• 0

ZZPer; Betaling obv productie of gewerkte tijd?

Beste HLers,

 

Sinds 2009 werk ik voor een firma op freelance basis. Zij leveren taken, ik werk ze af, klaar. Nu komt het volgende: ze hebben altijd een "minimum" tasks per hour gehad. Aangezien mijn werktempo op ongeveer 300% van de limiet lag met goede kwaliteit, declareerde ik dus niet op basis van gewerkte uren maar op basis van afgewerkte tasks per hour. Kortom zo haalde ik afhankelijk van het tijdstip 150-350% van het voorbestemde "uurloon" binnen.

 

Nu hebben ze een "check-systeem" ingevoerd waardoor ze daadwerkelijk kunnen zien hoe lang je met elke taak bezig bent geweest, dus dit is mooi afgelopen.

 

Ze zeggen ijskoud dat je je uren moet declareren, niet je productie. Ik ben het hier pertinent mee oneens aangezien dit freelance en op serve-basis is, als ik meer werk gedaan krijg dan een ander verdien ik er meer voor.

 

Wat ik me dus afvraag, als ik declareer op basis van productie, maar niet op basis van gewerkte tijd, heb ik enig punt om op te staan? Natuurlijk staat in het contract dat betaling geschied op basis van uurloon, dus kort gezegd zou het daarmee gedaan kunnen zijn.

 

Ik kan natuurlijk gewoon minder productief worden en filmpje kijken tussen het werk door, maar ik zou toch liever gewoon hoog-productief veel verdienen..

 

Wat is jullie advies/ervaringen hierover/hiermee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als in je contract staat dat je x per uur betaald krijgt, heb je m.i. altijd teveel gedeclareerd. Dat het bedrijf niet zo snugger is geweest om te controleren of je ook dit aantal uren hebt gedeclareerd, tsja.. Maar hier kun je nu geen rechten aan ontlenen.

 

Ik begrijp het eigenlijk ook niet. Je hebt toch afgesproken dat je x euro per uur verdient daar, dan is het toch raar dat je veel meer gaat declareren omdat je sneller (en wellicht minder secuur??) werkt.

 

Groet,

Phoebe

Link naar reactie
  • 0

Als jij daadwerkelijk zoveel meer productie per uur levert komt je uurloon wellicht niet overeen met wat het volgens jou zou moeten zijn. Een uurloon is een uurloon. Een bedrag per product is een bedrag per product. Valse uren inleveren kan gewoon niet maar de factor loon veranderen kan wel een optie zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.