• 0

NetGeboren.nl

Omschrijving van je concept:

Op 1 juni heb ik de website www.netgeboren.nl gelanceerd. www.netgeboren.nl is een website waarop je kosteloos een geboortebericht kunt plaatsen, een kraamlijst kunt aanmaken en bijzondere cadeaus kunt kopen voor de baby maar ook voor broers, zussen, papa en mama.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Vanaf 2001 tot 30 juni 2010 ben ik werkzaam geweest als medewerker cliëntenservice bij een bank. Enige tijd geleden heb ik te horen gekregen dat mijn contract beëindigd werd i.v.m. reorganisatie. Na goed en lang beraad heb ik in samenspraak met partner besloten om mijn wens in vervulling te laten gaan: het starten van een eigen bedrijf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met de site wil ik mensen een ruime keuze geven aan bijzonder cadeaus voor de baby, het broertje of zusje en de papa en mama. Tevens hoop ik dat het online kosteloos plaatsen van geboorteadvertenties een groot succes wordt, zodat je eenvoudig en snel een geboortebericht kunt plaatsen maar ook naar geboortes kunt zoeken. Het maken van een kraamlijst is een makkelijk hulpmiddel als je mensen op een makkelijke manier wilt laten weten welke kraamcadeaus je leuk vindt.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn voldoende webwinkels voor kraamcadeaus maar zonder de geboortebericht service. Ik streef ernaar om telkens een ruim, mooi en kwalitatief goed assortiment van bijzondere cadeaus aan te bieden. Belangrijk vind ik ook dat de website professioneel over komt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Welke dingen kunnen beter qua layout, opbouw? Zijn er dingen die je mist in onze webshop. Al jullie feedback is welkom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn eerste indruk is in ieder geval dat het er als geheel erg strak uitziet, netjes gedaan!

 

Uiteraard heb ik wel wat puntjes van kritiek:

Je hebt geen titel op je pagina's staan, dat is natuurlijk erg jammer, zowel voor je bezoekers als voor Google is het erg handig om te weten op welke pagina ze zitten en wat er te verwachten valt.

 

Misschien komt het doordat ik buiten de doelgroep val (man, student) maar ik vind je logo wat 'over the top' qua bling-gehalte, ik zou het denk ik iets rustiger laten ogen, subjectief uiteraard.

 

Ik weet niet of je gebruik maakt van een totaalpakket of een losse service maar op het overzicht van de producten zijn alle linkjes voor 'meer info' gemaakt dmv. Javascript, wat negatief is voor de doorzoekbaarheid van Google en andere zoekmachines. Ik zou aanraden om daar gewoon normale linkjes van te maken, de huidige methode heeft niet direct meerwaarde.

 

Als laatste grote kritiekpuntje valt het ook op dat je op de overzichtspagina's van de verschillende categoriën twee scrollbars hebt; eentje voor het hele scherm en eentje voor de producten. Dit werkt erg frustrerend wanneer je omlaag wil scrollen om een volgend product te zien; welke scrollbar moet je hebben?

 

Tot slot nog een paar kleine foutjes:

Op de contactpagina staat "zijn beschikbaar als pfd bestand. ", dit moet waarschijnlijk zijn "pdf-bestand", ook heb je daar nog een mogelijkheid tot reacties op het bericht aanstaan (of een onduidelijk e-mailformulier) wat niet heel nuttig lijkt te zijn.

De pagina 'nieuws' heeft twee keer 'Openingsactie' onder elkaar staan, dat komt een beetje vreemd over. Ook zou ik aanraden om nooit meer dan 1-2 uitroeptekens achter een zin te plaatsen, dat komt een beetje schreeuwerig over op de lezer.

 

Hopelijk kunnen jullie wat met mijn suggesties, veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben helemaal niet thuis in de babywereld maar het klinkt als een gat in de markt als het nog niet bestaat...

als absolute 'noob' op het gebied van babycadeaus zou ik graag gebruik maken van een dergelijk gemak.

Ik heb gelukkig een vrouw die vaak wat regelt, maar die heeft er ook weinig tijd voor, dus deze gaat bij ons in de favorieten.

 

Op het eerste oog vind ik het er netjes en verzorgd uitzien!

eerste wat me opvalt is dat de kleur van de letters in de bovenbalk en categorie balk links er licht zijn,

zou voor mij wat meer contrast in mogen.

 

In de FAQ staan nog wel een aantal spel en grammaticafouten, laat daar even naar kijken door een kenner.

(op het forum is er ook een bedrijf actief in de spellingsbusiness, ik dacht DP)

 

als ik bijv. de categorie verzorgin bekijk krijg ik 15 resultaten op de pagina,

er wordt echter niet gegeven hoeveel pagina's er zijn, dat vind ik altijd wel prettig om sneller te kunnen bladeren.

