• 0

Beoordeling Cartridgemaster.nl

Omschrijving van je concept:

Een duidelijke Nederlandse inkt Webwinkel, levert ;

 

Inkt Toners en Papier

 

Origineel, en extra geld besparende b-merken.

 

Levering aan;

 

Consumenten kopers

Zakelijke kopers

 

geen gemiep en gepiep,

 

zo correct als mogelijke informatie

Kwaliteit producten, breed en diep assortiment

30 dagen de tijd om te ruilen, en anders

6 maanden garantie op inkt

12 maanden garantie op toners

een duidelijk bestelproces, mbt tot snelheid en email bevestigingen etc.

geen nieuwsbrieven, alleen mail m.b.t. de order

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Leveranciers geregeld en er afspraken mee gemaakt

De website en shop zelf gedaan en blijft ( vooralsnog ) in eigen beheer

SEO staat op 90% dacht ik

Teksten etc,

Logo gemaakt

Naar mijn idee redelijke voorwaarden opgesteld, die moet ik nog wel laten checken...

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

stelt de klant centraal, biedt een uitstekende klantenservice en een heldere snelle webwinkel

 

Zien te bereiken;

 

shoppers ( eenmalige kopers, koopjesjagers etc )

consumenten ( klein- en veelgebruikers, regelmatige klanten )

bedrijven in en uit NL ( klein- middel- en gootverbruikers, regelmatige klanten )

 

Inloggen / registreren is niet verplicht of nodig, om inkt of papier voor de printer te bestellen maar optioneel handig om een inkoopboek te raadplegen etc.

 

Klanten die vaker wensen te bestellen haal ik van de shoppers klantgroep af, en beloon ze dan met 10% korting op artikelen

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het uitval % is zeer laaag zodat ik

 

30 dagen niet goed geld terug garantie wil geven

30 dagen de tijd om te ruilen ( herroepingsrecht ook voor zakelijk gebruikers )

6 of 12 maanden verkopersgarantie aanbieden.

 

Bij een reclame, een defect of een verkeerd aangekocht product dient er wel een RMA nr te worden aangvraagd, na dat verkregen te hebben door C a r t r i d g e m a s t e r . n l

 

de klant direct een vervangend product toesturen zodat deze snel weer verder kan.

of indien gekozen, het aankoopbedrag terug.

 

Wij regelen de fabrieksgarantie voor klanten, en dit is, dacht ik vaak anders.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tja, (onbevangen) kom maar op met de kritiek, maar in wel in redelijkheid ;) hahaha

 

Ik ben er nog wel mee bezig, er is nog redelijk veel werk te doen. Dit is een eerste beoordeling, naar mijn idee ben ik goed bezig, tja zoniet dan kan ik nog dingen aanpassen..dus vandaar de post

 

Verder hoop ik dat er iemand is die als test shopper wil en kan fungeren om foutjes te tackelen...

 

 

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Daan,

 

Als ik de eerste regel van je website lees, word ik al huiverig. "Order- en verzendkosten standaard € 11,90 incl. btw". Dan moeten je inktpatronen wel erg goedkoop zijn om dat te compenseren.

 

Dus maar even een van mijn cartridges opgezocht. Als ik "HP15" intik krijg ik geen resultaten. Opnieuw proberen met een spatie tussen HP en 15 geeft op de eerste pagina een heleboel inktpatronen, maar geen HP 15. Wel een aantal Epson patronen (?). Nieuwsgierig doorbladerend kom ik Canon, Samsung en Brother artikelen tegen, maar nog steeds geen HP 15. En ook het volledige artikelnummer C6615DE en het printertype HP840C geven geen resultaat. Via het linkermenu zie ik hem ook niet, dus ik neem aan dat je die niet in je assortiment hebt?

 

Als ik een ander patroon selecteer, krijg ik een hele waslijst van printers waar die geschikt voor is en moet ik dus erg ver naar beneden scrollen om die in mijn winkelwagentje te doen. Dan zie ik meteen dat je verstuurt na 24 uur. Dat is een erg rekbaar begrip, ik zou liever zien binnen hoeveel tijd ik dat patroon in huis heb. Ik bestel nu bij een website met de belofte "vandaag besteld, morgen in huis" en dat hebben ze tot nu toe altijd waargemaakt. Voor merkpatronen zie ik dat je duurder bent, los nog van je verzendkosten.

 

Onder de button "10% korting" bied je 10% korting aan, maar die geldt niet voor shoppers, zakelijke en consumentenkopers. Wie blijven er dan nog over?

