRO Bank, ING Nederland en Rabobank Nederland en het Fonds Werken aan Wonen, het ministerie van Economische Zaken en het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

 

Dat is nu juist het gekke , de adviseur van Qredits spreekt met geen woord over een borg van de overheid.

Het lijkt mij dat iemand van Qredits juist zou kunnen helpen met een borgstelling ????

 

 

Ik zal het zeker even proberen met de link die ik gekregen heb.

Alvast mijn dank

Link naar reactie
  • 0

dit jaar staat op de prognose dat ik een omzet zal halen van € 49.000,-

voor 2010 zal dat ongeveer € 60,000,-

en voor 2011 zal dat ongeveer € 78.000,- zijn.

 

Ik moet hier wel bij zeggen dat dit reeele cijfers zijn en dat een aantal van mijn collega,s ( mede franchisers ) daar dik boven zitten met een omzet van € 75.000,- het eerste jaar en het tweede jaar al over de ton heen gingen.

 

Ik verwacht zelf dat ik het benodigde krediet binnen 2 jaar afbetaald heb .

 

Ik ben hier vrij zeker van want zodra de verbouwing van mijn eigen huis klaar is ( verwachting 3 maanden ) deze gelijk in de verkoop gaat en de betrokken makelaar heeft mij verteld dat hij hem makkelijk kwijt raakt ( 6 weken) met een overwaarde van ongeveer € 30.000,-

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat er een borgtocht van de Nederlandse Staat wordt aangevraagd?

 

Dit is niet ongebruikelijk als er te weinig zekerheden afgegeven kunnen worden.

 

 

 

 

nee daar had de adviseur het niet over, wel over familie ,vrienden etc

Link naar reactie
  • 0

je makelaar is een optimist. kan hij garanderen dat die 6 weken niet 6 maanden wordt. Vraag hem of hij voor nops doet als die 6weken niet haalt. De aflossing bij Qredits willen zij meestal dat het 60 maanden loopt. De afbetaling kan pas na 6 maanden beginnen als het tot een akkoord komt.

Link naar reactie
  • 0

je makelaar is een optimist. kan hij garanderen dat die 6 weken niet 6 maanden wordt. Vraag hem of hij voor nops doet als die 6weken niet haalt. De aflossing bij Qredits willen zij meestal dat het 60 maanden loopt. De afbetaling kan pas na 6 maanden beginnen als het tot een akkoord komt.

 

Dat hele makelaars verhaal is nu nog niet aan de orde, en met Qredits is niet gesproken over een snellere afbetaling.

Wel of die mogelijkheid er is maar niet meer dan dat.

Als het 60 maanden is vind ik ook geen probleem dan kan ik tenminste wat opzij houden .

 

Waar het omgaat is dat ik zonder borgstelling niet bij Qredits terecht kan , terwijl bijna iedereen en met name de kamer van koophandel Qredits adviseert

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de Qredits rond gekregen met een borgstelling van een levensverzekering, of overlijdensverzekering, of hoe het beestje ook heet. Deze verzekering is nu dus verpand, zoals men dat noemt.

 

Deze borgstelling vragen "normale"banken ook, en ik had dan ook niet anders verwacht.

 

Qredits is niet de makkelijkste, en zeeeeer zeker niet de snelste, maar je moet aan criteria voldoen die zij bepalen. En die criteria kunnen ook nog eens bijgesteld worden.

 

Succes !

 

Link naar reactie
  • 0

@ PJ (Peter, toch ?)

 

 

Je gaat naar Qredits (met een wondermooie "Q" overigens ;D) wanneer je bij een andere bank geen financiering krijgt.

 

Dit kan bijvoorbeeld liggen aan een BKR registratie. Als voorbeeld mijn eigen situatie :

 

Ik had een geweldig bedrijfsplan en ingeleverd bij 3 banken. Alle 3 helemaal enthousiast, in verhouding weinig financiering nodig en dus ook weinig risico, effe BKR testen....****TILT***** !!!!

 

En mijn BKR (kan trouwens iedereen opvragen voor zichzelf, dan weet je hoe je geregistreerd staat) ziet er pico bello uit !

 

Een GSM abonnementje, een PL-tje van al 15 jaar zonder achterstanden, en een afboeking van de bank. Geen creditcards, schulden of wat dan ook.

