• 0

Contante betaling pianolessen

Hallo medestrijders!

 

Ik heb even een makkelijk vraagje denk ik. Waarschijnlijk zo simpel dat ik even een zetje nodig heb. Ik heb alles afgezocht, maar nog niet helemaal het juiste antwoord kunnen vinden.

 

Mijn vriendin staat op het punt een praktijk voor muziektherapie en pianolessen te starten. De pianolessen gaan hoogstwaarschijnlijk grotendeels contant per les afgerekend worden. Dit wordt vastgelegd in het kasboek. Is het dan noodzakelijk dat er iedere les voor iedere leerling een bon uitgeschreven gaat worden die als bewijsstuk in de administratie opgenomen dient te worden? Of kan dit ook zonder bon opgenomen worden in het kasboek?

 

Wie heeft ideeën hoe dit aan te pakken?

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goed te horen dat je je bij de start al zorgen moet maken over hoe de klanten in de administratie opgenomen moeten worden. Dat beteknt dat er animo is!

 

Volgens mij moet elke mutatie in een kasboeksysteem ook als zodanig opgenomen worden, maar misschien zit ik er naast en zou je bijv. de opbrengsten van 1 dag als 1 mutatie kunnen opnemen.

www.impactgroep.nl

Link naar reactie
  • 0

Er is zeker wat de pianolessen animo. Ze heeft immiddels al klanten, terwijl ze nog niet eens officieel gestart is. Dus dat gaat de goede kant op. Ook wat betreft de therapie zijn er al goede contacten gelegd. Maar het staat allemaal in nog in de kinderschoenen. Desondanks wil ik graag goed voorbereid van start (ik zal op de achtergrond meehelpen).

 

Wat jouw stelling betreft over de opbrengsten van 1 dag is op zich ook wel goeie. Iemand die hier meer over kan vertellen?

 

Mijn vraag is meer bedoeld over het bewijs aan ontvangsten van leerlingen die contant per les gaan betalen. Moeten die leerlingen bijvoorbeeld een bon krijgen en kopie daarvan in de administratie? Of kan het contante geld gewoon in kas opgenomen worden met een omschrijving in het kasboek, zonder bon/kwitantie?

Link naar reactie
  • 1

Nog een ideetje:

 

Kan me voorstellen dat er ook kinderen naar de lessen komen. Om het voor de ouders ook aantoonbaar te maken dat er betaald is, kun je een stempelkaartje maken. Een vrolijk stempeltje is sneller gezet dan dat een kwitantie is uitgeschreven ...

 

Hartelijke groet,

 

Katinka

Gelukkig heb ik van aanbestedingen meer verstand ... ;-) www.vbjconsulting.nl

Link naar reactie
  • 0

Nog een ideetje:

 

Kan me voorstellen dat er ook kinderen naar de lessen komen. Om het voor de ouders ook aantoonbaar te maken dat er betaald is, kun je een stempelkaartje maken. Een vrolijk stempeltje is sneller gezet dan dat een kwitantie is uitgeschreven ...

 

Hartelijke groet,

 

Katinka

 

De doelgroep zal inderdaad voornamelijk gaan bestaan uit kinderen. Een leuke stempelkaart is een topidee! Daar kunnen we wel wat mee. Super!

Link naar reactie
  • 0

De doelgroep zal inderdaad voornamelijk gaan bestaan uit kinderen. Een leuke stempelkaart is een topidee!

Zet niet alleen een stempeltje op die kaart, maar ook de datum/tijd van de volgende afspraak. Handig voor de ouders, ook als er bijvoorbeeld eens een les uitvalt door vakantie o.i.d.

 

Houd er wel rekening mee dat niet alle ouders het een prettig idee vinden om hun (jongere) kinderen met geld over straat te sturen. Denk dus ook aan vooruitbetalen, zoals muziekscholen doen. Dat voorkomt ook een heleboel problemen bij onafgemeld niet op komen dagen - ik neem aan dat er dan toch betaald moet worden - en gedoe met nabetalingen ("oeps, geld vergeten mee te nemen") en aanmaningen. Vooruitbetalen voor een heel seizoen heeft daarnaast het voordeel dat leerlingen minder snel afhaken als tennissen toch leuker blijkt te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Zet niet alleen een stempeltje op die kaart, maar ook de datum/tijd van de volgende afspraak. Handig voor de ouders, ook als er bijvoorbeeld eens een les uitvalt door vakantie o.i.d.

 

Een afsprakenkaart met een stempel erop. Nog beter inderdaad. Thanx!

 

Houd er wel rekening mee dat niet alle ouders het een prettig idee vinden om hun (jongere) kinderen met geld over straat te sturen. Denk dus ook aan vooruitbetalen, zoals muziekscholen doen. Dat voorkomt ook een heleboel problemen bij onafgemeld niet op komen dagen - ik neem aan dat er dan toch betaald moet worden - en gedoe met nabetalingen ("oeps, geld vergeten mee te nemen") en aanmaningen. Vooruitbetalen voor een heel seizoen heeft daarnaast het voordeel dat leerlingen minder snel afhaken als tennissen toch leuker blijkt te zijn.

 

Je hebt daar zeker een heel goed punt. In principe wil ik ook zoveel mogelijk aan vooruitbetalen gaan doen, om de problematiek die je aansnijdt te voorkomen. Maar de mogelijkheid om contant af te rekenen zal uiteraard blijven (bij voorkeur voor aanvang van les). En dan zijn ideeén zoals ze aangedragen worden/zijn zeer welkom!

Link naar reactie
  • 0

Ook als er vooruit betaald is sowieso een registratie meegeven dat een les bijgewoond is en zelf een kopie behouden zodat iemand niet kan zeggen dat hij nog lessen tegoed heeft o.i.d. Dat soort discussies kunnen later je naam schaden, als je ze voorkomt heeft niemand er een probleem mee en het komt professioneel over.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ook als er vooruit betaald is sowieso een registratie meegeven dat een les bijgewoond is en zelf een kopie behouden zodat iemand niet kan zeggen dat hij nog lessen tegoed heeft o.i.d. Dat soort discussies kunnen later je naam schaden, als je ze voorkomt heeft niemand er een probleem mee en het komt professioneel over.

 

Goed plan. Beter professioneel voorkomen dan achteraf problemen en discussies. Ga ik zeker wat mee doe.

 

Bedankt allemaal!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.