• 0

Uurtarief kennisinstelling innovatie voucher

 

Als je een innovatie voucher krijgt

en als het je lukt om een kennisinstelling te vinden die reageert en de juiste man/vrouw heeft om jou te helpen

dan doen ze je eerst een aanbieding.

 

Allereerst heb ik de indruk dat men daarbij een uurtarief hanteert

dat gebaseerd is op : "Het zal de ondernemer niets uitmaken want die moet toch z'n voucher opmaken" .

Als jullie een innovatievoucher traject achter de rug hebben welk uurtarief kwam je dan tegen bij welk nivo ?

 

De kennisinstelling die ik benaderde wilt mijn toekenningsnummer (van het innovatievoucher) weten

om een aanbieding te kunnen uitbrengen.

Dit klinkt mij vreemd in de oren want het lijkt mij logischer dat je het toekenningsnummer verstrekt bij de opdracht/ aanvaarding van de aanbieding en niet eerder.

Tenslotte kun je bij meerdere kennisinstellingen een aanvraag doen.

Kan iemand hier op schieten ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet wat voor voucher je hebt, maar in mijn geval kon ik enige zelfwerkzaamheden als het ware uitruilen tegen - in mijn geval - extra beluren.

Het hangt er van af wat je precies wilt, maar ik kan me voorstellen dat een kennisinstelling eerst even wil kijken of de opdracht "uitkan" gezien het bedrag dat ze er voor krijgen.

 

Hartelijke groet,

 

Katinka

Gelukkig heb ik van aanbestedingen meer verstand ... ;-) www.vbjconsulting.nl

Link naar reactie
  • 0

@Katinka:

Dank voor je reactie.

Nog even naar mijn vragen:

 

* Kreeg jij een aanbieding en heb jij je vouchernummer pas verstrekt bij jouw opdracht

of herken jij dat gevraagd wordt om het vouchernummer al te verstrekken voor het kunnen maken van een aanbieding ?

 

* Welke kennisinstelling hielp je en wat hanteerden ze als uurtarief ?

 

Link naar reactie
  • 0

@Gerard

> Mij werd 98 Euro/uur gerekend voor materiaaltesten op HBO niveau.

Duidelijk

 

> De innovatievoucher is een instrument van het innovatieplatform.

> Een verkapte manier om extra geld richting overheidsgefinancierde kennisinstuten en onderwijs te krijgen.

> Leuk bedacht, maar werkt niet.

Het basis-idee is mijnsinziens niet verkeerd maar je ziet ook hierbij weer dat na korte tijd de regelzucht van de (halve)ambtenaren (EZ en AgentschapNl toeslaat om het idee te vermorzelen

 

Zo is er een helpdesk.....waar je alleen geholpen wordt als je tussen 09:00 en 12:00 belt.

Maar wellicht is dat voer voor een andere thread met als Titel "HL-ideeen voor een betere innovatievoucher regeling".

 

Link naar reactie
  • 0

LittleBit,

 

Ik heb eerst een aanbieding gehad en na enig onderhandelen kwam daar een "afgeronde taak" voor de kennisinstelling uitrollen. Ik heb marktonderzoek laten verrichten voor mijn voucher. Aangezien ik zelf het grootste gedeelte van de vragen heb gemaakt, kreeg ik - zoals gemeld - iets meer beluren tot mijn beschikking. Over een vast uurtarief is nooit gesproken.

Daarna heb ik mijn voucher overgedragen. "Mijn" kennisinstelling was een samenwerkingsverband tussen de VU en hogeschool Windesheim. Ze hadden hiervoor een speciale stichting opgericht waarvan de naam me even ontschoten is.

 

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. In ieder geval succes gewenst!

 

Hartelijke groet,

 

Katinka

Gelukkig heb ik van aanbestedingen meer verstand ... ;-) www.vbjconsulting.nl

Link naar reactie
  • 0

De ontvangers van de vouchers (kennisinstellingen) passen hun uurtarief inderdaad vaak aan de waarde van de voucher aan.

 

Mijn advies is dan ook: leg eerst je kennisvraag weg en vraag een offerte op. Daarna pas vermelden dat je een voucher hebt om de factuur te betalen. Op die manier voorkom je (absurd) hoge uurtarieven.

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste post hier! Toch even geregistreerd na lange tijd alleen te lezen.. :)

 

 

Een kijkje vanaf de andere kant: Ik werk zelf bij een kennisinstelling (de grote, bekende) en heb regelmatig te maken met innovatie voucher aanvragen.

 

Reken tussen de 96 (testen, hbo niveau) en 250 tot 350 euro per uur (senior research), (dus afhankelijk van de werkzaamheden) (+ overige kosten, outillage, materiaal, etc).

 

Zelf ben ik altijd heel open, de klant meestal ook. De klant wil een bepaald probleem opgelost hebben of een aantal proeven uitgevoerd hebben; wij kijken hoeveel we kunnen doen binnen het opgegeven budget (grote of kleine innovatievoucher(s).

 

Heb het gevoel dat het (op onze afdeling) eerder goedkoper wordt dan duurder; we proppen meer werk in een kleiner budget om het toch in de voucher te laten passen. Ons werk is redelijk arbeids/tijds intensief, een voucher is al heel snel 'op' en we hebben dan ook geen interesse om het nog duurder te maken.

 

Denk dat eea afhankelijk is van in welk vakgebied (en kennisinstelling) je de voucher inzet.

 

groet,

 

Nowap

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.