 

Ik lees in je Algemene Voorwaarden dat de geleverde producten niet per se hoeven overeen te komen met de specificaties op je website. Dat roept bij mij wel vraagtekens op. Mag dat sowieso? Verder staan er wat fouten en onlogische dingen in je AV en raak ik soms het spoor bijster ("30 dagen na orderbevestiging CONFIRMED Statusdatum" lijkt mij iets systeemtechnisch en voor mij als klant niet echt begrijpelijk).

 

Je zegt dat het niet verplicht is om te registreren, maar ik kan niets bestellen als ik niet eerst mijn gegevens invoer en op "Verzend registratie" klik.

 

Tot zover. Je zegt in je vraag "geen gemiep en gepiep", maar vooralsnog heb je wat mij betreft dat punt nog niet bereikt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Bedankt zover,

 

Ik was ff druk met de nodige aanpassingen, na dit commentaar

 

@ beiden , kosten zijn nu 5.95 inclusief btw per bestelling aan order- en verzendkosten ( schappelijk? )

@ W-media, site doet er nu 0.05 sec over...als dat klopt...0.01 sec trager dan die van u ;)

@ John, Hallo! dank je, ik ben er direct mee aan de slag gegaan, Top !

 

@ John, de b-merken zijn inderdaad veel goedkoper in te kopen, maar bedankt, A merk is en blijft het stokpaardje dus ik denk dat 5,95 incl wel schappelijk is. B-merk ''moet'' je zien als een sub servicegroep alsmede leveren aan consumenten ;) , hoofdoel is en blijft ( althans dat is de bedoeling ) om aan bedrijven A merk te leveren tgen schappelijke prijs en een goede klantenservice.

 

@ John, de HP 15 lever ik wel ik heb deze alleen nog niet ingevoerd...komt er zsm aan....

@ John...na 24 uur...aangepast, is nu....binnen 24 ( standaard shop vertaling, vast een Belg...geintje ;)

@ John

Onder de button "10% korting" bied je 10% korting aan, maar die geldt niet voor shoppers, zakelijke en consumentenkopers. Wie blijven er dan nog over?

 

Shoppers, zijn in mijn ogen zakelijke en consumenten kopers die éénmalig bestellen, niet de intentie hebbend om te ''trouw'' te blijven en hebben geen site registratie nodig, natuurlijk wel ; Een afleveradres en factuur adres...

wie blijft er dan over ? kopers ( zakelijke en consumenten, die na aanvraag en activering bij volgende bestellingen 10% korting krijgen...beloon de ''vaste klant'' en dan ben ik ineens niet meer zo ''heel duur'' ten opzichte van mn concu's ?

 

Alleen bedrijven kunnen na aanvraag en acceptatie op rekening kopen!

 

@ John ,

Ik lees in je Algemene Voorwaarden dat de geleverde producten niet per se hoeven overeen te komen met de specificaties op je website. Dat roept bij mij wel vraagtekens op. Mag dat sowieso?

 

Hiermee bedoel (de) ik dat foto's, de werkelijke grote, de reclame op de verpakking etc van de werkelijkheid kunnen afwijken ( geen invloed op snel wijzigende beeld materiaal reclame van printerfabrikant etc ) maar bedankt dat punt moet zeker anders en duiderlijker worden geformuleerd.

@ John

Verder staan er wat fouten en onlogische dingen in je AV en raak ik soms het spoor bijster ("30 dagen na orderbevestiging CONFIRMED Statusdatum" lijkt mij iets systeemtechnisch en voor mij als klant niet echt begrijpelijk).

 

Ook dat wordt nu aangepast...bedankt, idd een systeem probleem en niet voor de klant.

 

Nogmaals bedankt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 0

Een snelle blik van een ontwerper/programmeur levert de volgende info op:

 

1. Te veel informatie en te weinig afbeeldingen. (Klantreactie: schrik, chaos, pfff)

 

Hoe kan je dit verhelpen?

 

a. Plaats enkele afbeeldingen, die laten direct zien wat je website doet en maken het geheel aantrekkelijker.

b. maak onbelangrijke zinnen tekst kleiner of minder opvallend zwart. gebruik dan grijs of een aangrenzende kleur als de achtergrond van de tekst.

 

2. Een favicon van een Joomla site? Dat is niet best.. Een joomla website zonder goede afwerking duidt erop dat iedereen die website gemaakt kan hebben.

