• 0

Onwelwillende webdesigner, wat nu?

Ik heb voor mijn bedrijf een webdesigner aangenomen die een website voor mij ontwerpt en bouwt. Het doel van deze website is om zoveel mogelijk bezoekers te genereren en aan de eerste website een 2e te linken waarop kleding wordt verkocht onder eigen label. MAW alles valt en staat met de site.

 

In december heb ik de offerte gekregen en akkoord gegaan. Er stond in dat de site in 6 weken ontworpen en gebouwd zou worden. Helft van de betaling vooraf en de andere helft achteraf. De eerste betaling is gedaan. De websites zijn af alleen de webdesigner is onmogelijk te bereiken voor verdere afsluiting. En daar bedoel ik mee dus de overdracht van de site met alle nodige uitleg erbij om deze te beheren.

 

We zijn dus inmiddels 6 maanden verder. Ik bel die gast 200 keer per dag. Ik blijf hem meermalen op een dag mailen maar niets zorgt voor een reactie. Ik heb een keer aangeklopt en toen kreeg ik een verhaal te horen en beloofde me diezelfde avond nog te bellen. Dat is nu weer 4 weken geleden.

 

Ondertussen heb ik kleding liggen die allang al verkocht had moeten zijn. Ik ben hier nu zoveel inkomen misgelopen om weer verder te investeren in de site.

 

Heel belangrijk detail, ik heb GEEN rechtsbijstandsverzekering. Al doende leert men en HOE , zeg ik nu.

 

Kan ik nu een deurwaarder inschakelen? Of moet ik perse via een advocaat werken? Is er een no cure no pay voor (arme) ondernemers?

 

Help!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Overeenkomst zegt dat gedurende een periode van 6 weken er een procedure gevolgd gaat worden om de site op te zetten en draaiende te krijgen.

 

Staat wel in dat als ik tussentijds wil stoppen dat ik mijn aanbetaling niet terug krijg maar goed, gedurende die 6 weken heb ik dit ook niet gewild.

 

Er zijn verder geen wijzigingen doorgevoerd, nergens aan, behalve het feit dat dit gewoon tot in het oneindige aan het duren is.

 

Met onderstaande vraag weet ik niet goed wat je bedoelt :D

Zijn er algemene voorwaarden die correct ter hand gesteld zijn?

Link naar reactie
  • 0

Het verhaal:

 

Was er 4 weken uitgegaan vanwege familiedrama. Kon ie niet helemaal over uitweiden, was in tranen. Bedankte voor het geduld (dat ik eigenlijk niet had). Hij had even tijd nodig maar zou binnen een week al zijn klanten weer tewoord staan en alles afhandelen.

Link naar reactie
  • 0

Het verhaal:

 

Was er 4 weken uitgegaan vanwege familiedrama. Kon ie niet helemaal over uitweiden, was in tranen. Bedankte voor het geduld (dat ik eigenlijk niet had). Hij had even tijd nodig maar zou binnen een week al zijn klanten weer tewoord staan en alles afhandelen.

En daarna heb je weer 4 weken afgewacht? En niet nog een keer aangeklopt?

Link naar reactie
  • 0

 

Er is een overeenkomst. Jij hebt je aan jouw deel gehouden. De andere partij niet. Jij hebt je flexibel opgesteld. De andere partij niet. Nou lijkt er sprake van wanprestatie. Waardoor jij schade lijdt. Geef je webdesigner een laatste kans om de website over te dragen op een manier waardoor jij verder kan, en anders volgens schadevorderingen. Maak duidelijk hoeveel schade je lijdt...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het verhaal:

 

Was er 4 weken uitgegaan vanwege familiedrama. Kon ie niet helemaal over uitweiden, was in tranen. Bedankte voor het geduld (dat ik eigenlijk niet had). Hij had even tijd nodig maar zou binnen een week al zijn klanten weer tewoord staan en alles afhandelen.

En daarna heb je weer 4 weken afgewacht? En niet nog een keer aangeklopt?

 

Daarna bleef ik bellen en mailen in de hoop dat ie alsnog gewoon alles afhandelt.

 

Ik heb toch liever dat ik een maand later mijn site krijg en alsnog aan de slag kan. Maar goed, valse hoop besef ik ook nu.

Link naar reactie
  • 0

 

Er is een overeenkomst. Jij hebt je aan jouw deel gehouden. De andere partij niet. Jij hebt je flexibel opgesteld. De andere partij niet. Nou lijkt er sprake van wanprestatie. Waardoor jij schade lijdt. Geef je webdesigner een laatste kans om de website over te dragen op een manier waardoor jij verder kan, en anders volgens schadevorderingen. Maak duidelijk hoeveel schade je lijdt...

 

Klopt. Ik heb me meer dan geduldig opgesteld, netjes op tijd betaald, etc.

 

Ik ben nu bezig met een aangetekende brief op te stellen en dan maar een procedure laten starten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.