• 0

Weer spooknota's in aantocht

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb vandaag een brief gehad getiteld "Publicatie van ondernemingen en BTW nummers 2010" van de duitse firma TVV Tele Verzeichnis Verlag GmbH. De brief viel op doordat hij niet ondertekend was en naar mijn huisadres (ons oude vestigingsadres) verzonden was. Hij bestaat uit een brief waarin uitgelegd wordt dat er "wijzigingen zijn mbt het economische pakket" waardoor alle bedrijven verplicht zijn om het omzetbelastingnummer te vermelden. Verder zit er een antwoordformulier bij waarop je je bedrijfsgegevens kan aanvullen en je handtekening dient te zetten. Achterop het formulier staan wat voorwaarden vermeld, maar nergens wordt gesproken over enig bedrag, er staat alleen het volgende:

"De vermelde prijzen gelden telkens voor één advertentie, voor zover en niet uitdrukkelijk iets anders vermeld is. [...] De advertentieprijs moet binnen 15 dagen na factuurdatum worden betaald. [...]"

 

Even googlen gaf: dit als resultaat, en na de zoekfunctie kwam dit topic boven.

 

Je komt dus aan een duur contract te zitten als je het formulier invult, ondertekend en retour zend. NIET doen dus.

Link naar reactie
  • 1

Ook ons kantoor heeft zo'n "aanbieding" ontvangen. Gelukkig was er een retourenvelop bijgesloten. De retourenvelop hebben wij op een grotere envelop geplakt, vervolgens goed gevuld met krantenpapier en retour gezonden. ;D

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Geprobeerd deze vermelding te verwijderen, maar dat wil na diverse pogingen niet lukken.

 

Dit is ook al een riskante handeling, sommige van dit soort oplichters bieden die mogelijkheid, maar daarvoor moet je eerst je login aanmaken / activeren en vervolgens gebruiken ze die aanmaak van een login als bewijs dat je acoord bent met de aanbieding.. Geen idee of dat hier ook het geval is, maar ik zou altijd afraden om proberen zelf je gegevens te verwijderen.

 

Op dit soort brieven reageer je best helemaal niet of je stuurt (bij voorkeur in overleg met een advocaat) een sommatie om de gegevens te verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vandaag een brief gehad getiteld "Publicatie van ondernemingen en BTW nummers 2010" van de duitse firma TVV Tele Verzeichnis Verlag GmbH. De brief viel op doordat hij niet ondertekend was en naar mijn huisadres (ons oude vestigingsadres) verzonden was. Hij bestaat uit een brief waarin uitgelegd wordt dat er "wijzigingen zijn mbt het economische pakket" waardoor alle bedrijven verplicht zijn om het omzetbelastingnummer te vermelden. Verder zit er een antwoordformulier bij waarop je je bedrijfsgegevens kan aanvullen en je handtekening dient te zetten. Achterop het formulier staan wat voorwaarden vermeld, maar nergens wordt gesproken over enig bedrag, er staat alleen het volgende:

"De vermelde prijzen gelden telkens voor één advertentie, voor zover en niet uitdrukkelijk iets anders vermeld is. [...] De advertentieprijs moet binnen 15 dagen na factuurdatum worden betaald. [...]"

 

Even googlen gaf: dit als resultaat, en na de zoekfunctie kwam dit topic boven.

 

Je komt dus aan een duur contract te zitten als je het formulier invult, ondertekend en retour zend. NIET doen dus.

 

Hebben vandaag ook een mooie brief ontvangen, op het antwoordformulier staat dat de advertentie € 975 per jaar bedraagt!!!

 

De uitgebreide vermelding is overigens al je adres en telefoonnummer. Zijn toevallig thuis aan het verbouwen ik heb nog wat bakstenen over, misschien moet ik maar een baksteen naar ze sturen op het antwoordnummer ;D

Link naar reactie
  • 0

Mijn ouders hadden een bedrijf dat helaas in 2008 verkocht moest worden ivm overlijden van mijn vader.

 

Nu was ik gisteren toevallig op visitie bij mijn moeder en ze vertelde me dat ze een brief had ontvangen nav het bedrijf en op te nemen gegevens. Ze had de envelop al dichtgeplakt, maar scheurde hem weer open omdat ze het zo raar vond dat ze 2 jaar na data nog zakelijke post kreeg.

 

Ik las over opname in een database, en vond het vreemd dat men daar BTW nummers voor nodig heeft (immers BTW nummers voor eenmanszaken zijn hetzelfde als het SOFINUMMER en kunnen dus in combinatie met persoongegevens uit Kvk misbruikt worden voor criminele doeleinden).

 

Dus ik gooelde op TVV en kwam SAF tegen, en inderdaad: bovenaan de waarschuwing.

 

Gelukkig waren we dus net op tijd; mijn moeder was hevig geschrokken en blij dat ze op het nippertje ontsnapt was een een contract voor bijna 3000 euro.

 

Maar zo makkelijk harkt men dus geld bijeen.

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig kon je dit voorkomen. Misschien handig dat je moeder zakelijke brieven apart legt en eerst met jou overlegt, voordat ze een reactie geeft of er iets anders mee doet.

 

En goed, dat je aan het googlen bent geweest en het hier neer hebt gezet. Zo worden anderen ook op scherp gezet en kunnen die ook hun voordeel er mee doen :)

 

Groeten van Hetty

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.