 

3. Links uitwisselen is een "goedkope manier" van marketing.. dit doen de meeste beginners maar je zult het niet zien bij de grotere bedrijven. Plaats die link op een ander plaats als bovenaan in de menubalk.

 

Met alle respect voor jou als marketeer natuurlijk! Ik hoop dat je veel met deze tips kunt!

 

 

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 1

Kan het niet laten.

 

Ziet er goed uit maar...

 

SEO score onderin boeit iemand niet die op zoek is naar inkt. Zou ik dus weglaten is alleen afleiding.

 

SEO vriendelijk... Er zijn in joomla plugins die de URL en Titel zoekmachine vriendelijk maken. Ook in combi met virtuemart. Zoek daar even op maar maak wel een goede backup want het wil nog wel eens mis gaan.

Dan kun je wat extra verkeer genereren (long tail)

 

In een webwinkel is inloggen en account aanmaken niet een goede optie zeker niet om mee te beginnen.

Ik zou dat op de voorpagina afhalen en als ze gaan afrekenen dmv het taalbestand de teksten veranderen "registreren" in "uw gegevens". Het beste is om de klant een optie te geven wel of niet een account aanmaken. Wellicht zijn daar nu ook plugins voor.

 

Nieuws eraf halen totdat je echt iets te melden hebt.

 

Virtumart afbeelding in de kassa uitzetten.

 

Je werkt ook met iframes (Printerdrivers & Hulp), dat zou ik niet doen. Die leest google niet. Besteed hier veel meer tijd aan en maak daar echte content van.

 

Weblinks er ook af. Focus je op de conversie en vertrouwen en haal alles weg wat daar niets mee te maken heeft.

 

Verder; testen / testen en veel geduld hebben....

 

Succes..

Link naar reactie
  • 0

Als designer vallen mij zo snel de volgende dingen op:

 

- De website komt zeer hectisch over, ik wist even niet goed waar ik naar moest kijken

- Het logo is duidelijk home-made :P

- Zoals hierboven al gezegd: Joomla favicon? Misschien even een nieuwe maken ;)

 

Je idee is goed en je lijkt er goed over nagedacht te hebben, alleen de grafische afwerking kan nog wel wat

extra moeite gebruiken ;)

 

Succes!!

 

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Waarom verstuur je geen nieuwsbrieven?

Mensen die het al hinderlijk ervaren kun je gewoon de mogelijkheid geven om dit vakje niet aan te vinken bij een bestelling.

 

Verder zie ik in de gauwigheid dat de URL opmaak niet netjes is.

 

Andere tip: vul je lege categorieen aan of verwijder deze.

Link naar reactie
  • 0

In deze markt is al flink wat concurrentie, zowel online als offline (ik herinner me nog een recent topic van iemand met een inktverkoop winkel). Hoe denk je objectief de concurrentie te verslaan? "De klant staat centraal" is een uitgekauwd cliche, wat natuurlijk bij elke winkel zo is. Qua design, marketing en prijzen win je het op dit moment ook niet.

 

Bij zo'n massaproduct waar voor de rest ook geen advies oid bij komt kijken is het erg lastig te winnen van grote organisaties die veel geld om te adverteren en betere inkoopprijzen hebben.

 

Ik snap ook niet wat je bedoelt met uitvalspercentage en garantie geven. Je verkoopt consumptiegoederen. Volgens mij werkt een cardrigde of werkt ie niet. De kans dat zoiets opeens kapot gaat voordat ie leeg is, en de fout bij de fabrikant ligt is volgens mij echt te negeren.

 

We kunnen allemaal wel tips geven, maar ik denk dat de beste tip is om te bedenken of het überhaupt wel verstandig is hier tijd aan te besteden.

 

Link naar reactie
  • 0

lay-out van een webshop boeit mij niet zo. Gebruik al jaren een brother en stop er al jaren tot volle tevredenheid een B of misschien wel een C merk in. Voor de prijs van een originele zwarte cartridge in jouw shop koop ik elders een complete set kleur en zwart.

 

Omdat ik heel veel print kijk ik erg naar prijzen. een veel mindere kwaliteit bij de merkloze cartridges die ik gebruik heb ik nog niet kunnen ontdekken.

 

De kantoorvakhandel bij mij op de hoek levert trouwens de merkcartridges voor ongeveer de zelfde prijs en daar betaal ik dan geen verzendkosten.

 

Mijn enige punt van kritiek is dan ook dat je niet erg concurrerend bent. Wellicht toch op zoek naar die B en C merken en die ook aanbieden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.