 

Maar de banken maakt dat niet uit. JE HEBT EEN BKR REGISTRATIE...KLAAR ! Uitleg geven, hoeft niet, onderbouwing hoeft niet, je bent gewoonweg klaar met je aanvraag.

 

En Qredits kijkt dus wel verder dan de neus lang is, en wil graag weten hoe of wat. Waarom had je toen die PL nodig, en wat houdt die afboeking in ? En wanneer de antwoorden eerlijk, oprecht en naar hun zin zijn, gaat men door naar de volgende stap. Terwijl de banken dus per direct de deur dichtgooien.

 

Edit : de rent is 9.5%, dus best fors, maar ze denken wel met je mee, om bijvoorbeeld de eerste 6 maanden geen aflossing te betalen, maar alleen de rente, zodat je je cash flow kunt gebruiken. Maar je snapt ook wel, dat het slimme jongens zijn....

Link naar reactie
  • 0

Ja... ;)

 

Ik heb ook even op de website van de BKR gekeken. Inzage van je eigen gegevens kan alleen via je bank. De bank is verplicht je dat te laten inzien als je er om vraagt.

 

Ik kan je niet helemaal volgen geloof ik. :-\

 

Wanneer je je BKR wilt opvragen, moet je inderdaad naar je bank, of zelfs "een" bank. Dan krijg je een standaarformuliertje mee, wat je moet invullen, je betaald 5 of 10 euro en een week later krijg je je BKR rapportje thuis, en weet je precies hoe je geregistreerd staat.

 

Heb je bijvoorbeeld 3 GSM abo's, een aantal "Wehkampjes", een kortingkaart van de Gamma......kan het gebeuren dat je steuntrekkende, zwartwerkende buurman wél een financiering krijgt, maar omdat je als ondernemer ooit een achterstand hebt gehad bij de bank (inlossing), zelfs in een redelijk ver verleden, kan het gebeuren dat jij dus niks voor elkaar krijgt...

 

Tot morgen. btw...

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de Qredits rond gekregen met een borgstelling van een levensverzekering, of overlijdensverzekering, of hoe het beestje ook heet. Deze verzekering is nu dus verpand, zoals men dat noemt.

 

Deze borgstelling vragen "normale"banken ook, en ik had dan ook niet anders verwacht.

 

Qredits is niet de makkelijkste, en zeeeeer zeker niet de snelste, maar je moet aan criteria voldoen die zij bepalen. En die criteria kunnen ook nog eens bijgesteld worden.

 

Succes !

 

 

ook dat vroeg die adviseur of ik er een probleem mee zou hebben voor een arbeidsongeschikt/overlijdensverzekering.

Vond ik geen probleem, maar zelfs dat was niet genoeg.....

Ze willen gewoon dat er iemand mee tekent en thats it,

Daarom vroeg ik mij af of er nog andere wegen zijn naar een krediet of een eventuele borgstelling

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben vorige week ook een aanvraag gedaan bij Qcredits. Het eerste begin is al niet heel positief.

 

Werd vandaag door Qcredits gebeld en die wilde me alleen even vertellen dat het niks word omdat wij ons begeven in de financiele sector. Ons ondernemingsplan en financiele onderbouwing had de meneer van Qcredits half gelezen. Hij had zijn beslissing al snel gemaakt. Na een kwartier aan de telefoon met mijn beste beentje voor toch een afspraak kunnen los krijgen. De slagingskans schat de meneer van Qcredits op 5%.

 

Weinig hoop dus.

 

Wij hebben in maart dit jaar onze AFM vergunning gekregen. We zijn toen om tafel gegaan met bijna alle grote verzekeringsmaatschappijen. Niemand wilde met ons samenwerken puur omdat we een startende onderneming zijn, daarnaast hebben we een kleurtje omdat we geadopteerd zijn. Uiteindelijk hebben we een service provider gevonden. Het nadeel is nu dat zij de provisie pas in augustus uitkeren en ons potje is praktisch leeg. We zijn in juni begonnen met het lopen van afspraken.

 

We staan nu eigenlijk met onze rug tegen de muur. Het niet verkrijgen van een aanstelling bij de maatschappijen koste te veel tijd. Een aanstelling krijgen bij de service provider duurde ook veels te lang.

 

Daarbij waren ik en onze compagnon onze baan al kwijt, mijn compagnon omdat zijn contract niet werd verlengt door een reoganisatie en ik doordat ik door een reorganisatie uit de buitendienst moest (dus weer binnen op kantoor moest gaan zitten), mijn leaseauto moest inleveren en het bedrijf 200 km van mijn huis was.

Ik was eigenljik wel gedwongen zelf ontslag te nemen, de organisatie wilde niet meewerken aan een vaststellingsovereenkomst. Achteraf had ik natuurlijk geen ontslag moeten nemen maar mijn inschatting was dat we sneller inkomsten uit de onderneming zouden hebben.

 

Het liquiditeitsprobleem dat we hebben is eigenlijk klein. We zouden het al redden met 5.000 a 10.000 euro. We zouden met 20.000euro echte stappen kunnen maken om ons naar the next level te brengen.

 

We richten ons niet zoals de gewone intermediair. We hebben iets waar nog markt voor is. Vermogensbeheer en beleggingen vanaf 30.000 (meestal begint het bij 75.000). Wij bieden life settlement producten en prodcuten met een drawdown van 0%. Looptijd tot de 3 en 5 jaar. Rendement 8% - 10%

 

Wie heeft er tips?

 

Wie denkt dat we bij Qcredits nog kans maken?

Link naar reactie
  • 0

De gemeentes hebben een mogelijkheid borgstelling af te geven voor hen die uit een uitkeringssituatie een eigen bedrijf willen starten.

 

De wet gaat wel uit van WW en dus niet van een gewezen ambtenaar die een wachtgeld vergoeding krijgt.

 

Daar had m.i.z. alle partijen als k.v.k en banken je op moeten wijzen.

 

Het hebben van een BKR notering hoeft geen probleem te zijn en het niet hebben is eerder een probleem voor banken.

 

Als je nooit een lening heb gehad, waarom heb je die dan nu wel nodig. Aan een BKR notering kunnen ervaringen met verplichtingen en aflossingen in de afgelopen vijf jaar worden beoordeeld en kunnen dus zeker in het voordeel van een positieve beslissing leiden.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

@focusadvies:

 

Ik heb alles kunnen regelen via de Abn.

Ze vonden mijn ondernemingsplan zeer goed in elkaar steken , mede ook doordat ik via een vrij grote franchise organisatie wil gaan werken.

Moet zeggen dat het een prettig gesprek was met de adviseur, en alles is uitvoerig besproken .

ook mijn jaar cijfers waren reeel en haalbaar volgens hun

Link naar reactie
  • 0

Klein stukje algemene werkwijze Qredits (zonder "c" achter de "Q" overigens ;) )

 

Bij een financieringsaanvraag bij de bank met een BKR registratie kun je het in principe gewoon vergeten. De bank ziet de registratie en is klaar met je. Klaar, over, uit, basta.

 

Bij Qredits wil men ook weten waarom je een BKR hebt, en vraagt naar de achterliggende redenen. Wanneer deze plausibel zijn, is er voor Qredits in principe geen reden om een financiering te weigeren.

 

Natuurlijk zijn ze wel erg streng. En inderdaad vragen ze je een polis af te sluiten (tbv de dekking) en wordt je bijna verplicht een door hen aangestelde coach in te huren. Kijk, ieder verdient de centen op de eigen manier, en zij zo. Aan de ene kant helpen ze de ondernemer die ergens anders niet aan de bak komt, maar je betaald er wel grof voor. 9,5% Rente voor je lening, 200 piek voor je zogenaamde coach....

 

En je partner zal in ieder geval ook mee moeten tekenen inderdaad.

 

Ik zal Qredits niet de hemel in prijzen, maar IK ben er in ieder geval een stuk mee op weg geholpen !

Link naar reactie
  • 0

Het begrip BKR registratie wordt hier niet altijd goed uitgelegd waardoor er misverstanden kunnen ontstaan.

 

In de meeste gevallen wordt bedoeld een aantekening bij het BKR i.v.m. het te laat betalen van aflossing, mobiel telefoon abonnement of hypotheek achterstand groter dan twee maanden e.d..

 

Je zou dus moeten spreken van een BKR registratie met een negatieve aantekening om de zaken zuiver te houden.

De Kanjer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.