Ik ben 2 jaar ondernemer en heb inmiddels een succesvolle webshop. Omdat er erg veel werk is zoals strategische zaken maar ook operationele zoals o.a. inpakken van de goederen en verzendklaar maken ben ik op dit moment 2 uur per dag telefonisch bereikbaar, van 10.00 tot 12.00 op maandag tot vrijdag. Daarnaast probeer ik binnen 24uur te reageren op email en vaak lukt dat dezelfde dag al omdat ik ook s avonds werk. Op het moment dat ik mijn telefoon aanzet op klokslag 10.00 uur dan gaat hij over en wordt ik regelmatig gebeld. Maar als ik om 12uur ga inpakken dan gaat de telefoon vaker alleen die neem ik dan vaak niet meer op. Er staat immers duidelijk op de site van 10.00 tot 12.00 bereikbaar.
Er komt een nieuwe shop aan en de verwachting is dat de hoeveelheid werk flink gaat toenemen.
De vraag die ik nu al een tijdje heb is als ik langer bereikbaar ben, bv van 09.00 tot 17.00uur is dat dan ECHT toegevoegde waarde voor mijn klanten, qua service bv. En krijg ik hierdoor meer orders binnen. Of zal de meerderheid van de mensen die na 12uur bellen toch een bestelling plaatsen of een email sturen? Ik krijg geen klachten over slechte telefonische bereikbaarheid en in de recensies die klanten achterlaten zijn ze volledig tevreden met kwaliteit producten en snelheid van leveren (voor 16uur is volgende dag geleverd) Er wordt niet gesproken over tel. bereikbaarheid.
En mocht mijn winst toenemen, dan heb ik natuurlijk wel hoge kosten omdat ik een medewerker aan moet nemen. Dus ik kan ook quitte spelen..
Ik ben op zoek naar advies of ervaringen van andere ondernemers op dit gebied. Veel van jullie hebben ook in dezelfde positie gezeten en een bepaalde keuze gemaakt.
Bedankt,
Arjan
“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
A.vt.K
A.vt.K
Ik ben 2 jaar ondernemer en heb inmiddels een succesvolle webshop. Omdat er erg veel werk is zoals strategische zaken maar ook operationele zoals o.a. inpakken van de goederen en verzendklaar maken ben ik op dit moment 2 uur per dag telefonisch bereikbaar, van 10.00 tot 12.00 op maandag tot vrijdag. Daarnaast probeer ik binnen 24uur te reageren op email en vaak lukt dat dezelfde dag al omdat ik ook s avonds werk. Op het moment dat ik mijn telefoon aanzet op klokslag 10.00 uur dan gaat hij over en wordt ik regelmatig gebeld. Maar als ik om 12uur ga inpakken dan gaat de telefoon vaker alleen die neem ik dan vaak niet meer op. Er staat immers duidelijk op de site van 10.00 tot 12.00 bereikbaar.
Er komt een nieuwe shop aan en de verwachting is dat de hoeveelheid werk flink gaat toenemen.
De vraag die ik nu al een tijdje heb is als ik langer bereikbaar ben, bv van 09.00 tot 17.00uur is dat dan ECHT toegevoegde waarde voor mijn klanten, qua service bv. En krijg ik hierdoor meer orders binnen. Of zal de meerderheid van de mensen die na 12uur bellen toch een bestelling plaatsen of een email sturen? Ik krijg geen klachten over slechte telefonische bereikbaarheid en in de recensies die klanten achterlaten zijn ze volledig tevreden met kwaliteit producten en snelheid van leveren (voor 16uur is volgende dag geleverd) Er wordt niet gesproken over tel. bereikbaarheid.
En mocht mijn winst toenemen, dan heb ik natuurlijk wel hoge kosten omdat ik een medewerker aan moet nemen. Dus ik kan ook quitte spelen..
Ik ben op zoek naar advies of ervaringen van andere ondernemers op dit gebied. Veel van jullie hebben ook in dezelfde positie gezeten en een bepaalde keuze gemaakt.
Bedankt,
Arjan
“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27051-telefonische-bereikbaarheid-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag