Jump to content
mattiepelzer
Verberg

Schade door uitzendkracht bij klant

vraag

Hi All,

 

Voor een nieuw te straten onderneming ben ik benieuwd welke verzekeringen ik het beste kan afsluiten.

 

Ik zal even kort een omschrijving van de onderneming geven. Het bedrijf gaat hulp bieden bij klanten (vooral praticulier en wellicht later ook zakelijk) thuis op het gebied van huishouden, klussen, tuinhulp, verhuizen, boodschappen doen enz. Hiervoor willen wij in de toekomst in heel Nederland deze diensten gaan aanbieden door voornamelijk jongeren vanaf 16 jaar maar we hebben ook ouderen ervaren flexpolers in ons bestand staan. De verloning laten wij doen via een uitzendbureau.

Voorlopig werken wij vanuit thuis dus hebben wij geen bedrijfspand, inventarus of voorraad.

 

Welke verzekeringen kan ik het beste allemaal afsluiten en aan welke kosten moet ik denken.

 

Daarnaast nog de vraag stel iemand stoot een vaas om wie moet deze kosten dekken wij of het uitzendbureau? Waarschijnlijk zullen wij aansprakelijk zijn hoe kun je hier het beste de risico's beperken?

 

Thx voor de hulp!


Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 2
  • Rate this answer

je stelt wel erg veel hele algemene vragen,

doe eerst zelf eens wat reseach, benader verzekeringsmaatschappijen/agenten met je vragen,

en stel hier dan de vragen die overblijven, daar kunnen wij ook wat mee.

 

dit is al het 7e topic wat je opent voor de start van je bedrijf,

had je niet beter eerst wat voorwerk zelf kunnen doen en vervolgens in één topic centraal een paar specifiekere vragen kunnen stellen voor de start? :-\


"zoek het maar uit"

Link to post
Share on other sites

  • -1
  • Rate this answer

je stelt wel erg veel hele algemene vragen,

doe eerst zelf eens wat reseach, benader verzekeringsmaatschappijen/agenten met je vragen,

en stel hier dan de vragen die overblijven, daar kunnen wij ook wat mee.

 

dit is al het 7e topic wat je opent voor de start van je bedrijf,

had je niet beter eerst wat voorwerk zelf kunnen doen en vervolgens in één topic centraal een paar specifiekere vragen kunnen stellen voor de start? :-\

 

Dit is helaas geen antwoord op wat ik vroeg..

 

Iemand die hier wel iets zinnigs over kan zeggen?

 

Verzekeringsmaatschappijen zullen waarschijnlijk zoveel mogelijk willen verdienen aan nieuwe onwetende klanten dus het lijk mij juist een betere volgorde eerste info inwinnen en daarna pas gaan praten met aanbieders.. Maar daar heeft natuurlijk iedereen een andere manier van werken in


Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Dit is helaas geen antwoord op wat ik vroeg..

 

Iemand die hier wel iets zinnigs over kan zeggen?

 

Verzekeringsmaatschappijen zullen waarschijnlijk zoveel mogelijk willen verdienen aan nieuwe onwetende klanten dus het lijk mij juist een betere volgorde eerste info inwinnen en daarna pas gaan praten met aanbieders.. Maar daar heeft natuurlijk iedereen een andere manier van werken in

 

Ook ik sluit me bij Bas aan. Het is niet zo heel erg moeilijk om verschillende maatschappijen te bellen en de gegevens daarna naast elkaar te leggen. Dit mag dan wel een site zijn waar we elkaar proberen te helpen, maar het is niet de bedoeling dat we jouw werk gaan doen om je bedrijf op te starten. Ietsjes meer initiatief tonen mag best wel. Google is in dit geval toch echt wel je vriend. Moet je als ondernemer ook kunnen...

 

En kom je er dan nog niet uit, stel dan gerichte vragen. We zullen je dan graag helpen.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Dit is helaas geen antwoord op wat ik vroeg..

 

Iemand die hier wel iets zinnigs over kan zeggen?

 

Verzekeringsmaatschappijen zullen waarschijnlijk zoveel mogelijk willen verdienen aan nieuwe onwetende klanten dus het lijk mij juist een betere volgorde eerste info inwinnen en daarna pas gaan praten met aanbieders.. Maar daar heeft natuurlijk iedereen een andere manier van werken in

 

Dan zou ik zeggen dat het tijd wordt dat je je er eens in gaat verdiepen. Je vraag doet me direct denken aan die reclame "Mevrouw, ik wil een bedrijf starten, kunt u mij vertellen welke vergunningen ik daarvoor nodig heb?" Heerlijk algemeen en iets waar je geen kant mee op kunt.

 

Ondernemen start ook met eigen initiatief en met het zoeken van relaties waarop je vertrouwt. Genoeg onafhankelijke tussenpersonen die je vast met alle plezier willen helpen. En nu snel Google op! ;)

Link to post
Share on other sites

  • 1
  • Rate this answer

Je toonzetting ontneemt mij eerlijk gezegd een beetje de lust om je vraag serieus te beantwoorden, maar goed ::)..

 

Daarnaast nog de vraag stel iemand stoot een vaas om wie moet deze kosten dekken wij of het uitzendbureau? Waarschijnlijk zullen wij aansprakelijk zijn hoe kun je hier het beste de risico's beperken?

De directe schade (vaas, vloer) kun je niet uitsluiten in je voorwaarden, eventuele gevolgschade (iemand mist de trein door de schade en komt te laat bij een afspraak) wel. De contractant (jij dus) moet de schade vergoeden aan de opdrachtgever (klant)

 

Welke verzekeringen kan ik het beste allemaal afsluiten

Wat je in ieder geval nodig hebt is een goede bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Die biedt dekking voor zaak- en letselschade van jouw klanten veroorzaakt door jouw ondergeschikten en schade aan jouw ondergeschikten tijdens de bedrijfsuitoefening.

 

Belangrijk is is dat deze verzekering uitdrukkelijk dekking moet bieden voor voor zaken onder bewerking/beheer, het z.g.n. opzicht. Vooral voor schoonmaak- en onderhoudsklussen is het belangrijk dat het te reinigen goed zelf wel onder de dekking valt. Opzicht is namelijk standaard uitgesloten: maak je een badkamer met het verkeerde middel schoon dan zal een verzekering zonder opzichtdekking geen uitkering doen.

 

Daarnaast kan een ongevallendekking handig zijn voor de reisrisico's van het eigen personeel. Sinds een uitspraak van de Hoge raad in 2008 ben je als werkgever verplicht de onverzekerde kosten van schade tijdens reizen te betalen. Dit valt bij sommige verzekeraars ook te combineren met de aansprakelijkheidsdekking.

 

Voor werknemers die reizen met auto's (bedrijfsauto's of eigen auto's) of ander gemotoriseerd vervoermiddel (motor, brommer, schooter) is een werkgeversaansprakelijkheidsverzekering voor bestuurders van motorrijtuigen nodig. Ook dit valt soms te combineren. Uitzendbureau's hebben dit meestal zelf al geregeld, maar vraag dat voor de zekerheid vooraf na.

 

 

Verzekeringsmaatschappijen zullen waarschijnlijk zoveel mogelijk willen verdienen aan nieuwe onwetende klanten

Kijk eens hier voor meer van dat soort verhalen.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 183 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept