• 0

Vastgoedhandel, welk bedrag financiert de bank nog?

Beste lezers,

 

In de afgelopen jaren heb ik kleinschalig met een vriend/compagnon vastgoed aangekocht en weer doorverkocht. Door de relaties die we hebben in deze wereld hebben we over het algemeen een leuk resultaat weten te halen. Deze aankopen doen/deden we prive, meestal 2 per jaar. In eerste instantie is dit onstaan voor de 'lol'. Nu we wat jaren verder zijn, zouden we op een meer frequente basis willen kopen. Nu heb ik al veel op het forum rondgekeken, maar de topics die al bestaan voldoen niet echt aan mijn vragen. Mijn vragen zijn de volgende;

*Kunnen wij prive blijven aankopen, zij het op een frequentere basis? Of krijgen we dan herrie van de Belastingdienst i.v.m. actief in- en verkopen van vastgoed?

*Als we dit in een rechtsvorm onder moeten brengen, is er een vorm die zich bij uitstek leent voor handel in vastgoed objecten.

*Wat zijn de voordelen/nadelen en de zaken waar je op moet letten als wij willen uitbreiden (hetzij prive of via rechtsvorm).

 

Vriendelijk bedankt en succes allen met het ondernemen! Otre

 

Ps. Het gaat puur om de handel in vastgoed; geen verhuur, uitponding of commercieel vastgoed.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Otre

 

Er is een grijs gebied tussen normaal vermogensbeheer (box 3 IB) en meer dan normaal vermogensbeheer (box 1). Het zal van de feiten afhangen of de fiscus aan de bel trekt. Indicaties zijn: voorkennis, verrichten van arbeid (bijv. opknappen voor verkoop) en de frequentie waarmee je handel verricht.

 

Als de opbrengsten telkens positief zijn, dan ben je het beste af in box 3 IB. Of je van rechtsvorm moet wisselen, kent dan ook geen ABC antwoord.

 

De BV zou geschikt zijn, doch dat is afhankelijk van vele factoren (o.a. jullie overig inkomen en vermogen).

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie,

Het gaat inderdaad om opknappen en doorverkopen. Al moet je niet te veel voorstellen van dat opknappen, het is meer voor 't zicht. Het plan is om per maand 1 object door te verkopen. We werken momenteel allebei fulltime en hebben samen rond de €100k. eigen geld in te brengen. Ik ga deze vraag ook voorleggen aan een fiscalist maar ik wil niet geheel onbeslagen te ijs komen. Hebben jullie een idee wat de bank bereid is te financieren per eigen ingebrachte euro?? De tijden dat banken 85~90% financierden is nu ook over. ..

 

Beetje bij beetje vallen de puzzelstukjes op z'n plaats.

 

Otre

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo,

Jullie zijn inmiddels 2 jaar verder. Zijn jullie er al uit wat de beste juridische en fiscale constructie is?

Mvg,

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.