 

Ik mis nog een drogisterij afdeling en dan voornamelijk de huidverzorging.

 

Hopelijk kan je er wat mee, succes!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: wat een ontzettend goed idee! Als het nog niet bestaat heeft het zeker potentie.

 

Ik heb niet de hele site kritisch doorgebladerd, maar wat me opviel was dat de pagina's erg lang zijn.

Waardoor het gebruik van 2 scrollbalken wat vervelend werkt, maar dit meldde leftbank ook al.

 

Verder vind ik het er heel strak uitzien, alleen lijkt het alsof de bovenbalk niet bij de site hoort, doordat daar verder geen kleur in is gebruikt. Misschien iets meer kleur in brengen? Zoals jij bij de 3 rechthoekige vlakken (meld geboorte-webshop-zoek geboorte) hebt gedaan, een blauw/augergine streepje is denk ik al voldoende.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst de website ziet er heel mooi uit!

Het logo is inderdaad zoals eerder genoemd misschien iets te bling bling past niet heel erg bij een kraam cadeau winkel.

Maar voor de rest ziet het er prima uit!

Wat mij op valt is dat er voornamelijk een hoop grote en dure cadeau's op staan.

Iets dat voornamelijk papa/mama voor hun kind zullen kopen.

Misschien is het een idee om een paar goedkopere hebben dingetjes te plaatsen die kraam visite kan kopen en mee brengen.

Voor de rest is het inderdaad een heel leuk concept!

Veel succes er mee ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Francien,

 

Ik lees dat je gegevens overneemt uit annonces in dagbladen. Heb je uitgezocht of hier nog restricties voor gelden, m.a.w. mag jij die gegevens zonder toestemming van de ouders op je website zetten of in een gegevensverzameling / database opnemen?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hoi John,

 

Bedankt voor je reactie. Wij hebben dit nagevraagd bij onze advocaat. Hij zegt dat op het moment iemand een advertentie in een krant plaats, men het openbaar maakt en het overgenomen mag worden. In limburg is nog een site die het doen maar dan alleen voor geboorteadvertenties uit Limburg. Wij willen het op den duur voor heel Nederland gaan doen.

 

Groetjes Francien

Link naar reactie
  • 0

Gaan jullie echt handmatig alle advertenties invoeren? Dat is toch enorm veel werk? Ik denk dat er veel mensen zijn die het niet erg leuk zouden vinden. Er zijn toch per advertentie die je invoert maar een paar mensen die dat interessant zouden vinden, van dat aantal kent (nog) bijna niemand je site en van dat aantal heb je ook nog kopers nodig.

 

Ik zou mensen het zelf laten invoeren als ze dat willen. Het webshop gedeelte spreekt me meer aan.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Fiorano,

 

Ten eerste mijn excuses voor de late reactie.

 

Op dit moment voer ik de geboorteberichten nog zelf in. Maar dit gaat allemaal erg snel. We halen de geboorteadvertenties ook nog niet uit alle dagbladen. Wij zullen toch een bestand aan geboortes moeten aanleggen als we willen dat mensen zelf ook hun geboortebericht zullen gaan toevoegen. Als men ziet dat er misschien 1 per maand een geboorte wordt geplaatst, dan haken mensen af.

Link naar reactie
  • 0

Wat zou je willen doen tegen een concurrent (concurrenten) die met net-geboren of pas(-)geboren domeinnamen aan de haal gaat (gaan)?

 

De tekst van een geboortekaartje is niet zo zeer interessant voor een breed publiek. Probeer een grafische weergave als een scrapboek, waarbij je per kaartje linkt naar de sites van drukkers of ouders. Nu kost het mogelijk steeds meer werk, terwijl je beter een platform kunt bieden. Denk eens aan de hoeveelheid verkeer die dit naar de webshop kan leiden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit vind ik heel goed bedacht. Gratis aanbieden om geboortebericht te plaatsen heeft grote aantrekkingskracht op jonge ouders (klein presentje / verloten?) die hun nieuwste kroost willen tonen. Dit bericht heeft ook nieuwswaarde voor de persoonlijke community waarbinnen deze ouders zich begeven. Plak er een een mooie webshop aan vast om cadeaus voor de kleine te bestellen en meteen te laten versturen (evt.), et voila!

 

Wellicht kan je de ouders een verlanglijstje laten opstellen en kan de 'community' er uit kiezen. Op deze manier krijgt de kleine uitsluitend leuke cadeaus en geen dingen dubbel.

 

Kortom: briljant concept. Vormgeving vind ik ook heel OK. Andere keer zal ik wat verder kijken. Moet nu echt naar mijn mandje...

