• 0

cfo voor het management team van start-up in groene energie/

Geachte lezers,

 

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen van een start up die zich wereldwijd toelegt op de productie van hernieuwbare energie. U moet hierbij denken aan windmolens, pv-installaties en biogas installaties. Doelstelling van de onderneming is om binnen een periode van zeven jaar het leidende bedrijf in deze sector te zijn en dit alles binnen het kader van de 3 p's (people, planet, profit).

 

Een aantal gesprekken met vc's hier in Zwitserland en een aantal industrie experts van o.a. VW en Shell hebben mij overtuigt dat het businessplan hout snijdt en dat het benodigde kapitaal in de markt beschikbaar is.

 

De grootste uitdaging is echter het vinden van een financiele vrouw of man, die in staat is om in een team een dergelijke venture van de grond af op te bouwen. Ik heb ruim een jaar binnen mijn netwerk gezocht en tot de conclusie gekomen dat zowel de kwaliteit als ook de kwantiteit te wensen overlaat.

 

Op welke wijze is het mogelijk om een gemotiveerde en gedreven financiele drijvende kracht voor een start up als bovenstaande te vinden.

 

Graag uw ervaringen, ideeen en suggesties.

 

Progresso

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op welke wijze is het mogelijk om een gemotiveerde en gedreven financiele drijvende kracht voor een start up als bovenstaande te vinden.

 

Er zijn nogal wat start-ups met een vergelijkbaar probleem. Bij de start is TOP expertise nodig, maar aan "werknemers" heb je niks.

 

Gek genoeg lopen er heel wat jonge professionals rond die heel goed kunnen en willen ondernemen en op zoek zijn naar een uitdaging waar ze hun tanden in kunnen zetten en zich kunnen bewijzen. Het zijn een soort MBIers, maar dan voor startende bedrijven. Wij noemen ze gekscherend "ondernemers zonder inspiratie". Alles aan deze personen is ondernemend en ze hadden al lang eeen eigen bedrijf gehad, als ze konden bedenken waarin dan.

 

Deze personen zijn vaak toppers on hun vakgebied en hebben het helemaal gehad met werken voor een baas. Ze komen niet voor het salaris, maar werken voor aandelen. Een heel aantal is ook bereid zijn spaartegoed in te zetten in het nieuwe avontuur.

 

Bij headhunter kom je deze lui niet tegen. Vraag dat maar aan Twinning. Er is eigenlijk geen echte markt voor dit soort lui. Wij doen een heel aantal transacties op dit gebied, maar je moet een beetje geluk hebben om net de juiste persoon te treffen.

 

Een oproep plaatsen in dit forum, bij de sectie "vraag en aanbod" is ook een optie.

 

Veel succes.

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.