• 0

TNT stuurt pakjes retour

Hallo allemaal,

 

Ik verstuur met grote regelmaat pakjes met de TNT, via Parcel International. Tot mijn grote verbazing kwam er 3 dagen geleden een pakje retour afzender met op de sticker "Andere reden" aangekruist. De pakjes die gisteren en eergisteren verzonden zijn, zijn niet traceerbaar in het tracktrace systeem, en ook TNT snapt er niks van... In elk geval zijn ze niet geleverd, dus zullen die ook wel retour komen...

 

Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil net een pakketje versturen. Boven de 10kg. De boden aldaar wist mij te vertellen dat als ik het aangetekend verstuur het bijna 100% zeker is dat het terugkomt. De reden??? dat de gene die het in ontvangst moet nemen hier niet mee akkoord gaat ???? Dus misschien is dit bij je aan de hand.

 

TNT weigerd verder een pakket boven de 10kg te versturen als je het wil verzekeren met meer dan 500 euro. Nu snap ik waarom het zo slecht gaat met die gasten, ze willen niets meer versturen boven de 500 euro als waarde (en zwaarder dan 10kg)..

Link naar reactie
  • 0

Bij Parcel International is het nu ook eindelijk bekend... Alle klanten blijken hier last van te hebben! Je kunt nu tijdelijk niet meer via TNT versturen, dat hebben ze uitgeschakeld. Leuk dat ze dat nu pas doen ipv eerder deze week. Zijn toch een hele stapel pakjes die retour gaan komen, en ondertussen zit ik met een hoop boze of teleurgestelde klanten...

 

Dus voorlopig maar even op de ouderwetse manier via het postkantoor...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het zelfde probleem. 7 pakketten retour gekregen zonder duidelijke reden. Ik heb gebeld met de zakelijke markt van TNT post pakketten in Leeuwarden. Die vertellen dat het contract is opgezegd per 1 Juni. Alle pakketten van parcel international worden geweigerd en retour gestuurd. ik weet nu even niet meer wat ik moet doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nog even in het midden laten wiens schuld het is, maar als het contract inderdaad is opgezegd, dan hadden ze dat kunnen weten.

 

Ondertussen zit ik wel met een schadepost van diverse pakjes, die ook vandaag weer vrolijk retour kwamen. En zolang Parcel International geen duidelijkheid kan geven, kost elk nog te versturen zending me 6,75 euro.

 

Ik verstuur normaliter vooral zeer lichte pakjes onder de 1kg. Dan betaal je bij PI slechts 5 euro. Dus voorlopig 1,75 euro per zending hogere kosten.

 

Zou wel heel vervelend zijn als er via PI definitief geen TNT zendingen meer verstuurd kunnen worden. Want een vergelijkbaar alternatief (qua kosten dan) is er volgens mij niet!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist gebeld met Parcel International, aangezien ik ook al behoorlijk wat pakketten terug heb ontvangen.

Het blijkt dat het contract niet is opgezegd met TNT Post. Zoals ik het had begrepen was er een fout tussen de verbinding van Parcel International en TNT. Ze gaven aan dat dit vandaag eigenlijk verholpen had moeten zijn, maar is dus nog niet gebeurd.

 

Hopelijk lukt het morgen wel.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is nog altijd niet verholpen. Parcel International kan er geen tijd aan vastleggen wanneer het weer mogelijk is met TNT te versturen. Het blijft afwachten.... Bij TNT zelf weten ze van niks! Zelfs niet wie of wat Parcel International is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.