• 0

Verkopen van face-time, wat zijn reële bedragen?

Beste HL leden,

 

Ik heb ondernemerschap altijd al een leuke tak van sport gevonden, daarnaast ben ik een echte internet freak. Steeds meer wordt ik me bewust van de mogelijkheden om te verdienen aan het internet, dus kwam ik met het volgende idee: (Nee nu ga ik niet stap voor stap uitleggen hoe het werkt ;D)

 

Het gaat hier om een spel dat door een enorm aantal mensen wordt gespeeld (ca 7 miljoen = 7,000,000 geregistreerde spelers).

 

Op elk moment van de dag zitten er dus ongeveer 100-150 mensen per server (dit is max.cap aangezien ze natuurlijk non-profit zijn). Ik schat dus dat er per dag ongeveer 2-3K (hele conservatieve schatting) mensen per server spelen, ongeveer 20-40K voor de 1e pagina per dag. De turn-over rate is hoog, aangezien dit geen hardcore game is oid, deze servers trekken vooral come-and-go type aan. Een reële schatting is dat toch wel een 100.000 mensen per maand de revu passeren.

 

Via een dergelijke server is het makkelijk om via allereerst naam en natuurlijk in de server zelf zwaar een bepaald bedrijf te promoten.

 

Kortom:

- 100.000 spelers op de servers per maand; Die door middel van innovatieve methodes bij de server gehouden proberen te worden & intensief sponsorberichten krijgen voorgeschoteld.

- x% van de 7 miljoen spelers die inloggen zullen de naam van de te kiezen sponsor zien bij het uitzoeken van een server om op te spelen.

 

Nou ben ik qua prijzen absoluut een nobody, dus nou vroeg ik mij af? Wat bieden bedrijven hiervoor? Gamers zijn over het algemeen bewust bezig met hardware e.d. Dus het lijkt me een vrij gerichte doelgroep. (Iig niet zo scattered als TV o.i.d.)

 

Groetjes

 

PS: De crux in het verhaal is je servers op pagina 1 krijgen, die methode hou ik voor mezelf aangezien dit de hele hoeksteen van het verhaal is. Dit kan ik voor 100% van de tijd voor elkaar krijgen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap je vraag niet helemaal. Wil jij nu

bedrijven geld gaan vragen om hun ads op de server te zetten, of wil je zelf

ads op de servers zetten?

 

Ik wil bedrijven dus aanbieden hun naam te verbinden aan mijn servers. Dus:

 

1) x% van 7 mijloen gebruikers ziet de naam van de sponsor (aangezien dit de servernaam is)

 

2) 10 duizenden spelers per dag/ 100.000 (unieke?) spelers per maand op de server zelf worden geindoctrineerd dmv:

loadscreen door sponsor gemaakt

sponsor messages

"raffles" met sponsorproducten

etc.

 

Mijn vraag is dus wat zou dit waard zijn voor bedrijven om dit te "kopen"

Link naar reactie
  • 0

9/10 servers wordt gesponsord door bedrijven, verwacht niet dat je er hele hoge bedragen voor kunt krijgen.

 

En 999/100 servers halen niet zo veel bekijks als de servers die ik zou kunnen bieden.

 

De interface van dit spel is zo dat je echt een IN-YOUR-FACE effect krijgt met de naam van de sponsor (servernaam), bij zo'n beetje 99% van de gebruikers. Bij bijna geen enkel ander spel is dit zo.

 

De truc is dus ook dat ik ze conistent op p1 kan houden, wat dus massale reclame betekent. Dat in combinatie met de gerichte doelgroep zou toch iets waard moeten zijn, de vraag is in welke richting ik dan moet denken!

 

PS: Ik verwacht hier niet rijk mee te worden, de investering hierin is bijzonder laag dus het is mijn eerste stapje richting

ondernemrschap.

PS2:

Ter verduidelijking:

Pietje logt in op het spel -> Pietje klikt op "zoek server" -> Pietje ziet de hele pagina (10 servernamen in GROOT font met kleurtjes en tierlantijntjes) dus alleen maar sponsoren. Dit is dus wat x% van 7 miljoen zal zien. (Component 1)

 

Component 2 is dus 100.000 spelers die op de server per maand spelen:

1) loadscreens

2) messages

3) "raffles"

4) competities

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je noemt een heleboel getallen, maar voor sponsoring heb je meer detail nodig. Waar bevinden de spelers zich bijvoorbeeld en hoe is de leeftijdsopbouw? Een 14-jarige gamer in Amerika zal niet snel een PC in Tytsjerksteradiel kopen. En als je zoals je aangeeft de spelers "intensief sponsorberichten voorschotelt", is het effect dan niet averechts? Het lijkt mij dat een gamer wil spelen en geen reclame kijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je noemt een heleboel getallen, maar voor sponsoring heb je meer detail nodig. Waar bevinden de spelers zich bijvoorbeeld en hoe is de leeftijdsopbouw? Een 14-jarige gamer in Amerika zal niet snel een PC in Tytsjerksteradiel kopen. En als je zoals je aangeeft de spelers "intensief sponsorberichten voorschotelt", is het effect dan niet averechts? Het lijkt mij dat een gamer wil spelen en geen reclame kijken.

 

Dat is ook het lastige, de demografie is waarschijnlijk sterk variabel. Dit soort sponsoring zal dus ook niet handig zijn voor een PC Boer uit oost-friesland o.i.d. Ik denk dat je dit soort vorm van marketing eerder een "shotgun" effect kunt noemen. Eerder de wat grotere bedrijven (waar ik hier en daar wel wat connecties heb) zal dit voor bestemd zijn. Je moet dit niet als een vorm van adSense zien he.

 

Er is een "fine line" tussen hinderlijk en niet hinderlijk. Het is natuurlijk even calibreren hoe je dat instelt, maar het gaat in ieder geval niet ten koste van de quality of experience. (I.e. geen vervelende links of doorklik effecten).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.