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Francien,

 

Een goed en leuk concept. Helaas voor je ben ik onderhand al ruim 8,5 maand papa en nu uds geen potentiële klant, maar volgens mij zijn er aardig wat HL leden in blije verwachting (kijk ook even naar een speciaal topic daarover). Ik ga wel even een goede vriend op de hoogte brengen van je site (nog geen week papa van zijn eerste spruit). Je weet maar nooit.

 

Na even op je site rond geneusd te hebben, viel mij een klein dingetje op. Bij het speelgoed staan loopauto's e.d. bovenaan. Dat is niet echt iets voor een netgeboren baby. Misschien ander speelgoed bovenaan zetten, kan meer omzet opleveren.

 

Ik weet ook niet hoe ik bij je kan betalen. Ideal?? Ik heb ook geen bestelling of winkelwagentje gevuld.

 

Verder zijn de opmerkingen van de andere ook interessant. Als je als verse ouder via jouw site op een of andere manier al je contacten kan laten weten wat de verlanglijst is, kan jij misschien omzet generen. Hoe je dat technisch moet oplossen, moet je niet aan mij vragen, want ik heb geen verstand van websites.

 

De site ziet er voor de rest erg goed en professioneel uit.

 

Heel veel succes met je site!!!

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Je concept spookt al de hele dag door mijn hoofd. Ik sta nog steeds te klappen! ;D

 

Ik zie dat je al een kraamlijst hebt. Uiteraard... alsof ik zomaar een ei van Columbus leg. Wat me opvalt is dat er geen keurmerken van webshops en betaalmethoden op je site staan. Kan wel vertrouwen geven denk ik (al zegt het niet alles). Verder zou ik veel meer inzetten op de nieuwswaarde binnen de community die bij de pasgeborene hoort.

 

Bijv. de ouders hebben vaak (beide) een baan en dus collega's, familie en vrienden, etc. willen allemaal meteen de eerste foto's zien. Dit 'nieuws' zorgt voor veel en heel relevant bezoek!! In combinatie met je kraamlijst maak je het shoppen van passende cadeaus wel HEEEEEEL gemakkelijk. Als de reeds gekochte cadeaus dan automatisch van de lijst verdwijnen krijgen ze geen dubbele cadeaus. Bovendien kan je gemakkelijk cross selling bewerkstelligen. 'Helaas... iemand is u voor geweest. Het bordje is al gegeven, maar we hebben er ook nog een bijpassende drinkbeker en bestek bij.' (zelfs als dit niet op de kraamlijst staat). Evt. kan je mensen tegen elkaar laten 'opbieden' door te tonen wat anderen hebben gegeven: 'Oom Klaas gaf de kleine Karel een teddybeer van pandawol @ € 49,-'. Daar wil tante Miep natuurlijk niet voor onder doen... Je kunt zo zelfs grotere aankopen stimuleren (maar is dat wel ethisch verantwoord?).

 

Ander voordeel van kraamlijst is dat je al weet wat je moet gaan bestellen, voordat het gekocht is. Service level kan daarmee ook verder omhoog.

 

Ik zie nog niet de meerwaarde van geboorteberichten uit de krant overnemen. Het gaat er juist om dat de aanstaande / kersverse ouders zelf de relevante community bij je aanmelden. Dat gebeurt niet wanneer je berichten uit de krant overneemt. Of betreft dit enkel tijdelijke sitevulling?

 

Verder zou ik nog proberen om al voor de geboorte de aanstaande ouders te binden of tenminste bekendheid te vergaren. Veel van de (grote) aankopen worden namelijk in een eerder stadium gedaan. De communities leven ook mee met de zwangerschap, dus wellicht dat je ook nog wat met dat thema kan doen? Bijv. door a.s. moeders (evt. vaders) een online zwangerschapsdagboek te laten bijhouden die de community kan lezen of kan aanvullen. Kan je koppelen aan info omtrent de ontwikkeling van het kindje, etc. Het is natuurlijk heel leuk als de aanstaande opa & oma / oom & tante, etc. een boodschap voor de ongeborene achterlaten. Misschien 'credit's aan berichten toekennen die recht geven op iets (leuke gadget / korting op eerste aankoop / ... ).

 

Het leuke van in een eerder stadium de community claimen (toe-eigenen) is dat je concurrentie irrelevant maakt. Je zou dan zelfs een kleine premium prijs kunnen vragen. Je biedt ook meer waarde (die je weinig extra geld kost, want is user generated content).

 

Ik had je gisteren gereusd omdat je concept me inspireert en ik het een briljant voorbeeld vind van een uitstekende webshop. Ben heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 1

Voor StefanO:

We hebben inderdaad nog geen keurmerk aangezien ik ze erg kostbaar vind. Ik heb verder nog niet echt over de community nagedacht. Als een ouder zich heeft aangemeld kan hij foto's van de baby toevoegen. De kraamlijst kunnen zij naar familie/vrienden/bekenden toesturen. De tip van het laten 'opbieden' zal ik zeker meenemen.

