• 0

Hoe kan ik dit aanpakken

Beste HL´ers

 

Ik heb nu een aantal dagen allerlei topics zitten lezen op dit forum en ben al wat wijzer geworden maar ik zit toch nog met wat vragen dus stel ik hierbij mijn probleem maar voor.

 

Heb de kans om samen met iemand een bedrijf op te starten die gene zal alle middelen inbrengen.

 

En ik lever de arbied en alle kennis van de betreffende diensten en klanten bestand.

 

Nu staan we bij het oprichten van het bedrijf voor de volgende problemen.

 

1 ik kan niet in de BV worden opgenomen omdat ik in 2000 zakelijk ben omgevallen dus krijg ik geen Verklaring van Geen Bezwaar.

 

2 Ik wil volgend jaar een huis kopen dus zou ik in loondienst moeten zijn van de onderneming anders kan ik een lening bij de bank wel vergeten.

 

3 De investeerder - vennoot wenst niet beschreven te staan in de onderneming ivm andere onderneming waar hij onderdeel van is.

 

Wat is nu de juiste keuze.

 

 

Ik heb alle constructie´s al bekeken maar het wordt er allemaal niet duidelijker op.

 

Een bv zal al geen optie zijn omdat ik dus met punt 1 zit en als mijn vennoot de bv zou oprichten is het duidelijk beschreven dat hij hierin ook deelt neemt wat niet gewenst is.

 

Ik snap eigenlijk niet waarom ik na zoveel jaar nog steeds een label krijg omdat ik 10 jaar geleden een fout heb gemaakt.

Of zit er een verjarings termijn op dit soort zaken. want dan zou ik met alle plezier een nederlandse bv oprichten.

( Is het mogelijk om zo een verklaring op te vragen voordat je begint.)

 

Ik wil graag beginnen met de onderneming omdat we weten dat er een goede boterham mee te verdienen is maar zoals gezegd is een eenmanszaak geen optie want dan kan je een hypotheek voorlopig wel vergeten.

 

Als we een bestaande BV overkopen wordt er dan ook gevraagd om een Verklaring van Geen Bezwaar of is dat dan niet meer van toepassing.

 

Als laatste optie zou ik kiezen voor een LTD met daaronder een cv

Maar kan ik in een cv als bedrijfsleider een salaris uit de zaak halen want anders kan ik volgend jaar nog geen hypotheek aanvragen.

 

Ik weet het, het is een lastig en beetje raar verhaal maar ik zit er mee en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

 

 

 

Ondernemen is .............................................

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens het Nedelands recht zou alleen de NV voldoen. Dan is het aandeelhouderschap anoniem.

 

De externe investeerder kan het geld aan jou persoonlijk "lenen". Ik neem aan dat je wel een limited mag oprichten. Die kan je volgens mij in Nederland registreren zonder het overleggen van een verklaring (even checken, weet ik niet zeker). Je bent 100% eigenaar, maar je kan gewoon in loondienst bij je eigen Ltd. Je maakt een onderhandse acte waarin je de investeerder het recht geeft op elk gewenst moment xx aandelen van jouw te kopen voor een vast lage prijs.

 

Bij een hypotheek gaat een werkgeversverklaring die je zelf moet tekenen niet werken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ok bedankt voor je snelle reactie.

 

Het belangrijkste is dat de geldschieter anoniem blijft anders gaat het niet door.

 

Ik ga de optie van een LTD eens bekijken.

 

Maar nu hoor ik hier ook allerlei verhalen over bedrijven die helpen met een LTD maar welke is betrouwbaar en helpt na het oprichten ook met de jaarlijkse papieren in de UK tegen een prijs natuurlijk.

 

Wie heeft hier ervaring mee ?

Ondernemen is .............................................

Link naar reactie
  • 0

Moet het trouwens een LTD zijn.

 

Kan ik niet beter een bestaande Nederlandse BV aankopen en deze een NV laten oprichten.

 

Ik begrijp dat de NV nodig is om de investeerder buiten zicht te houden.

 

Maar bij de aankoop van een bestaande BV wordt toch niet een aanvraag gedaan bij justitie.

 

Ik vindt het allemaal heel erg lastig.

 

Ik heb 10 jaar geleden een fout gemaakt als ondernemer en daar blijf je voor aan het kruis gespijkerd.

 

Ik hoop dat we een goede oplossing kunnen vinden het enige wat we willen is Ondernemen.

 

Ondernemen is .............................................

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Volgens mij zijn er twee dingen je die je wilt bereiken:

 

1. Jij komt in loondienst

2. De investeerder is niet zichtbaar

 

De makkelijkste manier is via een - goede - LTD adviseur een LTD oprichten die in eigendom is van een anonieme stichting. Jij kunt dan als bestuurder in loondienst en de anonieme stichting kan het geld van de investeerder lenen en doorlenen aan de LTD.

Link naar reactie
  • 0

Ok dat klinkt redelijk logisch maar waarom een stichting

 

en dan het punt van een goede LTD adviseur wie is dat er staan er heel veel op internet maar wie is betrouwbaar

 

ik weet in ieder geval weer meer en ik hoop dat de oplossing nabij is.

 

Ondernemen is .............................................

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ok dat klinkt redelijk logisch maar waarom een stichting

Omdat die stichting voor de anonimiteit zorgt, die je investeerder zoekt.

en dan het punt van een goede LTD adviseur wie is dat er staan er heel veel op internet maar wie is betrouwbaar

Misschien moet je niet op het grote boze internet kijken, maar eerst hier op HL. In ieder geval Muscat Meijer levert LTD diensten.

Link naar reactie
  • 0

Kom toch nog even terug op BV.

 

Op de site van deKvK

staan de eisen voor het oprichten van een BV, hier staat onder meer:

 

•Het ministerie van Justitie moet een 'verklaring van geen bezwaar' verlenen op basis van een conceptakte van de notaris. Oprichters en toekomstige bestuurders mogen in de laatste 8 jaar niet betrokken zijn geweest bij vermogensdelicten of faillissementen. Het verkrijgen van de verklaring duurt enkele dagen."

 

Ook binnen die 8 jaar is het niet onmogelijk om opnieuw een BV op te richten, maar dan heb je vaak wel goed woordje van de curator nodig.

 

Dus vroeg me even af of je aanvraag hebt geprobeerd en afwijzing hebt gekregen, zo ja op welke grond?

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee ik heb geen aanvraag gedaan.

 

Maar je kunt pas de aanvraag bij justitie doen als je alles al in gang hebt gezet bij de Notaris toch.

 

Dat houdt dus in dat we eerst kosten moeten maken voordat we iets weten.

 

Dat geld steek ik dan liever in de oprichting van een LTD of een over te nemen bestaande BV.

 

Ik zal morgen eens kijken of ik gewoon rechtstreeks bij justitie kan aankloppen en vragen of ze me die informatie kunnen geven voordat we bij de notaris zijn geweest.

 

Maar hoe zit het nu eigenlijk als je een BV die al bestaat koopt is dit redelijk veilig te doen of adviseren jullie dan om toch beter een LTD op te richten.

Ondernemen is .............................................

Link naar reactie
  • 0

Beste Neo999,

 

Ik lees dat je beslissing welke rechtsvorm e.d. ook te maken heeft met een gewenste hypotheek aanvraag in 2011.

Je zult dan wel in loondienst zijn van de onderneming, maar waarschijnlijk ook groot aandeelhouder.

Indien dat het geval is wil de bank ook graag de jaarcijfers ontvangen van de onderneming om te kijken of het salaris wat je uit de onderneming haalt ook wel te betalen is door de onderneming.

 

Verder kun je soms met 1 jaar cijfers en een prognose wel een hypotheek krijgen. Maar dan is vaak wel de eis dat je eigengeld mee brengt en niet maximaal leent. Verder zou een pluspunt zijn dat je onderneming een verlengstuk is van je vorige werkzaamheden.

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe zit het nu eigenlijk als je een BV die al bestaat koopt is dit redelijk veilig te doen of adviseren jullie dan om toch beter een LTD op te richten.

 

Bij een bestaande BV weet je niet wat er in het verleden is gebeurd, mogelijk zijn er nog oude (fiscale) schulden, die blijven in de BV zitten, ook na overname van de aandelen. Dus alleen interessant als je de volledige historie van de BV en de vorige aandeelhouder goed kent en vertrouwt. Indien je nieuwe LTd opricht weet je zeker dat die schoon is, maar LTd heeft beetje een imago probleem, is op deze site al herhaaldelijk aan de orde geweest.

 

 

Advocaat contractenrecht en overnames: www.beverwijkvangilst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.