 

Het overnemen van geboorteberichten is puur voor de sitevulling. Een lege pagina, trekt geen bezoekers, is mijn mening. We gaan er vanuit dat na verloop van tijd dit niet meer nodig is. Een zwangerschapsboek is een goed idee, daar moet ik eens goed over gaan sparren met de websitedesigner hoe wie dit kunnen bewerkstelligen.

 

Bedankt voor je enthousiaste reactie!

 

Voor Sander DS-Finance:

Leuk dat je mijn site aan gaat aanbevelen bij een vriend. We hebben inmiddels een onderverdeling gemaakt bij de categorieën. Als je bv. met je cursor op speelgoed gaat staan, krijg meerder categorieën te staan. Wij vonden het namelijk zelf ook te onoverzichtelijk.

 

Op dit moment zijn we bezig op de laatste puntjes op de 'I' te zetten wat betreft de betalingsmogelijkheden voor credit-, masterdcard en dan komt er een afbeelding op de site te staan waarop de betaalmogelijkheden worden getoond.

 

p.s. Wij hebben ook leuke producten voor kinderen ouder dan een jaar! :-)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het wordt nog leuker als de a.s. vader / moeder zelf nieuwsupdates binnen de community gaan versturen. Als je dat heel leuk en origineel faciliteert, kan dat m.i. best een knaller worden. Zij personificeren de boodschap en vullen het met bijzonder relevant nieuws en jouw boodschap zit er aan vast geplakt. Je hebt zo een leger aan ambassadeurs voor je eigen site! Hoe cool is dat?? 8)

Link naar reactie
  • 0

Kijk maar uit starterje. Straks biedt stefano nog aan om je bedrijf in aandelen te zetten en de helft daarvan over te nemen ;) ;D

 

;D ;D ;D Je zou het haast gaan denken... Ik denk wel dat het kan gaan knallen.

 

Ik vind het gewoon heel slim om zo'n concept aan een website / -shop te koppelen. Deze manier van denken vind ik een goed voorbeeld. Maar naast het vaderschap, heb ik verder niets bijzonders met de business (maar wel met de uitvoering er van). Ook niets tegen trouwens. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het web 2.0 concept in potentie ook prachtig, al bestaan er al wel online cadeau-/wens-/uitzetlijsten. De traffic generator met geboorteberichten (en/of een stap eerder babyshower uitnodigingen?) valt of staat met een goede commerciële opzet en technische uitwerking.

 

De gekozen geografische indeling naar provincies vind ik onlogisch, je schrijft een kind immers in bij de burgerlijke stand van een gemeente. Ik zou er van maken: geboren deze week/ [nummer] of datum [dag] in [gemeente]... Succes.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...(en/of een stap eerder babyshower uitnodigingen?)

 

Dat is 'm!! Het commerciële stadium voorafgaand aan de geboorte. Ben er overigens (gelukkig?) nog nooit bij aanwezig geweest ;). Verder is de tip van Highio om per gemeente weer te geven een heel aardige. Ook daar zijn mensen min of meer bij betrokken.

Link naar reactie
  • 0

Wat leuk die reacties steeds en het meedenken! Het idee van de babyshower is erg leuk, alleen vraag ik me af hoe dat te realiseren. Nu registreert een ouder zich en stuur de kraamlijst zelf door naar familie/vrienden. Een babyshower wordt meestal georganiseerd door vrienden en die kunnen niet inloggen op het account van de ouders. Ik ga hier eens goed over nadenken, hier liggen waarschijnlijk wel kansen.

Link naar reactie
  • 0

Schiet me net te binnen. M.b.t. weergeven per gemeente: ik hoorde (van Moovio) dat er redelijk wat crawlers / robots / spiders (ik bedoel websites die automatisch andere sites afstruinen en berichten rippen) actief zijn die plaatsnamen in zich hebben, deze verzamelen en overnemen. Als jouw plaatsgebonden geboorteberichten door deze sites worden overgenomen, krijg je zo automatisch veel inlinks naar je site. En dat kan zomaar goed zijn voor de vindbaarheid (voor zover dat al een probleem was)...

Link naar reactie
  • 0

Onderschat de nieuwsgierigheid naar geboorteberichten ook niet. Daarnaast kun je lokale advertenties koppelen. De babyshower- en kraamlijsten zou je ook volledig als affiliatesysteem kunnen opbouwen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heel knap en goed gevonden concept! Webshop ziet er bovenop ook nog mooi uit en functioneert perfect.

 

Er zouden echter wel nog enkele wijzigingen moeten gebeuren om deze site iets meer te optimaliseren voor de zoekmachines.

 

Probeer bijvoorbeeld zoveel mogelijk kernwoorden in je titels te plaatsen en gebruik deze kernwoorden ook iets meer in je product omschrijvingen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.